Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån mer som märker skillnad på hur bebis rör sig? Min har lugnat ner sig, alternativt sparkar inåt mycket. Jag tror den ligger med rumpan upp och huvudet ner, inåt mot ryggen. Jag känner hur det dunsar till och jag ser ibland hur magen "sveper" typ som en våg på vattnet. Men de sparkarna som gjorde att hela magen vibrerade (typ mellan vecka 23-29), de ser jag och känner mer sällan. Är i vecka 30+5 och är ganska orolig över lag efter det som hände i vårtråden. Jag känner att bebis rör sig, och jag känner det flera gånger under dagen. Lyssnade på hjärtljuden senast för en vecka sen som var helt normala. Magen har också exploderat de senaste veckorna och verkligen blivit en bebismage, kan det vara att det finns mindre plats att röra sig på? Känner oro, är det normalt, men samtidigt inte så mycket att jag vill ringa till BM eller förlossning. Men jag ska till BM nästa vecka, och tänkte ta upp det då.
Snälla, lugna ner mig :)

Jag tycker också det är ett annat mönster och känner igen mig i det du skriver. Innan for bebis runt mer, men nu är det större och betydligt lugnare rörelser. Han har haft huvudet neråt och legat i typ samma position sedan ca 5 veckor så tänker det kan ha lite med det att göra. Så länge jag känner honom regelbundet försöker jag hålla mig lugn och hindrar mig från att ringa förlossningen, men jag är orolig ändå :( känns som att sista veckorna kommer bli lååånga, är i v 37 nu så tänker att han hade haft det säkrare på utsidan nu så vi kan ha lite mer koll på honom..

Imorgon går jag in i vecka 37, och igår fick vi veta datum för planerat snitt. Så nu vet vi när vi kommer få träffa vårt barn. Det känns helt galet och fantastiskt! :D

Åh vad spännande! Vi fick också veta datum för snittet igår men det är 7 veckor kvar tror jag. Skönt att ha fått själva datumet i alla fall :)

Jag tycker också det är ett annat mönster och känner igen mig i det du skriver. Innan for bebis runt mer, men nu är det större och betydligt lugnare rörelser. Han har haft huvudet neråt och legat i typ samma position sedan ca 5 veckor så tänker det kan ha lite med det att göra. Så länge jag känner honom regelbundet försöker jag hålla mig lugn och hindrar mig från att ringa förlossningen, men jag är orolig ändå :( känns som att sista veckorna kommer bli lååånga, är i v 37 nu så tänker att han hade haft det säkrare på utsidan nu så vi kan ha lite mer koll på honom..

Skönt att se att vi är ett gäng som märker skillnad. Det känns verkligen som bebis ligger med huvudet neråt och kroppen mot min rygg, känner ibland hur det nästan rycker till i rumpan/tarmarna. Så jag tror bebis sparkar och buffar mycket inåt. Jag har 9 veckor kvar till BF, hoppas bara tiden går fort som fasiken till födsel!

Nu är vagnen helt redo och bäddad inför lillens ankomst!
story.php

Håller även på att betsa min gamla furuvagga. :)

Så spännande! @inverterad

Själv ska jag tydligen försöka ta körkort nästa vecka! :eek::cool::p Har tid bokad för både uppskrivning och uppkörning. Har ju varit orimligt stressad över detta, men nu känner jag mig helt redo. Och OM det inte skulle gå vägen på första försöker är det ju fem veckor kvar tills BF ändå. :laugh:

Vad glad jag blev av att läsa det där! Heja heja!

Ni som kommit lite längre hjälp mig. :D Vet att ni pratar en del om fosterrörelser som ändras.
Är i 27+5 idag och är lite jobbigt nu. Är betydligt mindre rörelse i magen senaste 1.5-2 veckorna medan de står överallt att nu ska de vara som mest aktivt.. var väldigt mycket rörelse innan det och när jag räknat rörelse var de 10 på mindre än 5 min. Igår tog det en 20 min att få 5 rörelser och sen somnade jag så blev inte mer räkning.. igårkväll behövde vi sätta på musik och massa bas för att bebis skulle vakna ordentligt för kvällsmyset. Brukar räcka att jag lägger mig ner..
När vi var hos BM hade den lugna perioden precis börjat och hon sa att de inte var någon fara. Hjärtat slog som de skulle och bebis rörde på sig. Men jag gillar ändå inte när de ändras så. Det ska ju inte bli så trångt än att rörelserna ändras.
Antar att sålänge jag får rörelse ska jag vara nöjd även om jag måste provocera lite mer än vanligt..

Ni som kommit lite längre hjälp mig. :D Vet att ni pratar en del om fosterrörelser som ändras.
Är i 27+5 idag och är lite jobbigt nu. Är betydligt mindre rörelse i magen senaste 1.5-2 veckorna medan de står överallt att nu ska de vara som mest aktivt.. var väldigt mycket rörelse innan det och när jag räknat rörelse var de 10 på mindre än 5 min. Igår tog det en 20 min att få 5 rörelser och sen somnade jag så blev inte mer räkning.. igårkväll behövde vi sätta på musik och massa bas för att bebis skulle vakna ordentligt för kvällsmyset. Brukar räcka att jag lägger mig ner..
När vi var hos BM hade den lugna perioden precis börjat och hon sa att de inte var någon fara. Hjärtat slog som de skulle och bebis rörde på sig. Men jag gillar ändå inte när de ändras så. Det ska ju inte bli så trångt än att rörelserna ändras.
Antar att sålänge jag får rörelse ska jag vara nöjd även om jag måste provocera lite mer än vanligt..

Min bebis verkar ha sin mest aktiva fas på kvällarna nuförtiden, även om jag kan få lite känningar under dagen, men inga större rörelser. Är konstant orolig, men försöker att bara tänka på att så länge jag känner lite buff till och från så är det normalt. Den reagerar inte alltid heller på att jag buffar den för att få gensvar, och det verkar som den fått sin pappas sömngener, sover man så sover man och det är svårt att vakna. Det finns liksom inte så mycket att säga för att lugna ner någon som är orolig när rörelsemönstret ändras, helst hade jag velat ständigt ha en doppler mot magen och höra hjärtljuden, HELA TIDEN tills bebis kommer, men det går ju inte :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka