Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gärna nattbindor med vingar ;) rekommenderar jag. Man kan blöda ganska mycket och länge efteråt...

Men vilka märken är bra och dåliga. Jag har kört med menskopp i 7 år drygt och tampong enbart i säkert ytterligare 6-7 år så har noll koll på märkena kapacitet.

Nu tror jag att vi också har införskaffat det mesta, känns ganska skönt för nu börjar det bli tungt och tröttsamt (och varmt!!). Hämtade vagnen förra veckan så nu står den här i all sin prakt :D har inte tvättat någonting ännu, så det är kvar på todo-listan. Går in i vecka 36 på måndag - herregud :nailbiting: men jag ska jobba tre veckor till, så hoppas lillbebben stannar inne ett tag till.

Senaste veckan har jag börjat tänka mycket på förlossningen och känt mig nervös och orolig. Vet inte hur mycket det går att förbereda sig egentligen? Har läst några böcker och på internet men det är allt, tyvärr erbjuds inga profylaxkurser där jag bor men vi tänkte göra en online denna helgen. Shiiiit, det verkar ju skitläskigt att föda, vet inte om jag vill gå igenom det faktiskt - vad gör man då? :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Hur känner ni inför era förlossningar?

Jag har med en apoteksväng kvar att göra, hur vet man vad man ska köpa? Bindorna vet jag, men mer? Purelan har jag köpt den innan, och amningsskydd, men funderar på att byta ut de i engångs mot andra i ull eller andra tygvarianter.

Vi var förbi apoteket i veckan och handlade: febertermometer för rumpan, näsfrida, koksaltslösning, inotyol, purelan, weleda baby oil, bindor och amningskupor. Efter tips och råd från vänner, vet inte om vi kommer behöva allt dock - kändes som vi köpte halva apoteket :cool:

Nu tror jag att vi också har införskaffat det mesta, känns ganska skönt för nu börjar det bli tungt och tröttsamt (och varmt!!). Hämtade vagnen förra veckan så nu står den här i all sin prakt :D har inte tvättat någonting ännu, så det är kvar på todo-listan. Går in i vecka 36 på måndag - herregud :nailbiting: men jag ska jobba tre veckor till, så hoppas lillbebben stannar inne ett tag till.

Senaste veckan har jag börjat tänka mycket på förlossningen och känt mig nervös och orolig. Vet inte hur mycket det går att förbereda sig egentligen? Har läst några böcker och på internet men det är allt, tyvärr erbjuds inga profylaxkurser där jag bor men vi tänkte göra en online denna helgen. Shiiiit, det verkar ju skitläskigt att föda, vet inte om jag vill gå igenom det faktiskt - vad gör man då? :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Hur känner ni inför era förlossningar?

Än så länge känner jag mig lugn inför förlossningen.
På ett eller annat sätt måste han ju ut, han kan inte bo där inne för evigt. Och visst kommer det göra ont.
Men jag lyckas än så länge sen allt som ett spännande äventyr. :)

Någon mer än jag som har dålig aptit?

Senaste veckan har jag ätit minimalt, och jag har försökt få i mig mat. Idag har det blivit 120 gram naturgodis (cashewnötter, mandlar) och jag är proppmätt. Igår så fick jag i mig ett halvt knäckebröd, och dagen innan det ca en halv dl pasta med skinksås. Och det är över hela dygnet. Förstår inte varför jag inte känner någon hunger och blir mätt så in i bänken fort.

Mitt TUL blev flyttat på, till min besvikelse, men på måndag får jag se grabben igen. Har pratat med jobbet också och det ser ut som att jag går på semester redan vecka 23, och sen blir det ju barnafödsel efter det ;) . Fixar inte att jobba, men läkaren på spec är värdelös. Det hör till med foglossningar menar hon, men jag orkar inte ha så ont, och nu blev jag förflyttad på jobbet med till en arbetsgrupp där det egentligen inte krävs någon fysisk ansträngning. Men bara det faktum att jag inte kan slappna av gör att jag får mer foglossningar... så försäkringskassan tycker inte jag behöver någon HP eftersom min nya arbetsplats inte är tillräckligt tung.

TUR att jag har ca 11 veckor semester jag kan ta ut. Så kan ju lösa det ändå... och nästa år får jag ju fem nya veckor så inte så att jag kommer lida något fruktansvärt ;)

Men vilka märken är bra och dåliga. Jag har kört med menskopp i 7 år drygt och tampong enbart i säkert ytterligare 6-7 år så har noll koll på märkena kapacitet.

Always nattbindor körde jag efter buketips.

Vi har köpt termometer, amningsinlägg, koksalt till näsan på apoteket, och nu efter tre månader snorsug. Purelan till bröstvårtorna och bepanthen till röd rumpa kan jag verkligen rekommendera, men båda delarna har det räckt med provförpackning från en babybox. Olja är bra att ha också såklart.

Tillägg: idomin räddade mina läppar efter förlossningen. Vet inte om det berodde på lustgas eller en slump men de vad fruktansvärt torra.

Always nattbindor körde jag efter buketips.

Vi har köpt termometer, amningsinlägg, koksalt till näsan på apoteket, och nu efter tre månader snorsug. Purelan till bröstvårtorna och bepanthen till röd rumpa kan jag verkligen rekommendera, men båda delarna har det räckt med provförpackning från en babybox. Olja är bra att ha också såklart.

Tillägg: idomin räddade mina läppar efter förlossningen. Vet inte om det berodde på lustgas eller en slump men de vad fruktansvärt torra.

Tack för tipsen! :)

Jag tänkte köpa inotyol till röda rumpor på apoteket.
Sen bindor men vilka är egentligen bäst?!

Jag köpte oxå inotyol, men ska jag vara helt ärlig så har jag aldrig använt den. Inte en enda gång, vi tvättar med olja och ibland våtservetter när vi är iväg och använder puder. Men sedan vet jag förvisso andra som har använt den salvan mängder.

På bindor körde jag vanliga nattbindor med vingar, det funkade bra för mig. Första dagarna lånade jag med mig några miniblöjor (de där man får på förlossningen) och kasslertrosor, hade aldrig klarat vanliga trosor första veckan.

+ en på den!
Lustgasen gjorde att jag levde på idomin länge efter förlossningen.

Mitt absolut bästa köp innan fl var nog babynestet, använde det otroligt mycket den första tiden. Men även alla de mjuka bomullsfiltarna som var kvar sedan jag och sambon var bebisar :love::love:

Än så länge känner jag mig lugn inför förlossningen.
På ett eller annat sätt måste han ju ut, han kan inte bo där inne för evigt. Och visst kommer det göra ont.
Men jag lyckas än så länge sen allt som ett spännande äventyr. :)

Vad skönt :) Har känt mig ganska lugn fram tills nyligen, men har nog kört strutshuvudet i sanden och levt lite i förnekelse men nu går det inte riktigt att undkomma längre. Var hos bm i förra veckan och då hade lillbebben placerat sig med huvudet neråt vid utgången, och då blev det plötsligt så verkligt :nailbiting: Han verkar vara mer redo än jag :o Idag har vi gjort lite profylaxträning och jag har skrivit ett förlossningsbrev, så känns lite bättre. För stunden i alla fall :cool:

+ en på den!
Lustgasen gjorde att jag levde på idomin länge efter förlossningen.

Mitt absolut bästa köp innan fl var nog babynestet, använde det otroligt mycket den första tiden. Men även alla de mjuka bomullsfiltarna som var kvar sedan jag och sambon var bebisar :love::love:

Toppentips! Så värdefullt att få lite tips från er som gått igenom detta innan! :up::)

Någon mer än jag som har dålig aptit?

Senaste veckan har jag ätit minimalt, och jag har försökt få i mig mat. Idag har det blivit 120 gram naturgodis (cashewnötter, mandlar) och jag är proppmätt. Igår så fick jag i mig ett halvt knäckebröd, och dagen innan det ca en halv dl pasta med skinksås. Och det är över hela dygnet. Förstår inte varför jag inte känner någon hunger och blir mätt så in i bänken fort.

Mitt TUL blev flyttat på, till min besvikelse, men på måndag får jag se grabben igen. Har pratat med jobbet också och det ser ut som att jag går på semester redan vecka 23, och sen blir det ju barnafödsel efter det ;) . Fixar inte att jobba, men läkaren på spec är värdelös. Det hör till med foglossningar menar hon, men jag orkar inte ha så ont, och nu blev jag förflyttad på jobbet med till en arbetsgrupp där det egentligen inte krävs någon fysisk ansträngning. Men bara det faktum att jag inte kan slappna av gör att jag får mer foglossningar... så försäkringskassan tycker inte jag behöver någon HP eftersom min nya arbetsplats inte är tillräckligt tung.

TUR att jag har ca 11 veckor semester jag kan ta ut. Så kan ju lösa det ändå... och nästa år får jag ju fem nya veckor så inte så att jag kommer lida något fruktansvärt ;)

Jag har inte haft någon ändring i min aptit hittills vad jag kan komma ihåg, men känner ibland att det är såå trångt i kroppen och då är inte matlusten särskilt hög. Om bebis rör sig mycket eller ligger och trycker på ett särskilt sätt kan jag inte äta just då, men så fort han flyttat sig kommer aptiten tillbaka.

Härligt att få se bebis igen :love: och vad lyxigt att ha så mycket semester att ta ut! :D

Så här lät Knoddens hjärta igår kväll när jag gick och la mig!
Snart är han här! :nailbiting::love:

Jag får bara en reklamfilm om hur man delar inlägg på fb :(

Ligger hemma efter en sömnlös natt och har precis laddat ner en app som enligt utsago ska kunna spela in/spela upp bebis hjärtljud.
SÅ läckert :love:
Har legat en bra stund nu, hittade hjärtat ganska direkt. Däremot blir hon lite sur när man trycker med saker mot magen så hon sparkade en hel del på telefonen :laugh:

Jag får bara en reklamfilm om hur man delar inlägg på fb :(

Ligger hemma efter en sömnlös natt och har precis laddat ner en app som enligt utsago ska kunna spela in/spela upp bebis hjärtljud.
SÅ läckert :love:
Har legat en bra stund nu, hittade hjärtat ganska direkt. Däremot blir hon lite sur när man trycker med saker mot magen så hon sparkade en hel del på telefonen :laugh:

Men åååh.

Häftigt vad heter den appen?

Så. Ett tul avklarat. Min grabb växer precis som han ska och väger nu drygt 1062 gram i 27+5. Nästa gång blir om några veckor. Rena rama lyxen att få se min grabb så mycket redan i magen <3

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka