Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter ju nästan som om jag kommer bli sist ut ;) . Skulle nästan åka och kolla upp om du har blodblandade flytningar. Fast det kanske är vanligt? Jag har aldrig haft det innan. Fast å andra sidan, innan denna påg så hade jag inte haft någon som fixerat sig heller. Man lär sig något nytt varje dag ^^
Enligt bm är det heeeeeelt normalt. Antingen är det sköra slemhinnor eller slemproppen som släpper låååångsamt.
Ska nog satsa på en färdknäpp till ikväll, verkar ju hända grejer då :angel:
Sen får hon iofs gärna vänta till på tisdag så hon slipper dela födelsedag med sin mamma, för jag tror inte hon tänker komma imorgon :)

Enligt bm är det heeeeeelt normalt. Antingen är det sköra slemhinnor eller slemproppen som släpper låååångsamt.
Ska nog satsa på en färdknäpp till ikväll, verkar ju hända grejer då :angel:
Sen får hon iofs gärna vänta till på tisdag så hon slipper dela födelsedag med sin mamma, för jag tror inte hon tänker komma imorgon :)

Jag hade gärna fått senast tisdag ;) . Om jag nu kan bestämma det där ^^

Sambon är född 0607, jag 0904, sonen 0101 och dottern 0601. Så vi har alla mycket nollor i våra datum ;) .

Sa
Nu är vårt lilla Pyre ute i världen efter en lång dag med igångsättning. 04.40 i natt förärade hon oss med ankomst, 51 cm lång, 3130 g och alldeles perfekt för det tänkta namnet Elly efter min farmor. Nästan punktlig alltså, blev en dag över bf.

Grattis! :love:

Förresten @sona ? Det var väl du som kom hit lite hastigt. Hur går det med din lille grabb? :)

Det går bra! :D Han är nu 4 veckor och 2 dagar, eller 31+5 om man räknar graviditetsvecka. Idag har han för första gången fått komma ur kuvösen och ligger nu på en värmesäng så det börjar kännas lite mer verkligt! Vi har ju haft honom hud mot hud i princip varje dag, men man kan inte riktigt se honom när han ligger där så det känns som att idag var första gången man på riktigt kan se hur han ser ut. Han blir mer och mer lik en vanlig bäbis, och man börjar se lite släktdrag på honom. Lite temperament har han, 1 minut efter att maten skulle varit klar så är han sur :p han är ca 40 cm lång och väger 1460 så 200 g upp sen födseln vilket är normalt.
För vår del så har det varit lite kämpigt med storebröderna som hastigt var tvungna att börja dagis igen mitt i all semester med vikarier och nya barn från andra dagis. Yngsta brodern tog det fint, men den äldre har tagit det väldigt hårt, han har skrikit och varit i panik när vi ska lämna.. Vi är väldigt ovana vid att ha bråk vid lämning, dom har alltid trivts fint på dagis men nu blev det ju för mkt.. Och vi är heller inte vana vid det och vet inte hur man ska hantera situationen.. Det har blivit att vi stannat och försökt tröstat vilket snarare gjort det ännu värre.. För nån vecka sen ställde han sig och kastade sten på pappa och lillebror så att dom inte skulle kunna gå in på dagis när dom skulle lämnas..
När vi väl hämtat så har dom haft väldigt roligt, och så snart vi åkt vid lämning så är han lugn igen, och går gärna in och leker med dom andra.. Nu i måndags kom en av dom ordinarie från hans avdelning tillbaka så nu är han som vanligt igen.. Dom har fått vara med på neonatal ett par dagar i veckan, men det är lite svårt att förklara för en 3- och en 4-åring att man måste vara tyst och sitta still så man inte stör bäbisarna, i flera timmar.. Det finns en lekplats på sjukhuset men dom tröttnar ganska fort så det är inte helt enkelt att ha med dom...
Men bara att stå ut, det är inte många veckor kvar förrän han får komma hem om det fortsätter vara så här stabilt :)
Jag fick en infektion i livmodern för 2 veckor sen så min man har fått ta hand om det mesta själv med både barn, hästar och skörd av hösilage när det bara varit vi.. Sen har släkt och vänner varit hemma så ofta dom kunnat och hjälpt till med det vardagliga som barnpassning, gräsklippning, städning, köra ston med föl till seminstationen, etc och min bror har huggit ner en del skog åt oss så vi har ved till vintern.. Det är verkligen vid såna här tillfällen som man märker vad det är för vänner och släkt man faktiskt har :love:

Det går bra! :D Han är nu 4 veckor och 2 dagar, eller 31+5 om man räknar graviditetsvecka. Idag har han för första gången fått komma ur kuvösen och ligger nu på en värmesäng så det börjar kännas lite mer verkligt! Vi har ju haft honom hud mot hud i princip varje dag, men man kan inte riktigt se honom när han ligger där så det känns som att idag var första gången man på riktigt kan se hur han ser ut. Han blir mer och mer lik en vanlig bäbis, och man börjar se lite släktdrag på honom. Lite temperament har han, 1 minut efter att maten skulle varit klar så är han sur :p han är ca 40 cm lång och väger 1460 så 200 g upp sen födseln vilket är normalt.
För vår del så har det varit lite kämpigt med storebröderna som hastigt var tvungna att börja dagis igen mitt i all semester med vikarier och nya barn från andra dagis. Yngsta brodern tog det fint, men den äldre har tagit det väldigt hårt, han har skrikit och varit i panik när vi ska lämna.. Vi är väldigt ovana vid att ha bråk vid lämning, dom har alltid trivts fint på dagis men nu blev det ju för mkt.. Och vi är heller inte vana vid det och vet inte hur man ska hantera situationen.. Det har blivit att vi stannat och försökt tröstat vilket snarare gjort det ännu värre.. För nån vecka sen ställde han sig och kastade sten på pappa och lillebror så att dom inte skulle kunna gå in på dagis när dom skulle lämnas..
När vi väl hämtat så har dom haft väldigt roligt, och så snart vi åkt vid lämning så är han lugn igen, och går gärna in och leker med dom andra.. Nu i måndags kom en av dom ordinarie från hans avdelning tillbaka så nu är han som vanligt igen.. Dom har fått vara med på neonatal ett par dagar i veckan, men det är lite svårt att förklara för en 3- och en 4-åring att man måste vara tyst och sitta still så man inte stör bäbisarna, i flera timmar.. Det finns en lekplats på sjukhuset men dom tröttnar ganska fort så det är inte helt enkelt att ha med dom...
Men bara att stå ut, det är inte många veckor kvar förrän han får komma hem om det fortsätter vara så här stabilt :)
Jag fick en infektion i livmodern för 2 veckor sen så min man har fått ta hand om det mesta själv med både barn, hästar och skörd av hösilage när det bara varit vi.. Sen har släkt och vänner varit hemma så ofta dom kunnat och hjälpt till med det vardagliga som barnpassning, gräsklippning, städning, köra ston med föl till seminstationen, etc och min bror har huggit ner en del skog åt oss så vi har ved till vintern.. Det är verkligen vid såna här tillfällen som man märker vad det är för vänner och släkt man faktiskt har :love:

Skönt att det går i rätt riktning för lillkillen. Och jag kan föreställa mig hur tufft det varit för dom äldre syskonen och även för er föräldrar. Jag har liksom själv fullt upp här hemma, höggravid med 2 barn sen innan som "kräver sitt".

Underbart att ni har ett stort, stöttande nätverk av vänner och släkt. Det gör ju allting lättare i en övrigt tuff situation!

Drog lite på smilbanden när du berättade om lillens tålamod. Skönt att det är sånt humör i honom. Det behövs när man är så liten :*

Nu har en del av slemproppen gjort entré :laugh:
Spännande detta! Lite osäker på om det enbart är väldigt vattniga flytningar dock, men det lär väl märkas :)

Även om det dröjer ett tag till är det ändå skönt att det händer NÅGONTING!

Sakta i backarna nu. Jag är före dig på listan ;) !

Här har det iofs varit lite blandade variationer där nere idag. Allt från vitt segt slem ^^ till genomskinligt med en slags havsdoft. Får be om ursäkt för den detaljerade beskrivningen. XD

Känns ändå som jag kommer få vänta till BF och säkert någon vecka till på det XD. Barnmorskan kanske hade rätt när hon sa att vi ses den 12e >_<

Sakta i backarna nu. Jag är före dig på listan ;) !

Här har det iofs varit lite blandade variationer där nere idag. Allt från vitt segt slem ^^ till genomskinligt med en slags havsdoft. Får be om ursäkt för den detaljerade beskrivningen. XD

Känns ändå som jag kommer få vänta till BF och säkert någon vecka till på det XD. Barnmorskan kanske hade rätt när hon sa att vi ses den 12e >_<
Haha, med tanke på att alla andra snusar bebis så tycker jag detaljinformation är helt okej ;)

Haha, med tanke på att alla andra snusar bebis så tycker jag detaljinformation är helt okej ;)

Haha. Med dom andra två var jag bara tacksam att jag gick över i tid ( BF 29/12 resp 5/1 ) så jag kollade inte ens efter tecken. Denna gången har jag så ont och är så fasligt trött på att vara gravid att jag letar tecken hela tiden :p

Till er som är kvar kan jag också rekommendera videoklipp med Björn Hellberg(!):up::rofl:
Färdknäpp på morgonen och skrattfest under dagen är jag säker på var det som satte igång det hela för mig samma kväll;):D

Hur normalt är det att dom ändrar position såhär nära bf? Har haft hand rygg längs vänster sida och han har sparkat åt höger. Men nu... Så har han inatt tydligen vridit sig och tydliga sparkar på vänster sida... Känns skumt...

Hur normalt är det att dom ändrar position såhär nära bf? Har haft hand rygg längs vänster sida och han har sparkat åt höger. Men nu... Så har han inatt tydligen vridit sig och tydliga sparkar på vänster sida... Känns skumt...
Båda mina har vänt sig i v36 resp v37. Men båda hade då legat med huvudet nedåt en längre tid och vände sig fel i en vecka ungefär för att sedan göra sista kullerbyttan tillbaka i ovan veckor.

Vet tyvärr inte hur vanligt det är dock!

Men känns det annorlunda så skulle jag ringa förlossningen för en koll så att inte något snurrat ihop sig eller ligger i kläm.

Vilken vecka är du i?

Mvh Miks

Min lilla skrutt flyttar sig från höger till vänster och tillbaka igen dagligen. Hon har enligt bm varit fixerad sen v 31, så så länge hon fortsätter ligga åt rätt håll med huvudet ner så tänker jag att resten är okej..

Båda mina har vänt sig i v36 resp v37. Men båda hade då legat med huvudet nedåt en längre tid och vände sig fel i en vecka ungefär för att sedan göra sista kullerbyttan tillbaka i ovan veckor.

Vet tyvärr inte hur vanligt det är dock!

Men känns det annorlunda så skulle jag ringa förlossningen för en koll så att inte något snurrat ihop sig eller ligger i kläm.

Vilken vecka är du i?

Mvh Miks

BF på tisdag så i vecka 40.. Huvudet är fortfarande nere i bäckenet men resten har liksom helt skiftat plats. Han har legat med ryggen längst med vänster sida ändå sen vecka 28. Och då har sparkarna kommit på höger sida. Men nu så sparkar han mig på vänster sida och rumpan är till höger. Jätteskum känsla. Reagerade först inte förrän han sparkade såpass att jag väl mig dubbel för att det gjorde ont. Sen sidan är inte lika härdad antar jag :/

Min lilla skrutt flyttar sig från höger till vänster och tillbaka igen dagligen. Hon har enligt bm varit fixerad sen v 31, så så länge hon fortsätter ligga åt rätt håll med huvudet ner så tänker jag att resten är okej..

Vad skönt. Tack för dina lugnande ord. Känns ju som att det är för tajt nu för såna lägesändringar ;)

Grattis till alla er som fått bebisar! Har helt glömt bort den här tråden men min lilla kom med planerat snitt den 12/7 så han är snart en månad gammal :love:

Någon får gärna skriva in det på listan, jag vet inte riktigt hur jag gör det från telefonen..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 138
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024