Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch och fy, Hedda är förkyld. Bättre idag tack och lov. Det började med min förkylning i tisdags, som eskalerade till feber på 40.7 som högst trots febernedsättande. Dock vände det snabbt och redan dagen efter var jag piggare med lägre feber. Igår feberfri.
Hedda hon började hosta onsdag kväll, och blev lite rosslig till natten och kunde inte alls sova om vi lade ned henne, så hon fick sitta och sova i bärsjalen och så delade vi på natten jag och hennes pappa.
Vi var till hälsocentralen igår för när hon vaknade hade hon 38.7 i feber och var rejält rosslig. Ingen fara med henne tack och lov. Och idag är hon piggare.
Vi hade planerat Vegomässan i helgen, men blir hemma och kurerar oss istället.
I slutet av denna månad ska jag och sambon på opera. Jättetrevligt, men. Bebis kommer då vara 3 månader och jag känner att det är för tidigt att lämna bebis med mina svärföräldrar i minst 3 timmar (men det tyckte inte min sambo) Hade ni gjort det? Hon delammas och det är bara jag eller sambon som ger flaska just nu. Det går ju inte att lämna tillbaka biljetterna tycker ni det är för tidigt? Vad hade ni gjort? ( han köpte biljetter utan att jag visste om det)
I slutet av denna månad ska jag och sambon på opera. Jättetrevligt, men. Bebis kommer då vara 3 månader och jag känner att det är för tidigt att lämna bebis med mina svärföräldrar i minst 3 timmar (men det tyckte inte min sambo) Hade ni gjort det? Hon delammas och det är bara jag eller sambon som ger flaska just nu. Det går ju inte att lämna tillbaka biljetterna tycker ni det är för tidigt? Vad hade ni gjort? ( han köpte biljetter utan att jag visste om det)
Jag hade inte gått när min dotter var tre månader, vill du gå kanske ni hinner öva och lämna bebisen några gånger innan?I slutet av denna månad ska jag och sambon på opera. Jättetrevligt, men. Bebis kommer då vara 3 månader och jag känner att det är för tidigt att lämna bebis med mina svärföräldrar i minst 3 timmar (men det tyckte inte min sambo) Hade ni gjort det? Hon delammas och det är bara jag eller sambon som ger flaska just nu. Det går ju inte att lämna tillbaka biljetterna tycker ni det är för tidigt? Vad hade ni gjort? ( han köpte biljetter utan att jag visste om det)
I slutet av den.na månad ska jag och sambon på opera. Jättetrevligt, men. Bebis kommer då vara 3 månader och jag känner att det är för tidigt att lämna bebis med mina svärföräldrar i minst 3 timmar (men det tyckte inte min sambo) Hade ni gjort det? Hon delammas och det är bara jag eller sambon som ger flaska just nu. Det går ju inte att lämna tillbaka biljetterna tycker ni det är för tidigt? Vad hade ni gjort? ( han köpte biljetter utan att jag visste om det)
Nu vet jag inte hur din lilla är, men min har jag lämnat några timmar redan när hon var yngre än tre månader. Har lämnat henne korta stunder ganska från start, faktiskt - just för att försöka "träna", vet inte om det haft någon inverkan men det har alltid gått bra. Har lämnat henne hos min mamma, som känner henne bäst efter mig/sambon. Bör kanske tillägga att jag inte ammar alls.
För hennes skull är det säkert inga problem, om hon är van vid svärföräldrarna, men jag tänker ändå att du ska följa din känsla.
Nu har jag inga egna barn, men passade mina systerdöttrar när den ena var typ så liten (och så en vild storasyster på det ), och det gick jättebra!
Du ska nog kunna gå på opera i lugn och ro!
Jag hade inte gått när min dotter var tre månader, vill du gå kanske ni hinner öva och lämna bebisen några gånger innan?
Kan ni prova innan och se hur det går och hur det känns att lämna bort henne? Tre timmar är ju inte särskilt länge. Är svärföräldrarna vana vid henne och känner henne såpass bra att de kan trösta henne och läsa hennes behov så hade jag gjort det. Men gärna övat innan, mest för min egen skull. Det är guld värt att få komma iväg på tu man hand sådär så jag tycket verkligen ni ska göra det och njuta fullt ut! Mest troligt är ni dem enda som tycker kwt att det är jobbigt.
Jag hade gått utan att blinka. För mig hade det verkligen inte varit för tidigt
För mig och med min bebis hade det känts helt OK att lämna henne några timmar med farmor och farfar, eller mormor. Hedda är 7 veckor nu och i onsdags hade jag hög feber och svärmor var här under dagen för avlastning. Hon tog en rejäl långpromenad o vagnen med henne några timmar på dagen så jag fick sova.
Men det där känner du nog själv, hur det känns för just er bebis och er. Är hon trygg med svärföräldrarna sedan innan?
Om det varit något jag velat åka på/gå och se/göra så hade jag gjort det.
Vår bebis var bortlämnad i 12 timmar när hon var 6 veckor och sov borta första gången när hon var 2 månader, vi har aldrig känt att det är jobbigt att lämna bort henne så länge vi litar på personerna som har henne och vi vet att hon har det bra. För oss har det varit viktigt att kunna göra saker för vår skull redan från början (och att ha med henne på så mycket det bara går av det vi vill göra). Men, då har vi också världens lättaste barn som är nöjd i princip 24/7. Det är antingen mormor, farmor eller morbror som får ha henne, och det funkar jättebra hos allihop.
Däremot så MÅSTE man ju inte lämna bort om man inte vill, jag tror det är viktigt för ens egen skull och säkert relationens att man tar sig lite tid bara för sig själv/varandra utan bebis. Men om du inte känner att du vill lämna bort eller känner dig otrygg med det så är det inget du ska tvinga dig till. Man gör som man vill helt enkelt.
Hur sover era små och hur mycket kläder har de på sig? Har de någon filt?
Jag upplever att jag alltid har mycket mindre kläder på Hedda än vad mina vänner har. Hon är en varm bebis och blir arg och protesterar tydligt om hon är för varmt klädd. Men jag oroar mig istället att hon blir för kall.
Hon sover mellan mig och sambon i ett babynest, alltid i bara en body eller en kortärmad och kortbent sparkdräkt. Helpyjmasar har vi aldrig kunnat använda.
Jag brukar försöka lägga en gallerfilt över hennes ben så hon inte blir kall om sina bara ben, men hon sparkar bara av sig den jämt.
Hemma om dagarna när vi är inne har hon bara body på sig, vi tar på byxor och strumpor när vi ska ut. Hon tvärvägrar mössa oftast, så hon brukar ha en solhatt för att skydda huvudet. I vagnen inget på huvudet och bara ett lager kläder. Hon vägrar filt då med.
Alla mina vänner och bekanta har så himla mycket mer kläder på sina. Och brukar fråga mig om inte Hedda fryser. Men jag kan inte klä henne mer för hon blir tvärarg och bara skriker efter en stund.
Tycker ni vi har för lite kläder på henne?
Hur sover era små och hur mycket kläder har de på sig? Har de någon filt?
Jag upplever att jag alltid har mycket mindre kläder på Hedda än vad mina vänner har. Hon är en varm bebis och blir arg och protesterar tydligt om hon är för varmt klädd. Men jag oroar mig istället att hon blir för kall.
Hon sover mellan mig och sambon i ett babynest, alltid i bara en body eller en kortärmad och kortbent sparkdräkt. Helpyjmasar har vi aldrig kunnat använda.
Jag brukar försöka lägga en gallerfilt över hennes ben så hon inte blir kall om sina bara ben, men hon sparkar bara av sig den jämt.
Hemma om dagarna när vi är inne har hon bara body på sig, vi tar på byxor och strumpor när vi ska ut. Hon tvärvägrar mössa oftast, så hon brukar ha en solhatt för att skydda huvudet. I vagnen inget på huvudet och bara ett lager kläder. Hon vägrar filt då med.
Alla mina vänner och bekanta har så himla mycket mer kläder på sina. Och brukar fråga mig om inte Hedda fryser. Men jag kan inte klä henne mer för hon blir tvärarg och bara skriker efter en stund.
Det bästa är att lyssna på bebisen! Min svärmor tycker också att vi klär på Miranda för lite, men känner man på hennes bröstkorg så är hon alldeles lagom varm och go. Jag tycker folk byltar på sina bebisar nåt enormt. Miranda sover i pyjamas med tunn filt, men vi har det ganska svalt i sovrummet. Oftast bara body inne, ibland med byxor. Aldrig strumpor inomhus. Mössa blir hon supersvettig om huvet av, och arg så vi skyddar huvudet med selens inbyggda solskydd. I vagnen inget på huvet och bara en tunn filt.
Bebis kommer då vara 3 månader och jag känner att det är för tidigt att lämna bebis med mina svärföräldrar i minst 3 timmar (men det tyckte inte min sambo)
Det går ju inte att lämna tillbaka biljetterna
( han köpte biljetter utan att jag visste om det)
Jag är lite sådär med att lämna till just svärisarna, jag är rädd för att svärmor kommer att gå ifrån hur vi vill att de ska sköta henne, hon har sagt lite dumma grejer ang amning och annat sen bebis föddes.
Har ungefär som ni, men sockar på jämt, hon blir så kall om fötterna annars.Hur sover era små och hur mycket kläder har de på sig? Har de någon filt?