Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ständigt fläckar på magen. :p Samt att jag typ slår i den i allt och alla, haha. Har även alltid enorma mängder suddgummiskräp på den. (Suddar orimligt mycket på jobbet, lärt mig att sudda nedåt så det hamnar på golvet. Eller tydligen på magen. :D

Peppar peppar så slår jag inte i magen överallt. Dock alla andra kroppsdelar så som huvud, händer och överarmar. :p
Har dock som ovana att putta på kundvagnarna med magen och det får jag sluta med för det börjar bli rätt obehagligt! :p

Möte hos barnmorskan igår, med första magmätningen.
Alla värden är fortsatt perfekta, lagom viktuppgång, magen precis på mittlinjen på kurvan och fortsatt bra hjärtljud :love:

Känner mig löjligt stolt över bebisen där inne som sköter sig så bra :p
Foglossningen blir värre för varje dag däremot, klarar inte ens lite mer än det absolut nödvändiga i stallet utan att inte kunna gå på resten av dagen sen :banghead:

Jag tror jag läcker fostervatten och googlar nu runt för att veta om jag bör ringa sjukvården nu eller kan vänta tills måndag. Hände både igår och idag. Känns nästan som om jag kissat på mig men är bara genomskinlig luktfri vätska, inga jättemängder. Några matskedar uppskattar jag det till när det kommit ett sånt "rejält" vattenfall. Det har Mao inte fått igenom jeansen.

Jobbiga graviditet.

Jag tror jag läcker fostervatten och googlar nu runt för att veta om jag bör ringa sjukvården nu eller kan vänta tills måndag. Hände både igår och idag. Känns nästan som om jag kissat på mig men är bara genomskinlig luktfri vätska, inga jättemängder. Några matskedar uppskattar jag det till när det kommit ett sånt "rejält" vattenfall. Det har Mao inte fått igenom jeansen.

Jobbiga graviditet.

Tittar in från årets vårtråd. Läcker du fostervatten, eller misstänker att du gör det, så är det läge att ringa närmsta förlossningsavdelning. De svarar snällt på frågor dygnet runt. Och är det faktiskt fostervatten så är det ingen höjdare att gå omkring så till på måndag.

Tittar in från årets vårtråd. Läcker du fostervatten, eller misstänker att du gör det, så är det läge att ringa närmsta förlossningsavdelning. De svarar snällt på frågor dygnet runt. Och är det faktiskt fostervatten så är det ingen höjdare att gå omkring så till på måndag.

Är påväg till spec förlossningen nu för koll. :/

@Ferrari - Hoppas det inte är någon fara, skönt att få det kollat!
Jag har ibland fått typ rejäla mängder vattniga flytningar. Hoppas det bara är nått sånt. Håller tummarna!

Jag ligger just nu och ugglar inne på ett rum efter ha gjort ctg i närmare en timme. Nu ska läkare kolla på det och sen får vi väl se vad som händer.

Tur i oturen att det är fredag och kollektivtrafiken går sent. Beroende på när och om de släpper mig förvisso ^^

Jag ligger just nu och ugglar inne på ett rum efter ha gjort ctg i närmare en timme. Nu ska läkare kolla på det och sen får vi väl se vad som händer.

Tur i oturen att det är fredag och kollektivtrafiken går sent. Beroende på när och om de släpper mig förvisso ^^

Vad bra du åkte in, hoppas allt har gått bra!!

Hoppas att allt har gått bra!

Äntligen sista trimestern! Vecka 29 idag, 28+0 och det känns som magen haft en växtspurt. Hoppas bara sista tiden går fort nu :)

Mina mage hade också en växspurt där i dom veckorna. Kan säga att mellan 29 och 33 har iaf veckorna gått fort! :p
Jag har fortfarande svårt att förstå att det är mindre än 2 månader kvar tills vi får träffa vår lilla påg! :love:

Jadå. Efter lång tid med ctg (inte har jag märkt av några förvärkar men tydligen så ^^) och sen upp i gynstolen så fick jag domen. Kraftig UVI... tänk att jag inte ens märkt något ^^
Tur att det gick bra och "bara" var uvi. Min BM sa att man inte alltid har symtom när man har uvi som gravid. Hoppas det ger med sig snabbt iaf.

Nu har jag mindre än 50 dagar kvar. Shiit....
Gick på ledighet igår och det firade jag med att göra gelenaglar (får inte ha det i jobbet).
Inatt har jag drömt massor kring jobbet och konstiga problem.

Hur är det för er i värmen? :)

Nu har jag mindre än 50 dagar kvar. Shiit....
Gick på ledighet igår och det firade jag med att göra gelenaglar (får inte ha det i jobbet).
Inatt har jag drömt massor kring jobbet och konstiga problem.

Hur är det för er i värmen? :)

Jag har två månader kvar att jobba och jag räknar ner dagarna! Ska bli så skönt att gå hem! Men det är jobbigt i värmen, tycker jag mest går omkring och stönar, haha! Sover sämre på nätterna också...

Jag går på semester om mindre än 6 v, känns mycket bra.
Var hos BM i morse, allt såg bra ut så jag gick in på konditoriet och köpte en bit chokladmoussetårta! Firar även att min förkylning från 38e glödhögen äntligen verkar har gett med sig efter att jag varit säng/soffliggande i 2,5 v.

Jag har inte handlat en pinal så här långt men känner att det börjar vara dags för vagn och babyskydd.

Jag är varm i vanliga fall och håller mig i skuggan. Nu så sväller dock fötter och händer extra i värmen (började värme-svullna i fötterna redan förra sommaren).
Gick 3,5 km igår och det räckte för att ta kål på fötterna.
Jag är på så vis glad att jag har BF i slutet av juni, har jag tur slipper jag vara gravid i allra värsta sommaren. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka