Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min tog nätter även när jag ammade. När vi fått till snitsen att liggamma la han bara dit bebin, jag fortsatte sova

Ettan samsov jag med och ammade i sömnen. Tvåan vägrade sova med mig. Så henne gick jag upp, satt i soffan och ammade, för att sen lägga igen. Ville hon inte somna om efter amning så gav jag henne till fadern (då jobbade han inte natt), så fick han ta henne. Att vara vaken 15 minuter för amning och sen somna om efteråt var inga problem. Sen åt hon som en klocka var fjärde timme iofs.

Hehe, ja det vore najs om killarna kunde få lite avslag ett gäng veckor som luktar pekka! Eller typ börja lipa av inget, eller ont i tuttarna, oro över amning, kunna amma mm. Kan bli sjukt irriterad när min man säger att han är trött.. TRÖTT??!!! Förihelvete! Han sover minst 8 h sammanhängade sömn PER NATT! Jag kör alla nätter med amning och flaskmatning/byta blöjor/trösta bebis mm. Jag är glad om jag får 4 h sömn/natt, även om det är upphackat i flera olika delar under natten.
Haha jag tror aldrig min sambo fått en så mördande blick av mig som en dag när han sa att han var trött för han sovit lite dåligt en natt! Jag tar alla nätter själv med amning, blöjbyte mm. Han har inte gnällt över trötthet nåt mer :P
Nu sover visserligen våran lilla extremt bra på natten (kan sova runt 6 timmar i sträck i egen säng) men hon vaknar ju ändå och äter och jag sover mer ytligt och är beredd på att vakna.

Vaknade en gång i timmen mellan 12-04 inatt. Sen dess har värkarna tilltagit och ingen fråga om att det är på riktigt.. Snittar på 6min mellan värkarna och dom håller i sig i 1.07 i snitt enligt appen. Väntar bara på att det ska bli tillräckligt tätt emellan så vi får åka in. LÄNGTAR efter epiduralen :angel:
Jag fick aldrig nog tätt mellan värkarna så tillslut åkte jag in ändå och då var jag 6 cm öppen. Låter ju som att det är nära iaf, spännande!

Vi har ammat med amningsnapp sen BB för han greppade inte bröstet.
Han har stått still i sin vikt så vi har haft två extra checkar på bvc. I fredags fick vi honom att ta bröstet utan napp så nu verkar han vara på väg upp.
Har en helt underbar bvc-sköterska till honom. Hon gör ingen stor grej av det utan lyssnar på hur vi känner det och hur vi vill ha det.

Sen var jag tvungen att väga mig när jag ändå var där. :p
Och nu efter 3 veckor jag har bara 1,6 kg kvar till min startvikt och jag gick upp ca 17 kg. :)

Vi har ammat med amningsnapp sen BB för han greppade inte bröstet.
Han har stått still i sin vikt så vi har haft två extra checkar på bvc. I fredags fick vi honom att ta bröstet utan napp så nu verkar han vara på väg upp.
Har en helt underbar bvc-sköterska till honom. Hon gör ingen stor grej av det utan lyssnar på hur vi känner det och hur vi vill ha det.

Sen var jag tvungen att väga mig när jag ändå var där. :p
Och nu efter 3 veckor jag har bara 1,6 kg kvar till min startvikt och jag gick upp ca 17 kg. :)

Åh, hur lyckades ni få honom att ta bröstet utan amningsnappen? Måste vara skönt att slippa den, hoppas han går upp fint i vikt nu :)

Åh, hur lyckades ni få honom att ta bröstet utan amningsnappen? Måste vara skönt att slippa den, hoppas han går upp fint i vikt nu :)

När jag la till honom så killade hon honom under foten och tydligen hade han en stark sugreflex där.
Sen ju fler gånger jag fick han att ta bröstet utan så ju lättare var han att få och ta bröstet utan och nu har vi inte använt amningsnapp på 2 dygn! :)

När jag la till honom så killade hon honom under foten och tydligen hade han en stark sugreflex där.
Sen ju fler gånger jag fick han att ta bröstet utan så ju lättare var han att få och ta bröstet utan och nu har vi inte använt amningsnapp på 2 dygn! :)

Gud så skönt :up: bra jobbat! Vi kämpar på här hemma, ska testa att killa honom under foten :D

Punktlig tjej som nu delar födelsedag med sin mamma. 23.01 igår kom hon!!

Hade hon väntat en timme till så hade hon fått en egen dag ;) Grattis i mängder!!

Här är det bf idag. Haft väldigt ont inatt och somnade först vid halv 4 när jag tagit två Alvedon. Men inga värkar. Bara en ilande smärta. Tror inte grabben kommer idag utan tidigast imorgon.

Gud så skönt :up: bra jobbat! Vi kämpar på här hemma, ska testa att killa honom under foten :D

Ja pröva. :)
Sen har jag gått med i amningshjälpens slutna grupp på facebook och där får man massa goda råd. :)

Är så skönt att slippa amningsnappen den var ju bara ett jobbigt extramoment.

Födda bebisar:

15/6 Inverterad: Miranda (BF 24/6)
17/6 Emelie381: Molly (BF 10/6)
20/6 Nygravidtjej: pojke (BF 5/7)
21/6 Kecipeyniri: pojke (BF 19/6)
25/6 Ninsan: Lykke (BF 30/7)
3/7 Bubble: Emilia (BF 27/6)
12/7 iloveyou: pojke (BF 18/7)
14/7 Minusgraader: Iris (BF 29/6)
16/7 Reykur: Hedda (BF 12/7)
17/7 MikaTela: Rasmus (BF 28/6)
27/7 Alindra2000: flicka (BF 27/7)
28/7 Carand: pojke (BF 29/7)
30/7 Julisen: flicka (BF 31/7)
3/8 Lytesout95: flicka (BF 1/8)
6/8 SaraMara: flicka (BF 5/8)

BF-lista
Juni
24/6 - Tink, andra barnet 27 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år

Juli
5/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27år
14/7 - vattenmelon, andra barnet, 28 år

Augusti
8/8 Lilleknodd, första barnet, 27 år Södermanland
9/8 Ferrari, tredje barnet, pojke, 26 år Göteborg
17/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg

La till namnet :)

Födda bebisar:

15/6 Inverterad: Miranda (BF 24/6)
17/6 Emelie381: Molly (BF 10/6)
20/6 Nygravidtjej: pojke (BF 5/7)
21/6 Kecipeyniri: pojke (BF 19/6)
25/6 Ninsan: Lykke (BF 30/7)
3/7 Bubble: Emilia (BF 27/6)
12/7 iloveyou: pojke (BF 18/7)
14/7 Minusgraader: Iris (BF 29/6)
16/7 Reykur: Hedda (BF 12/7)
17/7 MikaTela: Rasmus (BF 28/6)
27/7 Alindra2000: flicka (BF 27/7)
28/7 Carand: pojke (BF 29/7)
30/7 Julisen: flicka (BF 31/7)
3/8 Lytesout95: flicka (BF 1/8)
6/8 SaraMara: flicka (BF 5/8)

BF-lista
Juni
24/6 - Tink, andra barnet 27 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år

Juli
5/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27år
14/7 - vattenmelon, andra barnet, 28 år

Augusti
8/8 Lilleknodd, första barnet, 27 år Södermanland
9/8 Ferrari, tredje barnet, pojke, 26 år Göteborg
17/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg

La till namnet :)

Jättekul med namn. Ville inte skriva in det själv :) om någon skulle ha något emot det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka