Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här somnar lilla L så gott som alltid vid 21.
Sover till 24, sedan till 03, 06 och vaknar någon gång mellan 8-10.
Hon äter i princip bara, och någon av vakentiderna är det dags för blöjbyte men annars brukar hon somna om snabbt när hon blivit mätt igen.

Idag ska vi åka och försöka ha en privatlektion (är instruktör) för första gången sen hon föddes.
Förhoppningsvis kan hon sova sig igenom den, annars får hon sitta i bärselet..
Imorgon ska pappa ha henne själv på kvällen för då drar ridskolan igång och då ska jag jobba :eek:
Gårdagen och idag går åt till att tajma urpumpning med mattider :rofl:

Lilla loppan har haft en helt underbar vecka - glad, pigg och harmonisk, och knappt en ledsen stund på hela veckan! Igår var det lite gnälligt på kvällen, men inte alls sådär panikledset som det har varit innan, utan nu kändes det mer som lite normalt tjorvande. Så himla skönt, det känns faktiskt som om magen börjar ordna till sig!

Däremot hade fröken ingen lust alls att sova igårkväll. Vid 2 på natten slocknade hon äntligen efter mycket ätande, fäktande, smackande och snackande. O_o Vaknade sen två gånger för att äta och gjorde morgon vid 8. 30, men då fick pappan henne och jag fick sova 2 timmar till. Det behövdes verkligen! Rätt så trött morsa här idag ändå. Imorgon ska jag ha ett seminarium på eftermiddagen, så jag hoppas verkligen inte att lilla vargen har tänkt sig ett liknande scenario ikväll!

@Lilleknodd Vad har du för pump och flaskor? Funkar det bra? Ska också köpa men kan inte bestämma mig för vad för nån.

Vet att du inte frågade mig men svararändå då jag pumpar regelbundet.

Jag har Medela swing som är elektrisk som både går på sladd och batteri. Sen har jag även medela harmony som är deras handpump. Och till dom har man ju medelas flaskor och jag har valt att använda dom även när jag matar och då använder jag deras calma napp.

Är supernöjd!
Skulle något gå sönder finns det dessutom nästan alla reservdelar att köpa på apotea till bra priser.

Mitt blodtryck fortsätter stiga. Igångsättning inbokad på torsdag om det inte kommer igång av sig självt innan dess. Besviken som :devil:, om det blir igångsättning får jag inte min hemförlossning :cry:
Envetna unge, kom ut nu!! :mad::heart

Hur går det för dig Bexxet? Händer det något alls? Eller ser det ut som om igpngsättningen blir av? :/ Jag var helt inställd på att bli igångsatt när jag gått en vecka över tid. Är ändå glad att han tog sitt förnuft till fånga.

Fast kan förstå att han trivdes där inne. Han älskar vatten. Blir helt till sig när han får bada och försöker hela tiden stoppa ner hela huvudet under vattenytan. Känns väl hemvant ;) .

Annars har jag fortfarande inte vant mig vid tanken på att jag är trebarnsmamma, känns inte som om det är på riktigt ;) . Flyter för övrigt på bra, syskonen avgudar honom och unghunden beter sig ordentligt runt honom. Jag har haft sån tur.

Ska försöka knåpa ihop min förlossningsberättelse snart :)

Jag har köpt en begagnad Medela elektrisk pump. Tycker den funkar bra, men bara om jag ammar samtidigt på andra bröstet. Lite meckigt, men går rätt så bra. Har du provat pump så du vet att du släpper till?

Har inte testat, men jag tror det. Baserat på det faktum att det medan jag ammar på ena bröstet så rinner det rätt friskt ur det andra. :p

Tack för pumptips alla som svarat! :)

Tycker lite synd om mig själv.
Har åkt på mega förkylning med slemhosta och man bör undvika hostmedivin som hjälper (är en två hos janus).

På det måste jag iväg och lämna in bilen på felsök hos bilförsäljaren (som är ca 2 timmar bort).

Under tiden stannar vi över hos mina föräldrar och självklart kommer min återfunna bror dit så man behöver vara social och inte säga vad man tycker och tänker.

Tycker lite synd om mig själv.
Har åkt på mega förkylning med slemhosta och man bör undvika hostmedivin som hjälper (är en två hos janus).

På det måste jag iväg och lämna in bilen på felsök hos bilförsäljaren (som är ca 2 timmar bort).

Under tiden stannar vi över hos mina föräldrar och självklart kommer min återfunna bror dit så man behöver vara social och inte säga vad man tycker och tänker.

Krya på dig! :)

Ps. Så impad att du åker själv i bil med bebis två timmar, det ska du ha cred för :D:bow:

Alltså, detta är första gången - jag repeterar, första gången - jag har kunnat sätta mig vid datorn, brygga mig en kopp kaffe och äta lunch med två händer på TIO veckor. Lillkillen sover i vagnen i hallen och jag är fullkomligt chockad - han sover I VAGNEN!! :bump::laugh:

Vi var på BVC imorse och han väger nu 6,5 kg och är 63 cm lång. Nästa gång är det vaccineringsdags :nailbiting:

Annars fortsätter vi att kämpa på här hemma, vill inte dra ner tråden med mina bekymmer mer så tänkte passa på att skriva nu när jag har en bra stund :)

Det var så intressant att läsa om hur mycket ni hinner med om dagarna med era små, vi ligger verkligen ljusår efter.. Min bebis går endast med på att vara PÅ mig (förutom just nu i skrivande stund alltså :D) så jag får absolut noll och nada gjort här hemma. Lyckas jag diska efter mig är det en bra dag :p Nu har han dock börjat gilla selen så kan ha honom i den tack och lov, men han är himskans lättväckt och även om det är skönt att få båda händerna fria är det inte sådär jättemycket jag kan göra med honom på magen.

Summa summarum från vårt håll; det går framåt men med yttepyttesteg :p

Alltså, detta är första gången - jag repeterar, första gången - jag har kunnat sätta mig vid datorn, brygga mig en kopp kaffe och äta lunch med två händer på TIO veckor. Lillkillen sover i vagnen i hallen och jag är fullkomligt chockad - han sover I VAGNEN!! :bump::laugh:

Vi var på BVC imorse och han väger nu 6,5 kg och är 63 cm lång. Nästa gång är det vaccineringsdags :nailbiting:

Annars fortsätter vi att kämpa på här hemma, vill inte dra ner tråden med mina bekymmer mer så tänkte passa på att skriva nu när jag har en bra stund :)

Det var så intressant att läsa om hur mycket ni hinner med om dagarna med era små, vi ligger verkligen ljusår efter.. Min bebis går endast med på att vara PÅ mig (förutom just nu i skrivande stund alltså :D) så jag får absolut noll och nada gjort här hemma. Lyckas jag diska efter mig är det en bra dag :p Nu har han dock börjat gilla selen så kan ha honom i den tack och lov, men han är himskans lättväckt och även om det är skönt att få båda händerna fria är det inte sådär jättemycket jag kan göra med honom på magen.

Är lite samma sits här, inte mycket som hinns med, och det är okej!
Att ha en nöjd bebis är viktigare för mig än att hinna städa. Jag försöker verkligen att inte jämföra med alla andra, det som dom hinner med på några timmar kan för mig ta en vecka :p
Dom stunderna bebis är nöjd själv så brukar jag passa på att gå på toa eller dricka kaffe. Stunderna blir fler och fler, så idag har jag hunnit tvätta sminkborstar och handtvätta överdrag till skötbädd och jag är stolt över mig och bebis :D
Jag är säker på att det bara kommer bli lättare framöver, ju mer bebis kan roas av annat, allt annat som behöver göras får vänta just nu :) viktigare för bebis att ha en mamma som mår bra och inte stressar sönder :)

Kl
Här har jag en bebis som pratar och ler :love: Babygym är kul :up:
Igår var jag på återbesök hos bm och M fick vara med mormor en hel timme, första gången utan mamma eller pappa.
M somnar mellan 19-20 och då gäller det att vara hemma, annars får vi en övertrött bebis som inte kan somna och bara är ledsen :( känns som att alla andra bara tycker att vi är töntiga då och att bebis får vänja sig, men det är lätt för dom att säga :cautious:

Igår blev E en månad och idag fick jag ok på att sluta äta blodtrycksmedicinen!
Att trycket vägrat att gå ner och jag har fått medicinera 3ggr/dag har inte gjort mig nöjd.
I morgon är det faderskapshittepåpappersskrivning och ett läkarbesök för E.
Jag förstår inte varför man inte bara kan få hem papper för påskrift för faderskapet.. Jävla hittepå.

Vad skönt att det går framåt! Förstår att det är tufft för dig men tycker absolut inte att du drar ner tråden med era bekymmer! Jag för min del iaf vill att man ska kunna skriva om både positiva och mindre positiva saker. Skönt att han börjat gilla selen iaf!

Jag hinner nog inte så värst mycket heller, allt tar ju sån tid även om lillan är en nöjd tjej för det mesta! Bara att ta hand om lillan och rasta våra hundar tar hela dan för mig, vissa dagar (då hon inte vill sova på dagen) är jag glad om jag hinner äta lunch/middag då sambon jobbar och ofta får jag göra det gåendes med henne i selen. Disken brukar jag vänta med tills sambon kommer hem..Och jag har inte städat för fem öre hemma men det får vara så..

Just nu är hon i en period då hon gärna vill vara med mig hela tiden men som tur är gillar hon att åka i selen men då ska jag helst röra på mig hela tiden så att sitta ner vid datorn eller i soffan fungerar inte utan jag får gå runt i lägenheten och pyssla på med grejer.

Hon gillar inte heller att stå still när hon åker i vagnen, häromdagen gick jag glatt ner med henne i vagn till mataffären för att handla, nöjd och glad bebis så länge vi gick runt i affären, men sen när vi kom till kassan var det lång kö. Efter typ 30 sekunders stillastående vaknar hon till och börjar knorra, försöker gunga vagnen lite fram och tillbaka i kön men nej det fungerar inte. Hon blir jätteförbannad och börjar gallskrika och jag får lite panikkänslor. Som tur är får vi gå före ALLA i kön (vilka snälla människor det finns) men känns ju inte sådär superkul när alla kollar medan jag betalar mina varor och snabbt smiter ut med en gallskrikande bebis (som såklart blir lugn när vi är utanför affären och gått en bit igen). Kände mig som världens sämsta mamma typ..

Senast ändrad:
Är lite samma sits här, inte mycket som hinns med, och det är okej!
Att ha en nöjd bebis är viktigare för mig än att hinna städa. Jag försöker verkligen att inte jämföra med alla andra, det som dom hinner med på några timmar kan för mig ta en vecka :p
Dom stunderna bebis är nöjd själv så brukar jag passa på att gå på toa eller dricka kaffe. Stunderna blir fler och fler, så idag har jag hunnit tvätta sminkborstar och handtvätta överdrag till skötbädd och jag är stolt över mig och bebis :D
Jag är säker på att det bara kommer bli lättare framöver, ju mer bebis kan roas av annat, allt annat som behöver göras får vänta just nu :) viktigare för bebis att ha en mamma som mår bra och inte stressar sönder :)

Kl
Här har jag en bebis som pratar och ler :love: Babygym är kul :up:
Igår var jag på återbesök hos bm och M fick vara med mormor en hel timme, första gången utan mamma eller pappa.
M somnar mellan 19-20 och då gäller det att vara hemma, annars får vi en övertrött bebis som inte kan somna och bara är ledsen :( känns som att alla andra bara tycker att vi är töntiga då och att bebis får vänja sig, men det är lätt för dom att säga :cautious:
Gud vad skönt att hon somnar så tidigt? :) Har ni vant henne på nått speciellt sätt? Försöker få lite mer normal dygnsrytm här, släcker ner kring 19-tiden och har det tyst och lugnt (vill också vara hemma senaste den tiden om vi är iväg så tycker inte ni är töntiga) men hon har aldrig somnat förrän 21 och oftast är det mellan 23-01 som hon slocknar för natten och sover då till ca 7-8. Hade så gärna velat få henne att somna 19-20 så man har några timmar för sig själv på kvällen. De gånger hon somnat 21 vaknar hon ändå samma tid iaf :)

En annan fråga hur mycket sover era bebisar på dagen? Förut slocknade hon själv under dagen ett par timmar men nu har jag börjat att faktiskt få söva henne på dagen (i vagn/sele/bilen) och då sover hon gärna 3-4 timmar. De dagar jag inte lyckats söva henne tar hon bara små powernaps efter maten på kanske 20 minuter i taget och då är hon övertrött och gnällig hela kvällen!

Det blir lättare ju fler barn man får. Tycker jag är väldigt effektiv nu med barn nummer 3, han bara åker med. ;) det är skola, förskola, tvätta, rasta hund, plocka leksaker och städning. Ovanpå det ska alla tre barnen få sitt med ;) och oväntat nog så går det faktiskt. ^^

Gud vad skönt att hon somnar så tidigt? :) Har ni vant henne på nått speciellt sätt? Försöker få lite mer normal dygnsrytm här, släcker ner kring 19-tiden och har det tyst och lugnt (vill också vara hemma senaste den tiden om vi är iväg så tycker inte ni är töntiga) men hon har aldrig somnat förrän 21 och oftast är det mellan 23-01 som hon slocknar för natten och sover då till ca 7-8. Hade så gärna velat få henne att somna 19-20 så man har några timmar för sig själv på kvällen. De gånger hon somnat 21 vaknar hon ändå samma tid iaf :)

En annan fråga hur mycket sover era bebisar på dagen? Förut slocknade hon själv under dagen ett par timmar men nu har jag börjat att faktiskt få söva henne på dagen (i vagn/sele/bilen) och då sover hon gärna 3-4 timmar. De dagar jag inte lyckats söva henne tar hon bara små powernaps efter maten på kanske 20 minuter i taget och då är hon övertrött och gnällig hela kvällen!
Det är nog den tiden vi brukar vara hemma och ta det lugnt i soffan, så kanske därför hon somnar då :D så det är något hon kommit på själv. Men då vaknar hon också kl 1 och ska äta och därefter var 3:e timme fram till 9 ca då vi går upp, bebis gillar att sova som sin mamma :D

Sover hon inte på dagen kan hon också bli gnällig och övertrött, märks om vi varit iväg hela dagen och hon har haft fullt upp med alla intryck. Så jag försöker att inte boka in för mycket på samma dag och är vi iväg så brukar selen vara toppen att somna i :)
Men det är ju olika från dag till dag vad som funkar ;)

Det blir lättare ju fler barn man får. Tycker jag är väldigt effektiv nu med barn nummer 3, han bara åker med. ;) det är skola, förskola, tvätta, rasta hund, plocka leksaker och städning. Ovanpå det ska alla tre barnen få sitt med ;) och oväntat nog så går det faktiskt. ^^

Nu har jag "bara" två barn men håller med dig! :)
Jag fick mycket mer gjort när jag var hemma med tvåan än med ettan :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka