Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur länge får man vänta på försäkringskassan?
Har skickat in mödraskapsintyget och löneuppgifterna men känns som om det tar 200år!!
Ska skicka in ansökan för gravpenningen också, då jag behöver den från 7/7 fram till bf.. Men kommer man hinna få svar i tid?

Mitt har gått jättesnabbt alltihop!
Ring och kolla med dom så allt är rätt?
Till dess kan du skriva ut, få din chef att fylla i och skicka in "Utlåtande från arbetsgivare om omplacering av en gravid anställd". :)

Nån mer som börjat fundera på bb-väska? Det har slagit mig att det liksom är max fyra veckor kvar... :cautious: Vad har ni tänkt packa ner?

Nån mer som börjat fundera på bb-väska? Det har slagit mig att det liksom är max fyra veckor kvar... :cautious: Vad har ni tänkt packa ner?

Jag och mannen funderade precis på detta :D Idag gick vi in i vecka 37 så börjar bli hög tid. Vi handlade lite bars, snacks och nötter i helgen och tvättade lillens kläder. Idag strök han dem så nu ska vi bara bestämma vad vi ska packa i! Men jag tänker bekväma kläder till mig, ombyte till mannen, kläder till bebbe, babynest, filt, blöjor, inneskor, laddare, snacks och hygienartiklar.

På föräldrarkursen sa vår bm att man inte kan ta in babyskyddet på sjukhuset för det tar för stor plats, utan man ska lämna det i bilen. Men vi planerar att åka taxi in till BB, så mannen eller någon i familjen får hämta det innan vi ska hem.

Tänkte att jag inte ska göra som förra gången iaf o glömma kläder som går att amma i, haha!

Inte heller packa halva väskan o tänka att jag tar resten sen för det glömdes ju bort totalt! Men dricka o snacks i mängder e bra grejer :))

Sambon har redan börjar planera att vi ska packa väska, vi har tio veckor kvar :p Men han vet inte vad vi ska ha i den :P
Sköna kläder till mig, ombyte till honom (förhoppningsvis hamnar vi på ett bb där han kan stanna kvar), kläder till bebis, snacks, kamera, laddsladd, filt, babynest, id handlingar. Men jag lär säkert packa om väskan ett gäng gånger innan jag är nöjd. :)

Det jag funderar över är dock amningsbh. Mina boobs har inte växt speciellt mycket och dom är väldigt små från början, liten a-kupa. Men jag får väl gissa på storlek och köpa ngt på typ kedjorna.

Men åhh haha då var det ju du!! Vi satt lite längre in i väntrummet. Tyckte att jag kände igen din bebis när du visade kort på honom i vårtråden :D.

Vilken liten värld eg.

Haha ja det kan man verkligen säga :o :D Jag har däremot ingen koll på vem du var/är, hade rätt fullt upp med barn och irriterad sambo :angel:

Det jag funderar över är dock amningsbh. Mina boobs har inte växt speciellt mycket och dom är väldigt små från början, liten a-kupa. Men jag får väl gissa på storlek och köpa ngt på typ kedjorna.

Jag klurar också på amnings-bh. Just nu kan jag ha mina vanliga bh:ar, och det känns knepigt att försöka räkna ut hur mycket boobsen växer? För det gör de, va, ganska mycket?

Jag klurar också på amnings-bh. Just nu kan jag ha mina vanliga bh:ar, och det känns knepigt att försöka räkna ut hur mycket boobsen växer? För det gör de, va, ganska mycket?

Jadu, ingen aning. Eller de borde ju växa när mjölkproduktionen kommer igång, men jag tror inte jag kommer få två supermeloner, så jag borde klara mig på en enklare sport-bh utan särskilt mycket stöd. Men jag tror jag väntar ett gäng veckor till innan jag köper, är i vecka 31 nu, så jag väntar till typ 38 eller nått. Då kanske boobsen har växt lite, så jag kan köpa vad jag tror passar :p

Glöm inte egna duschsaker o eget toapapper, om ni inte vill ha sjukhusets som ger svintohår o papper som inte är allt för mjukt mot ett underliv som just pressat ut en liten människa o kameran såklart! Någon bra bok om man blir kvar längre o inte kan sova när bebis gör det.

Jadu, ingen aning. Eller de borde ju växa när mjölkproduktionen kommer igång, men jag tror inte jag kommer få två supermeloner, så jag borde klara mig på en enklare sport-bh utan särskilt mycket stöd. Men jag tror jag väntar ett gäng veckor till innan jag köper, är i vecka 31 nu, så jag väntar till typ 38 eller nått. Då kanske boobsen har växt lite, så jag kan köpa vad jag tror passar :p

Hehe, mina har nog vuxit men inte över min vanliga kupstorlek, och jag tror inte de kommer göra det heller under tiden jag är preggo (v 36 nu). Jag chansar nog på en kupstorlek större än vanligt med samma omkrets som vanligt så får vi se hur långt det räcker.

Hehe, mina har nog vuxit men inte över min vanliga kupstorlek, och jag tror inte de kommer göra det heller under tiden jag är preggo (v 36 nu). Jag chansar nog på en kupstorlek större än vanligt med samma omkrets som vanligt så får vi se hur långt det räcker.
Jag har växt ur varenda bh så när skatteåterbäringen kommer får det bli en underklädersshopping :rofl:

Bm besök igår, skrev förlossningsbrev. Bebis har huvud neråt, men är ruckbar. Blev rejält uppskrämd när det tog 3 barnmorskor att hitta hjärtslag, är fortfarande lite uppskakad och har kvar känslan av att allt är över :cry: antagligen ligger bebis med ryggen inåt och blir på så vis svårt att höra, dom fick använda tratt för att höra, apparaten ville inte alls. Och så när dom frågar om jag känt fosterrörelser, har jag verkligen det idag?! Ne usch, kände massa rörelser på kvällen och lite idag, så bebis lever ju, men känslan sitter i.
Ska ta dagen till att packa förlossningsväska och göra iordning bebis garderob :)

Bb-väskan har jag åtminstone börjat förbereda åt bäbis. :p
Jag har dock så får kläder själv just nu så väntar en stund till innan jag packar det.

Idag har vi sista föräldrakursen och efter det ska jag nog försöka mig på ett förlossningsbrev.

Bm besök igår, skrev förlossningsbrev. Bebis har huvud neråt, men är ruckbar. Blev rejält uppskrämd när det tog 3 barnmorskor att hitta hjärtslag, är fortfarande lite uppskakad och har kvar känslan av att allt är över :cry: antagligen ligger bebis med ryggen inåt och blir på så vis svårt att höra, dom fick använda tratt för att höra, apparaten ville inte alls. Och så när dom frågar om jag känt fosterrörelser, har jag verkligen det idag?! Ne usch, kände massa rörelser på kvällen och lite idag, så bebis lever ju, men känslan sitter i.
Ska ta dagen till att packa förlossningsväska och göra iordning bebis garderob :)

Åh fy, så obehagligt! Förstår att du blev rädd. Men så skönt att allt var bra!

Usch vilken upplevelse, förstår att du är skakad! :( Rackarns bebis att skrämmas så.

Ja, nu börjar det onekligen närma sig förr oss i sommartråden. :o:nailbiting:

Fy så obehagligt, förstår du blev uppskrämd. Skönt att allt var bra med lillbebis :heart

Vad fan skriver man i ett förlossningsbrev? Alltså jag kan liksom inte komma på något annat att nämna än att jag inte vill ha upp en kladdig bebis på bröstet utan de gärna får torka av den först. Att jag inte vill känna mig tvingad till amning samt att jag inte äter animalier. Klart.

Vad fan skriver man i ett förlossningsbrev? Alltså jag kan liksom inte komma på något annat att nämna än att jag inte vill ha upp en kladdig bebis på bröstet utan de gärna får torka av den först. Att jag inte vill känna mig tvingad till amning samt att jag inte äter animalier. Klart.
Skriv det :)
Jag tänkte köra nån form av punkform, liten presentation av mig, min sambo, hur jag vill ha det mm.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 138
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka