Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är varm i vanliga fall och håller mig i skuggan. Nu så sväller dock fötter och händer extra i värmen (började värme-svullna i fötterna redan förra sommaren).
Gick 3,5 km igår och det räckte för att ta kål på fötterna.
Jag är på så vis glad att jag har BF i slutet av juni, har jag tur slipper jag vara gravid i allra värsta sommaren. :p

Vi har pool hemma och jag tänkte spendera min vakna tid i juli i den fram tills bebis kommer :)

Jag njuter av värmen, har trappat ned på nätterna på jobbet och plockar ut lite semester här och var för att få lite ledig tid.

Känner mig lite gladare rent allmänt nu, livet blir lite lättare med värme. :love:

Har dessutom bokat in datum för att skriva teori och köra upp! Jag kommer att hinna. :)

Jag njuter av värmen, har trappat ned på nätterna på jobbet och plockar ut lite semester här och var för att få lite ledig tid.

Känner mig lite gladare rent allmänt nu, livet blir lite lättare med värme. :love:

Har dessutom bokat in datum för att skriva teori och köra upp! Jag kommer att hinna. :)

Gud så skönt att du hunnit få lite tid att landa och hinna med dig själv. :) Härligt att höra att det är bättre!

Jag svullnar i händer och fötter, fingrarna och tårna gör ont antagligen pga vätskan, och fogarna gnäller ibland, och orken tryter emellanåt vilket är väldigt drygt och konstigt. Det kanske är rätt naturligt med sex veckor kvar, men jag blir ändå irriterad och gnällig. Försöker dra ner på tempot men det är svåååårt.

Jag har 2 månader kvar på jobbet, vilket känns skönt! Har en känsla av att sista månaden kommer vara mindre rolig men än så länge njuter jag av att ändå kunna jobba på som vanligt.
Med värmen slipper vi överdragskläder på barnen på jobbet och att kunna säga "gå och ta på dig skorna" till en 1,5 åring och slippa tjocka tröjor mm är underbart!

Bebis verkar ha en lite lugnare period i magen just nu.. Blir lite orolig ibland men så talar jag om för henne att nu är det dags att röra lite på sig - då lyssnar hon tack och lov ;)
Hästen har helvila och jag har lagt tid hemma på att fixa inför bebis. Det enda stora som är kvar att köpa är basen till babyskyddet.
Kläder i storlek 50-56 är helt klart.
Ska till Apoteket en sväng så småningom men sen är vi nog helt klara :eek:

Jag har 2 månader kvar på jobbet, vilket känns skönt! Har en känsla av att sista månaden kommer vara mindre rolig men än så länge njuter jag av att ändå kunna jobba på som vanligt.
Med värmen slipper vi överdragskläder på barnen på jobbet och att kunna säga "gå och ta på dig skorna" till en 1,5 åring och slippa tjocka tröjor mm är underbart!

Bebis verkar ha en lite lugnare period i magen just nu.. Blir lite orolig ibland men så talar jag om för henne att nu är det dags att röra lite på sig - då lyssnar hon tack och lov ;)
Hästen har helvila och jag har lagt tid hemma på att fixa inför bebis. Det enda stora som är kvar att köpa är basen till babyskyddet.
Kläder i storlek 50-56 är helt klart.
Ska till Apoteket en sväng så småningom men sen är vi nog helt klara :eek:

Jag har med en apoteksväng kvar att göra, hur vet man vad man ska köpa? Bindorna vet jag, men mer? Purelan har jag köpt den innan, och amningsskydd, men funderar på att byta ut de i engångs mot andra i ull eller andra tygvarianter.

Jag har ingen aning om vad vi ska köpa :rofl:
Bindor, och såna där plastskydd att ha vid amning (min storasyster fick stora sår så går det att undvika så är jag nöjd..)
Mjukgörande salva, sen bepanthen till bäbis. Oljor, smörjkrämer mm till bäbis. Och en örontemp (har redan en rumptemp).
Finns ju hur mycket som helst :eek:

Jag har ingen aning om vad vi ska köpa :rofl:
Bindor, och såna där plastskydd att ha vid amning (min storasyster fick stora sår så går det att undvika så är jag nöjd..)
Mjukgörande salva, sen bepanthen till bäbis. Oljor, smörjkrämer mm till bäbis. Och en örontemp (har redan en rumptemp).
Finns ju hur mycket som helst :eek:

Istället för örontermometer, så kan jag verkligen rekommendera denna: http://www.kjell.com/se/sortiment/h...instatemp-beroringsfri-febertermometer-p48036

Nu har jag mindre än 50 dagar kvar. Shiit....
Gick på ledighet igår och det firade jag med att göra gelenaglar (får inte ha det i jobbet).
Inatt har jag drömt massor kring jobbet och konstiga problem.

Hur är det för er i värmen? :)

Här rullar det på, men nu börjar det bli ganska tungt och jobbigt med värmen, även om man inte ska klaga ;) Har inga sommarkläder jag kan ha ur garderoben heller så jag faktiskt beställt mitt första gravidplagg, kanske dags nu i vecka 31 haha.

Jag jobbar fram till 31/5 sen går jag på efterlängtad semester. Hoppas verkligen att de sista veckorna går snabbt nu :love:

Istället för örontermometer, så kan jag verkligen rekommendera denna: http://www.kjell.com/se/sortiment/h...instatemp-beroringsfri-febertermometer-p48036

Är den tillförlitlig? Jag hade en diskussion med min syster ang termometer, den som man tar i örat. Hon tyckte inte de var bra alls, de kunde visa olika temperaturer trots att man mätte direkt efter man mätt första gången. Hon tyckte en rumptermometer var det bästa och sen när barnen blir äldre, gå efter allmäntillstånd.

Är den tillförlitlig? Jag hade en diskussion med min syster ang termometer, den som man tar i örat. Hon tyckte inte de var bra alls, de kunde visa olika temperaturer trots att man mätte direkt efter man mätt första gången. Hon tyckte en rumptermometer var det bästa och sen när barnen blir äldre, gå efter allmäntillstånd.

Jag är skeptisk till panntermometer och de rekomenderas inte heller av 1177. De mäter ju hudtempemperaturen och inte kroppens inre temperatur. Som jag ser det kan den på sin höjd användas som referenstemperatur.

Jag tycker rumptermometer är tveklöst bäst till bebisar.

Jag är skeptisk till panntermometer och de rekomenderas inte heller av 1177. De mäter ju hudtempemperaturen och inte kroppens inre temperatur. Som jag ser det kan den på sin höjd användas som referenstemperatur.

Jag tycker rumptermometer är tveklöst bäst till bebisar.

Ja, rumptermometer är ju det absolut bästa, men jag rekommenderade panntermometern från Kjell & co som ett alternativ till örontermometern och inte till rumptermometern... Våran 3-åriga son vägrar att ta tempen i rumpan, så därför köpte vi panntermometern och den funkar väldigt bra. Det är helt suveränt att kunna kolla ungens temp medan han sover, utan att ens behöva nudda honom.

Ja, rumptermometer är ju det absolut bästa, men jag rekommenderade panntermometern från Kjell & co som ett alternativ till örontermometern och inte till rumptermometern... Våran 3-åriga son vägrar att ta tempen i rumpan, så därför köpte vi panntermometern och den funkar väldigt bra. Det är helt suveränt att kunna kolla ungens temp medan han sover, utan att ens behöva nudda honom.

Ja de har såklart fördelar, men tycker det är vettigt att även belysa dess betydande svagheter och att 1177 avråder från att använda den typen av termometer.

Ja de har såklart fördelar, men tycker det är vettigt att även belysa dess betydande svagheter och att 1177 avråder från att använda den typen av termometer.

BVC avrådde mig att använda något annat än rumptermometer, men nöden har ju ingen lag. :p

Det gäller ju att hitta en som funkar bra. Vi hade en annan förut och den var rena rama skräpet, den visade helt fel temp. Jag trodde Kjells skulle vara dålig då den är så billig, men det var tvärtom.

Jag har med en apoteksväng kvar att göra, hur vet man vad man ska köpa? Bindorna vet jag, men mer? Purelan har jag köpt den innan, och amningsskydd, men funderar på att byta ut de i engångs mot andra i ull eller andra tygvarianter.

Jag köpte i bambu billigt på ebay, jättemjuka!

Jag tänkte köpa inotyol till röda rumpor på apoteket.
Sen bindor men vilka är egentligen bäst?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka