Hur går det för er alla med bebisar på utsidan? Nästan alla är väl ute nu?
För mig går det sådär, jag har det fortsatt svårt att komma in i mammarollen tyvärr värre blev det när min man började jobba för två veckor sen och jag blev själv med lillkillen hemma. Trots ständiga besök av vänner och familj, som är oroliga för mig, känner jag mig ensam, orolig och som jordens kassaste mamma. Sonen har blivit nååågot gladare och det går längre mellan maratonskriken, men det är fortfarande mest två lägen som gäller; skrika eller amma. Han hatar både vagn och sele så jag vågar mig inte ut eller så får vi vända efter en kvart. Han är otroligt lättväckt och vill bara sova PÅ mig så kan inte lägga ifrån honom, han är bokstavligen klistrad fast på mig 90% av tiden. Så det blir att jag sitter i soffan och ammar hela dagen tills min man kommer hem
BVC-sköterskan fångade upp mig och skickade en remiss till psykolog för ett tag sedan. Var där i veckan men kan inte säga att det gav mig något, psykologen underströk mest att mina känslor är fullt normala. Mitt hopp är att det kommer bli bättre så småningom, det måste det ju bli..
Trots deppig mamma är lillkillen supergo, det går som sagt längre tid mellan skriken och han kan sitta korta stunder i babysittern. Och han älskar sin pappa! Han växer något otroligt, förra veckan vägde han 6,1 kg och var 60 cm lång. Har fått rensa ut alla kläder i stl 56. Och ibland fyrar han av världens leende som gör oss fullständigt knäsvaga
På tisdag blir han två månader.
Åh vad jag känner det med att det är svårt att komma in i mammarollen! Trodde nog att det skulle kännas lite bättre än såhär 7 veckor efter hon kommit. Jag väntar på tid hos psykolog.
MEN, min man som först vabbat (vi hade hemsjukvård) med mig och nu haft sina två pappaveckor, han börjar jobba igen nästa vecka och jag ser framemot det, att vara ensam hemma med bebis och bara hitta våra egna rutiner. Jag gör det mesta själv nu ändå (om jag säger till honom så tar han henne, men det är inte mycket egna intiativ). Vi har iofs ett "grundproblem" som kommer till ytan oftare och oftare. Jag vill flytta till min hemstad, det vill inte min man.