Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min lillgrabb är en vecka idag, redan. Känns som nyss jag tvivlade på att han skulle komma utan igångsättning. Var helt själv med alla barnen både måndag och tisdag så sambon jobbade. Gick över förväntan.

Känner mig i princip helt normal igen. Lite öm i livmodern vid matning men det är ju som det ska vara. Den drar ju ihop sig ;)

Adam är ett fortsatt skötsam liten kille, som sover gott i sängen med oss vuxna. Däremot kräver han vid 11 att vi ska sova ;). Då får jag inte vara uppe längre utan då ska vi mysa i sängen. Han äter ungefär varannan timme dagtid och var tredje nattetid.

Dock har han blivit lite snorig. Antagligen samma skit som dom andra två haft. Men änsålänge är han opåverkad och inte tät i näsan.

Och jag kan uppdatera med absolut ingenting :p
Bf+10 idag. Hade förvärkar, kraftigt tryck neråt och lite annat, blandat med enorma mängder slempropp, från hinnsvepningen tills jag somnade inatt. Vaknade för en stund sen, och ingenting av det är kvar :rage: Har ju mindre menvärk och sammandragningar nu än innan svepningen :arghh:
Så mycket för den färdknäppen :meh:
Aja, ska kämpa vidare, och håller tummarna för att det som senast kommer igång av hinnsvepning på måndag. Vägrar gå ifrån bm då utan det :p

Lillan är 8 veckor imorgon och idag började sambon jobba. Vi har haft det sjukt lyxigt att han varit hemma så länge!
Inser hur mycket längre tid allt tar då jag är helt själv.. Vaknade vid 8 idag, kom ut med hundarna vid 10 och frukost och morgonkaffe kl 11!

Usch jag antar att jag är för nojig som vanligt..ända sen jag hörde om shaken baby (de tog upp det under föräldrarkursen då jag var gravid) har jag varit så otroligt försiktig med hennes huvud och varit orolig att huvudet ska fara för mycket. Men hon kastar det ofta bakåt vid amning (då hon är klar kan hon ibland verkligen slita bak huvudet och inte alltid man hinner fånga upp) och ibland när hon är frustrerat slår hon som med huvudet när hon ska amma.

Jag vet att shaken baby är när man skakar barnet för att få tyst på det vilket jag naturligtvis INTE gjort..men ändå oroar jag mig för att hon kastar till med huvudet själv ibland..

Usch jag antar att jag är för nojig som vanligt..ända sen jag hörde om shaken baby (de tog upp det under föräldrarkursen då jag var gravid) har jag varit så otroligt försiktig med hennes huvud och varit orolig att huvudet ska fara för mycket. Men hon kastar det ofta bakåt vid amning (då hon är klar kan hon ibland verkligen slita bak huvudet och inte alltid man hinner fånga upp) och ibland när hon är frustrerat slår hon som med huvudet när hon ska amma.

Jag vet att shaken baby är när man skakar barnet för att få tyst på det vilket jag naturligtvis INTE gjort..men ändå oroar jag mig för att hon kastar till med huvudet själv ibland..
På vår kurs tog de upp att för att en bebis ska få shaken baby syndrom ska den bli skakad hårt. En mamma hade försökt skylla på sin 10 åring men tydligen har inte en 10 åring så mycket styrka som det krävs för att vålla den typen av skada.

Att din bebis slänger sig bakåt är absolut ingen fara för shaken baby syndrom. Akta så du inte tappar bebisen bara eller sitter för nära tex ett bor så den slår huvudet i.

Mvh Miks

Oj vilken jätteskillnad minifom gjorde för oss. :eek::D Bara några dagar och de där panik-skriken pga magont är som bortblåst.:love: Vi kör windi, magmassage, minifom och så bär vi mycket i sjal och sele. Har en nöjd och glad tjej igen.

Hon sover långa etapper på nätterna vilket hon gjort sedan födsel, mycket skönt! Vaknar och ammar en gång per natt bara, sen en gång nu vid 6-7. Sen somnar vi om igen.

Hon känns som ett större barn än 6 veckor tycker jag. Hon är så "med" tittar och pratar, söker ögonkontakt och vänder sig efter min och hennes pappas röst. Börjar dessutom bli så himla stadig i nacken, tror det är tack vare bärsjal/sele. :D

Hoppa in från hösttråden -16. Förutom att jag var i stallet mycket ovh hängde med min mamma som var sjukskriven så gjorde jag allt det där man aldrig hinner annars. Käka lunch med vänner, promenera med föräldragruppen, gå på museum och bara gå runt i stan och se folk. Åka iväg över Helgen till vänner och släkt, spendera tid med syskonbarn, fiiiiika och tja, hängde på det mesta.

Och jag kan uppdatera med absolut ingenting :p
Bf+10 idag. Hade förvärkar, kraftigt tryck neråt och lite annat, blandat med enorma mängder slempropp, från hinnsvepningen tills jag somnade inatt. Vaknade för en stund sen, och ingenting av det är kvar :rage: Har ju mindre menvärk och sammandragningar nu än innan svepningen :arghh:
Så mycket för den färdknäppen :meh:
Aja, ska kämpa vidare, och håller tummarna för att det som senast kommer igång av hinnsvepning på måndag. Vägrar gå ifrån bm då utan det :p

Hur går det för er? Ingen liten än? :)

Nej, ingen bebis än :arghh: Lite mensvärk bara, men inga tecken på att det skulle vara någonting på gång :)

Men vilken enveten liten du har. Jag som tyckte Adam tog tid på sig :p

Här hemma flyter allt på smidigt. A är snorig men inte särskilt brydd av det. Är rätt imponerad över hur vaken och med han är. Känns som om han är någon månad med tanke på hur stadig han är i nacken och hur bra han följer med blicken. Sover dessutom ordentligt på natten och jag blir bara väckt var tredje timme :). Skönt med barn som sover ^^

På vår kurs tog de upp att för att en bebis ska få shaken baby syndrom ska den bli skakad hårt. En mamma hade försökt skylla på sin 10 åring men tydligen har inte en 10 åring så mycket styrka som det krävs för att vålla den typen av skada.

Att din bebis slänger sig bakåt är absolut ingen fara för shaken baby syndrom. Akta så du inte tappar bebisen bara eller sitter för nära tex ett bor så den slår huvudet i.

Mvh Miks
Okej tack för lugnande info!!

Men vilken enveten liten du har. Jag som tyckte Adam tog tid på sig :p

Här hemma flyter allt på smidigt. A är snorig men inte särskilt brydd av det. Är rätt imponerad över hur vaken och med han är. Känns som om han är någon månad med tanke på hur stadig han är i nacken och hur bra han följer med blicken. Sover dessutom ordentligt på natten och jag blir bara väckt var tredje timme :). Skönt med barn som sover ^^
Våran tjej vaknar också för mat var tredje timme :)

BVC idag!
Vågen visade 4.1kg och 51cm lång. 3v gammal idag.

Mitt blodtryck fortsätter stiga. Igångsättning inbokad på torsdag om det inte kommer igång av sig självt innan dess. Besviken som :devil:, om det blir igångsättning får jag inte min hemförlossning :cry:
Envetna unge, kom ut nu!! :mad::heart

Mitt blodtryck fortsätter stiga. Igångsättning inbokad på torsdag om det inte kommer igång av sig självt innan dess. Besviken som :devil:, om det blir igångsättning får jag inte min hemförlossning :cry:
Håller tummarna att det kommer igång av sig självt så du får den förlossningen du sett fram emot!

Kom nu envisa bebisen!

Ja nu får den komma ut! :)
Jag hoppas du slipper igångsättning!

Åh, vi hade bästa sovnatten hitintills :)
Jag och Lykke gick och la oss (sambon sover i gästrummet, enklast så :p ) vid runt 22. Sen sprattlade hon en liten stund tills vi fick till liggamningen och sen somnade hon... Och SOV till 4!! Wiii! Upp, byta blöja, amma, flaska. Somnade om runt 5 och sen vaknade jag vid 8 och ville gå upp, hon hade nog kunnat sova en stund till om jag legat kvar :p Vi samsover, hon ligger med huvudet i min armhåla. Det är verkligen inte det bästa, men om jag ska få sova och om hon ska få sova så är detta den bästa lösningen nu, hon vaknar direkt när jag lägger över henne i vagnen/sängen/babynestet. Men ja, sjukt bra natt! Nu sitter hon i babysittern och pratar med lekbågen :p

Jag och Lykke gick och la oss (sambon sover i gästrummet, enklast så :p ) vid runt 22. Sen sprattlade hon en liten stund tills vi fick till liggamningen och sen somnade hon... Och SOV till 4!! Wiii! Upp, byta blöja, amma, flaska. Somnade om runt 5 och sen vaknade jag vid 8 och ville gå upp, hon hade nog kunnat sova en stund till om jag legat kvar :p Vi samsover, hon ligger med huvudet i min armhåla. Det är verkligen inte det bästa, men om jag ska få sova och om hon ska få sova så är detta den bästa lösningen nu, hon vaknar direkt när jag lägger över henne i vagnen/sängen/babynestet. Men ja, sjukt bra natt! Nu sitter hon i babysittern och pratar med lekbågen :p

Åh så skönt!! Vi har haft två jobbiga nätter, är orolig lillen är/börjar bli förkyld :( Han hostade en hel del inatt och är lite täppt i näsan. Han kunde verkligen inte komma till ro så jag har väl sovit kanske max 2 timmar O_o Nu somnade han iaf i mitt knä så när han vaknar ska jag kolla tempen.

Så härligt när dom sover bra! Jag har börjat försöka vänja in lite sömnrutiner för Emilia (släcker ner och har det lugnt och tyst på kvällen från 19-tiden ca) och igår somnade hon kl 21! Sov till 01 ammade sov sen till 04 ammade och vaknade vid 08 då var vi båda pigga och utvilade!

Åh så skönt!! Vi har haft två jobbiga nätter, är orolig lillen är/börjar bli förkyld :( Han hostade en hel del inatt och är lite täppt i näsan. Han kunde verkligen inte komma till ro så jag har väl sovit kanske max 2 timmar O_o Nu somnade han iaf i mitt knä så när han vaknar ska jag kolla tempen.
Stackars liten!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka