Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Besök hos bm idag.
Ännu en annan från förra veckan, kul med semestertider! 3 olika bm på 3v..

Sf måttet hade växt 0,5cm på en vecka, men alla mäter ju olika så det kändes lite som ett glädjemått. 36,5 är det på nu.
Bad om en koll "down there" för att se om något är på gång öht. Tappen öppen för ett finger men mycket kvar så bm sa åt mig att vagga på för bebis tänker inte komma närmsta dagarna iaf :mad:

Hade en tid bokad på torsdag, men den bokade bm om till torsdagen efter istället då hon tyckte det var onödigt med så tight med tid emellan :(
Kommer ju ha gått över mer än en vecka innan nästa eventuella besök isåfall.

Va?
Bokade hon om. Kring bf ska det vara koll varje vecka det är ju lika mycket för att hålla koll så du inte visar tecken som protein i urinen och/eller högt blodtryck.
Samt tryggheten att få höra hjärtljuden.

Va?
Bokade hon om. Kring bf ska det vara koll varje vecka det är ju lika mycket för att hålla koll så du inte visar tecken som protein i urinen och/eller högt blodtryck.
Ja, hon avbokade tiden som jag hade med min vanliga bm nästa vecka och bokade en tid en vecka senare :confused:
Tror jag ringer på måndag och ber om att få ha tiden nästa vecka kvar ändå!

Ja, hon avbokade tiden som jag hade med min vanliga bm nästa vecka och bokade en tid en vecka senare :confused:
Tror jag ringer på måndag och ber om att få ha tiden nästa vecka kvar ändå!

Ja det hade jag gjort och sen hade jag meddelat ordinarie att det inte kändes okej att få tiden avbokad av en vikarie!

Jag har läkarebesök med Tul inbokat på onsdag samt vanligt bm besök inbokat på fredagen. Sen har jag även ett besök inbokat den 18e augusti. Just för att jag alltid ska få gå till samma barnmorska så bokar dom in även efter bf. Sen kommer jag ju få avboka besöken om bebbe kommer men better safe then sorry.

Ja det hade jag gjort och sen hade jag meddelat ordinarie att det inte kändes okej att få tiden avbokad av en vikarie!
Tiden blev bokad av en vikarie i fredags när jag var där på extramätning och avbokad idag av en annan vikarie.. Men gör nog så att jag ringer måndag morgon och tar tillbaka tiden! Känns bäst att få en extrakoll så allt är okej.

Va?

Nej, det ska inte vara koll varje vecka vid BF :)
Har jag aldrig haft med mina tre trots medicinsk avvikande graviditeter. Varann vecka har jag gått vid slutet med alla mina tre barn, sen att jag haft TUL de övriga veckorna är en annan sak.

Sa
Från bf och framåt kör de varje vecka i sthlm (iaf där jag gick). Troligen pga man är övervikten och de vill ha koll.
Samma här, om inte ngt gör att det är ännu oftare...

Nu är vårt lilla Pyre ute i världen efter en lång dag med igångsättning. 04.40 i natt förärade hon oss med ankomst, 51 cm lång, 3130 g och alldeles perfekt för det tänkta namnet Elly efter min farmor. Nästan punktlig alltså, blev en dag över bf.

Allt gick bra, det var tufft men personalen var helt fantastisk, trots totalt kaos med pågående förlossningar på alla rum osv. Stor eloge till Varbergs sjukhus alltså!

Sa

Nu är vårt lilla Pyre ute i världen efter en lång dag med igångsättning. 04.40 i natt förärade hon oss med ankomst, 51 cm lång, 3130 g och alldeles perfekt för det tänkta namnet Elly efter min farmor. Nästan punktlig alltså, blev en dag över bf.

Allt gick bra, det var tufft men personalen var helt fantastisk, trots totalt kaos med pågående förlossningar på alla rum osv. Stor eloge till Varbergs sjukhus alltså!
Grattis !!!

Sa

Stort grattis!!

Sa

Grattis!

Sa

Grattis!!

Nu är vi bara tre kvar ^^ . Heja oss!! ^^

Haha, sjukt!!

Idag har dagen bestått av massa vattniga och blodblandade flytningar :eek:
En hel del mer sammandragningar och förvärkar så kanske jag har fel med min gissning på att bebis håller sig inne till den 15/8 :banana:

Låter ju nästan som om jag kommer bli sist ut ;) . Skulle nästan åka och kolla upp om du har blodblandade flytningar. Fast det kanske är vanligt? Jag har aldrig haft det innan. Fast å andra sidan, innan denna påg så hade jag inte haft någon som fixerat sig heller. Man lär sig något nytt varje dag ^^

Jag hoppas ju på att få till en sk färdknäpp eĺler två ikväll. Vore praktiskt om han ville komma under morgondagen :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 138
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024