Tack körkortet i din takt! Klarar du innan är det bra! Är du stressad går körkortet sämre så bättre du försöker hålla dig kall (lättare sagt än gjort jag vet).
Och man klarar tydligen av att vara mamma utan körkort.
Min ena kompis bodde med ca 5-6 km till närmsta busshållplats där bussen går typ varannan timme eller nått när hon väntade och fick sin första.
Min andra kompis hade 2 km till samma hållplats med sitt första.
Nu har dom visserligen flyttat men det av andra anledningar, har fortfarande inga körkort och kompis nr 1 har 2 barn och kompis nr 2 har 3 barn.
Och ja jag har svårt att förstå hur dom klarar det (har haft mitt körkort i 10 år) men bevisligen gör dom det.
Hade läget varit ett annat än vad det är nu så hade jag absolut kunnat ta klart körkortet efter bebisen. Jag bor i en stad med bra kommunikationer samt bor ganska centralt, så det hade inte varit några problem om det nu inte var det att jag på grund av illa skadad häst behöver vara i stallet två gånger per dag.. Det blir ju lite nya förutsättningar från att ha häst på lösdrift till att ha häst under rehab, på boxvila/sjukhage.
Vad tråkigt att du känner så. Har det varit så hela tiden eller har det kommit nu? Det låter som du har väldigt mycket som är psykiskt påfrestande med hästen och allt, och det är inte konstigt att orken tar slut. Försök vara snäll mot dig själv! Körkortet kan väl vänta tills bebisen är här?
Nä det har kommit nu, och du har helt rätt i att jag tycker det är jättetufft med hästen och skadan just nu.. Det känns som att allt liksom hänger ihop, jag är stressad över körkortet för att jag är stressad över hästen. Och är stressad över hela grejen med bebos och föräldraskap. Utan körkort kommer jag bli rätt låst hemma, är ganska säker på att det kommer att göra mig till en otroligt olycklig mamma.
Allt känns liksom bortom min kontroll, blir oerhört stressad av att inte kunna kontrollera något alls. Inte ens kan jag ta körkort då jag planerat liksom. "Alla andra" är så förväntansfulla och glada över att vänta barn. Jag känner mig just nu bara stressad och orolig..