Men jösses vad jag känner igen mig!
Har alltid sett vårt förhållande som jämställt och vi har haft många samtal innan Molly kom om att vi ska dela lika och inte som många andra runt omkring där mamman tar allt ansvar.
Men nu när vi väl är där så är det jag som har huvudansvaret, jag måste be honom att ta henne och han frågar mig om allt som rör henne.
Det har blivit som att jag är "chefen" och han är tvungen att kolla allt med mig först
Pratat en del om det, men har ingen lösning.
Har från början tänkt att köra med flaska och amning, men Molly vägrar allt vad flaska heter.
Jag har lättare att trösta eftersom jag kan erbjuda bröstet om hon är ledsen, och det har lett till att sambon blir mer osäker och än mer förlitar sig på mig
Jag är övertygad om att det är otroligt viktigt att komma iväg lite ensam som mamma när man ammar, om så bara för att gå ner i tvättstugan
men det är svårt när bebis som för min del inte alltid har fasta måltider. Det är något jag måste börja jobba på, och det lär säkerligen bli enklare ju stabilare måltiderna blir. Jag försöker också säga till mer när sambon ska ta över och vara okej med att M är ledsen hos pappa, även om vi båda tycker det är jobbigt, han måste också lära sig vad hon behöver och lära känna henne.
Så det här inlägget kanske inte var så peppande, men du är iaf inte ensam!