Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
received_10156993339260615_zpsiu9dw7v9.jpeg

Vrålåket levererades idag! Sjukt nöjd, så jäkla fin vagn! :D

Dessutom klarade jag teoriprovet inför körkortet idag. Vilken dag! :banana::bump:

Tänk vad fort allt kan ändras på bara ett par veckor.
Nu så känner jag mig tung, stor och osmidig. Märks verkligen att det bara är
29 dagar kvar till BF.

Tänk vad fort allt kan ändras på bara ett par veckor.
Nu så känner jag mig tung, stor och osmidig. Märks verkligen att det bara är
29 dagar kvar till BF.

Känner igen det där. Vi ligger väl ganska lika i tid? Den här veckan har jag verkligen börjat känna mig otymplig fast jag inte gått upp i vikt. Det känns tungt och liksom motigt att röra på sig och bebis stökar heeeeela tiden. I och för sig skönt att slippa oroa sig för minskande fosterrörelser som jag gjorde ett tag, men det är jobbigt att jobba när ongen sparkar på revbenen som besatt. :cautious:

Vi har varit på storföreläsning om amning och de första dagarna/veckorna efter förlossning. Det var bra! Mycket handfasta tips och råd och så lite vetenskaplighet bakom dem. Konkret och bra.

Känner igen det där. Vi ligger väl ganska lika i tid? Den här veckan har jag verkligen börjat känna mig otymplig fast jag inte gått upp i vikt. Det känns tungt och liksom motigt att röra på sig och bebis stökar heeeeela tiden. I och för sig skönt att slippa oroa sig för minskande fosterrörelser som jag gjorde ett tag, men det är jobbigt att jobba när ongen sparkar på revbenen som besatt. :cautious:

Ja så är det nog.
Har mer en tryckare i magen och nu när jag gör för mycket enligt honom så borrar han ner i bäckenet och sträcker ut sig så långt han kan i magen. Jätteobehagligt! Nu i helgen började jag riktigt längta tills han är på utsidan och man kan lägga honom i vagnen när man måste göra något hahaha.

Hörrni. Andningslarm. Är det nåt man borde köpa?

Hur tänker ni med bröstpump? Köper man det när babyn är här och om det finns behov, eller köper man det nu?

Hur är det med babysitter?

Hur tänker ni med bröstpump? Köper man det när babyn är här och om det finns behov, eller köper man det nu?

Jag är lite sugen på ett andningslarm, just för min egen skull.. Men har inte riktigt bestämt mig ännu :eek:
Jag tror jag väntar med bröstpump tills bebis är ute och man ser om amningen fungerar eller inte! Fungerar amningen så kommer de skaffad en pump då jag vill att min sambo ska kunna vara en del av matningen också.
Babysitter har vi köpt redan nu och hoppas på att den blir omtyckt ;)

Jag har köpt andningslarm. Jag har fått den tråkiga upplevelsen att min ena systerson dog i PSD 6 månader gammal.
Därför väljer jag andningslarm.

Finns blöjlarm som man fäster på blöjan och kan ha även vid samordning, vagga och vagn.
Sen finns det sänglarm att ha under madrassen i spjälsängen.

Jag har köpt bägge sorter (eller vi fick det stora av mina föräldrar) begagnade till bra priser.

Hellre att det "fellarmar" 100 ggr än att det är försent en enda gång!

Jag tänkte först skaffa amnings pump innan men väljer nu att vänta för att se så amningen funkar.

Babysitter har jag redan skaffat också. :)

Larmet, vi tog upp det på föräldrakursen och efter det kommer jag troligtvis inte att köpa ett, men det skulle inte förvåna mig om jag köper det ändå, för att ha koll.

Bröstpump väntar jag med, köper om det behövs. Vet inte ens om jag kan amma.

Babysitter har vi köpt, föräldrar jag pratat med har sagt att det var en bra investering att ha från början :)

Jag har köpt andningslarm. Jag har fått den tråkiga upplevelsen att min ena systerson dog i PSD 6 månader gammal.
Därför väljer jag andningslarm.

Finns blöjlarm som man fäster på blöjan och kan ha även vid samordning, vagga och vagn.
Sen finns det sänglarm att ha under madrassen i spjälsängen.

Jag har köpt bägge sorter (eller vi fick det stora av mina föräldrar) begagnade till bra priser.

Hellre att det "fellarmar" 100 ggr än att det är försent en enda gång!

Jag förstår verkligen din relation till andningslarm med den upplevelsen, usch så hemskt. :(

Ni som köpt babysitter - har ni köpt en enkel eller en med funktioner? De som kan vagga och spela upp låtar är ju rätt så dyra...

Jag kommer inte köpa något andningslarm, tror jag bara skulle bli stressad av det. Jag tror mer på uppsikt och närhet, samt säkerhetstänk i sov-situationer. Såklart kan saker hända ändå, jag tror inte PSD behöver vara någons "fel". Men huruvida andningslarm förebygger eller ej är jag inte säker på. Tror som sagt det bara skulle vara stressande för mig personligen, så jag väljer bort det.

Bröstpump avvaktar jag med, jag är ganska säker på att jag inte vill amma. I alla fall inte helamma. Vi får se hur det känns sedan när ongen är ute, men jag vill inte förutsätta varken det ena eller det andra. Så jag låter bli.

Har inte köpt någon babysitter, i början är det ju främst närhet till föräldrarna som behövs. Tänker att en babysitter inte är nödvändig direkt omgående, utan något man kan köpa sedan om behovet finns.

V
Ni som köpt babysitter - har ni köpt en enkel eller en med funktioner? De som kan vagga och spela upp låtar är ju rätt så dyra...
jag har köpt en enkel bara, från petit cherie.

Kl.
Idag känner jag mig ledsen och besviken på sambon :(
Vi hade tid bokad imorgon eftermiddag för att skriva på om hans faderskap då jag känt att det är viktigt att ha innan förlossningen, OM något skulle hända mig. Då är det klart så han kan ta med sig bebis och allt sånt.
Blev tillsagd att avboka för han har inte tid att följa med och det känns inte som en prioritering för honom :cry:
Frågade när han tror att han har tid och får svaret: får väl göra det efteråt, när jag ändå är hemma i augusti.
Åh vad det verkligen känns som om bebis är viktig :( :(

V

jag har köpt en enkel bara, från petit cherie.

Kl.
Idag känner jag mig ledsen och besviken på sambon :(
Vi hade tid bokad imorgon eftermiddag för att skriva på om hans faderskap då jag känt att det är viktigt att ha innan förlossningen, OM något skulle hända mig. Då är det klart så han kan ta med sig bebis och allt sånt.
Blev tillsagd att avboka för han har inte tid att följa med och det känns inte som en prioritering för honom :cry:
Frågade när han tror att han har tid och får svaret: får väl göra det efteråt, när jag ändå är hemma i augusti.
Åh vad det verkligen känns som om bebis är viktig :( :(

Det förstår jag, det hade känts jätteviktigt för mig med om vi inte varit gifta. Säg till honom att du verkligen vill göra det, förklara varför, han kanske inte har fattat?

Det förstår jag, det hade känts jätteviktigt för mig med om vi inte varit gifta. Säg till honom att du verkligen vill göra det, förklara varför, han kanske inte har fattat?
Har förklarat varför det känns så viktigt och får då svaret: "äsch, då är det ju bara att göra ett DNA prov så är det inga problem" :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat