Jag tror jag ligger konstigt på nätterna ibland, vaknar upp och märker att jag andas snabbare, typ tryckt ihop lungorna eller nått. Jobbar på andra våningen på jobbet, flåsar som attan och det känns som jag gått upp 8 våningar istället för 1, haha! Jag känner mig mer framtung!
Jag vet nog hur jag gärna vill ha det på förlossning och jag tänkte skriva ett brev. Först tänkte jag inte göra det, men nu när vi börjar närma oss så känns det som en bra ide. Mycket också för min man ska exakt komma ihåg hur jag vill ha det. Kan tänka mig att han blir lite tankspridd när vi går in i det
Jag vet inte om det går att säga nej till sugklocka eller tång, när det är dags för det så har ju bebisen kommer ner så långt så frågan är om läkaren vill godkänna akutsnitt. Men det är säkert från fall till fall! Det låter absolut inte som en höjdare, men om ungen mår mindre bra och det är det bästa alternativet så.. Det som även känns jobbigt personligen i ett sådant scenario det är ju att det lär komma in mer folk i rummet och jag vill verkligen bara ha lugn och ro. Inte massa spring.
Det jag oroar mig för och har gjort nu sedan i vintras, det är hur det kommer se ut på alla bb:n i och runt Stockholm, vart kommer jag att hamna, blir det ens i Sthlm? Det löser sig givetvis, men det är inte OK som det ser ut nu, jekla politiker!