Sommarföräldrar 2015 del 3

Usch hemska getingar!!
T har blivit bränd av en humla och idag råka han krypa in i en bo med rödmyror. Fick flera bett på baksidan av lår och rumpan. Helt röd och svullen. Fick slita av blöjan, det var fullt av myror innanför blöjan.
Kylbalsam måste inhandlas känner jag. Har inget hemma.

Vi kämpar på här hemma, ska ju flytta och håller på att sälja huset. Har fotografering på måndag och sen förhandsvisning på tisdag.
Nej fy för myrorna, nästan värre än getingar och humlor!

Förstår att det är fullt upp inför flytten. Vi spanar lite efter hus men tar en paus nu då sambon ska jobba utomlands en sväng igen under hösten. Jag både längtar och bävar för flytt...

I morgon ska vi på bröllop, och K ska då vara med sin farmor. Har krävt lite logistik, för bröllopet är i en annan stad och vi känner oss inte redo att lämna henne och åka 25 mil bort. Så det fick bli så att svärmor (som bor nästan 50 mil ifrån oss) kom upp till oss för att åka med oss till staden där bröllopet är och passa K där. Jag har vänner i den staden men de är bortresta så vi har lånat deras hus så att K med farmor kan hänga där :p Det är min kusin som gifter sig så jag har ju en del släkt i samma stad, men de ska ju alla gå på bröllopet :D

Nej fy för myrorna, nästan värre än getingar och humlor!

Förstår att det är fullt upp inför flytten. Vi spanar lite efter hus men tar en paus nu då sambon ska jobba utomlands en sväng igen under hösten. Jag både längtar och bävar för flytt...

I morgon ska vi på bröllop, och K ska då vara med sin farmor. Har krävt lite logistik, för bröllopet är i en annan stad och vi känner oss inte redo att lämna henne och åka 25 mil bort. Så det fick bli så att svärmor (som bor nästan 50 mil ifrån oss) kom upp till oss för att åka med oss till staden där bröllopet är och passa K där. Jag har vänner i den staden men de är bortresta så vi har lånat deras hus så att K med farmor kan hänga där :p Det är min kusin som gifter sig så jag har ju en del släkt i samma stad, men de ska ju alla gå på bröllopet :D

Ja det är ju rätt bitterljuvt att flytta. Härligt och helt hemskt på samma gång..

Vad kul med bröllop och vilken tur att svärmor kunde följa med så ni inte behöver vara alltför långt bort.
Vi har lämnat bort T över natten 3 gånger, men hos farfar 15min bort med bil ochans vi har hållt oss på hemmaplan. Det har gått jätte bra faktiskt, han sover bättre där än hemma, i egen säng och allt. Här hemma funkar inte egen säng, beror nog på att han vet att jag är här och vill vara nära mig.

Idag har maken gjort sin sista dag innan föräldraledighet till januari. Jag ska vara sjukskriven minst en månad. Troligen mer. Läkaren skulle ha ringt i måndags. Idag är det fredag och jag har efterlyst henne 2 ggr. Hon har väl häcken full. Tydligen extremt hög belastning på neuro på ks. Såpass att op för de med elakartade hjärntumörer får skjutas upp. Lyckades i alla fall ordna sjukintyg via vc så nu känner jag att "aja, skitsamma, hon ringer när hon har tid. Nu är det ju ingen stress för jobbets skull" så nu håller jag tummarna för att jag är tillbaka i jobb innan pensionen med dagens styrning av sjukvården :rofl:

Angående getingstick, myror, brännässlor etc säger jag köp en äkta Aloe Vera! Jag har en här hemma som jag skär delar av blad ifrån när barnen bränner sig/blir stuckna/whatever och pressar ut slemmet över området. Jag har haft den något år eller två och den är verkligen super. Bedövar och läker.

Idag har maken gjort sin sista dag innan föräldraledighet till januari. Jag ska vara sjukskriven minst en månad. Troligen mer. Läkaren skulle ha ringt i måndags. Idag är det fredag och jag har efterlyst henne 2 ggr. Hon har väl häcken full. Tydligen extremt hög belastning på neuro på ks. Såpass att op för de med elakartade hjärntumörer får skjutas upp. Lyckades i alla fall ordna sjukintyg via vc så nu känner jag att "aja, skitsamma, hon ringer när hon har tid. Nu är det ju ingen stress för jobbets skull" så nu håller jag tummarna för att jag är tillbaka i jobb innan pensionen med dagens styrning av sjukvården :rofl:

Angående getingstick, myror, brännässlor etc säger jag köp en äkta Aloe Vera! Jag har en här hemma som jag skär delar av blad ifrån när barnen bränner sig/blir stuckna/whatever och pressar ut slemmet över området. Jag har haft den något år eller två och den är verkligen super. Bedövar och läker.
Vi har en! Fick den av min mamma tidigare i somras och jag tänkte faktiskt efteråt att den skulle vi ha prövat...!

Vi har en! Fick den av min mamma tidigare i somras och jag tänkte faktiskt efteråt att den skulle vi ha prövat...!
Jag är så glad över den. Äldsta dottern råkade hitta en riktigt elak nässla och bränt sig på båda fötterna. Under tiden jag smörjde in med aloeslem gick det över. Gick på några få sekunder.

Nu går T helt själv..
Igår kväll skulle jag ta fram kameran och fota honom när han stod själv och helt plötsligt genom linsen ser jag hur han börjar gå :D lyckades hinna filma det..
Och idag har han gått jätte mycket, flera meter i taget :)

Inser ju nu också att om jag fixa springa mycket när han kröp så kommer det bli ännu mer nu :-)

@Amha visst är det din (äldre?) dotter som sover i hängmatta? Vill du berätta mer? Hur gammal var hon när ni började?

Jag är så trött på att K sover så oroligt och undrar vad man skulle kunna testa. Det känns så jobbigt att hon inte får ordentlig sammanhängande sömn så kom jag att tänka på det här med hängmatta...

@Amha visst är det din (äldre?) dotter som sover i hängmatta? Vill du berätta mer? Hur gammal var hon när ni började?

Jag är så trött på att K sover så oroligt och undrar vad man skulle kunna testa. Det känns så jobbigt att hon inte får ordentlig sammanhängande sömn så kom jag att tänka på det här med hängmatta...
Hon sover idag i vanlig säng men vägen dit var genom hängmatta och sedan madrass i lektält.

Hon var dryga året när vi började. Vi köpte en "riktig", ganska lik denna: https://www.google.se/search?q=igua...hVLkywKHW21AawQ_AUIBygB#imgrc=3Yx2Y6cgFzEa_M: just för att de "bäddar om" barnet mer och faktiskt är mer stabila. Den är något smalare än normalstorleken men jag upplevde den fullt tillräcklig för barnet som blev riktigt inbäddad i den. Vi hängde den relativt lågt men tillräckligt högt för att även vi vuxna kunde ligga helt ok i den. Första nätterna fegade jag och ställde spjälsängen så hängmattan fick lite stöd men det fanns ingen poäng med det för hon låg rätt inkilad. Kuddar på golvet hade vi ett litet tag till dock, mest för att jag var orolig för om hon skulle försöka klättra ner och misslyckas med det. Däremot satte vi det yttersta repet i alla hörn i kroken också. Förstår man hur jag menar med det? Detta för att få en tydligare kant.

I hängmattan hade hon ett spjälsäng-täcke som vi bäddade om henne med lite. Någon gång ville hon ha kudde, ibland ingen kudde. Helst skulle alla nallar ligga där med men vi öste i de som fick plats och tog bort några efter att hon somnat för det var verkligen fullt :D

Hon sover idag i vanlig säng men vägen dit var genom hängmatta och sedan madrass i lektält.

Hon var dryga året när vi började. Vi köpte en "riktig", ganska lik denna: https://www.google.se/search?q=iguana+hängmatta&client=ms-android-bullitt&biw=360&bih=511&prmd=ivmn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi_7Oevi6_OAhVLkywKHW21AawQ_AUIBygB#imgrc=3Yx2Y6cgFzEa_M: just för att de "bäddar om" barnet mer och faktiskt är mer stabila. Den är något smalare än normalstorleken men jag upplevde den fullt tillräcklig för barnet som blev riktigt inbäddad i den. Vi hängde den relativt lågt men tillräckligt högt för att även vi vuxna kunde ligga helt ok i den. Första nätterna fegade jag och ställde spjälsängen så hängmattan fick lite stöd men det fanns ingen poäng med det för hon låg rätt inkilad. Kuddar på golvet hade vi ett litet tag till dock, mest för att jag var orolig för om hon skulle försöka klättra ner och misslyckas med det. Däremot satte vi det yttersta repet i alla hörn i kroken också. Förstår man hur jag menar med det? Detta för att få en tydligare kant.

I hängmattan hade hon ett spjälsäng-täcke som vi bäddade om henne med lite. Någon gång ville hon ha kudde, ibland ingen kudde. Helst skulle alla nallar ligga där med men vi öste i de som fick plats och tog bort några efter att hon somnat för det var verkligen fullt :D
Nu blev jag också nyfiken, tell me more :D
Sov hon bättre i hängmattan?
Här har ni en till som ledsnat på att inte få sova..

Tack! Jag har svårt att se att min skulle somna däri i början, men man borde ju kunna lägga ner henne sovande i början... Har sett många som har sina bärsjalar som hängmattor så det är min tanke just nu, att knyta bärsjalen i spjälsängen som en hängmatta och prova. Hon har så svårt att komma till ro, känns som att hon inte vet hur hon ska ligga och rullar mellan mage och rygg och sida. I en hängmatta blir det mer givet hur man ska ligga...

Tack! Jag har svårt att se att min skulle somna däri i början, men man borde ju kunna lägga ner henne sovande i början... Har sett många som har sina bärsjalar som hängmattor så det är min tanke just nu, att knyta bärsjalen i spjälsängen som en hängmatta och prova. Hon har så svårt att komma till ro, känns som att hon inte vet hur hon ska ligga och rullar mellan mage och rygg och sida. I en hängmatta blir det mer givet hur man ska ligga...
Fördelen med en riktig är ju att du kan gunga. Båda mina barn har sovit bra i vagn så övergången vagn-hängmatta var ganska liten i alla fall för den äldsta. Kolla på hur gamla barnen som använt den där hemmabyggda varianten av hängmatta har varit. Den man köper speciellt för spjälsäng rekommenderas att använda vid väldigt låg ålder av någon anledning.

Alltså, den där bebisen. Hon klättrade upp på en "trappa" vi byggt i vardagsrummet åt klätterapan. Vidare från den till pallen som är till orgeln och började trycka på tangenterna till den. Skitnöjd. Skulle resa sig upp med. Fångade henne på film när hon satt på pallen och skrattade. Pallen drar hon omkring till platser som är intressanta såsom stora akvariet bland annat. Hoppas innerligt att hon inte lyckas paja glaset till till det för då har vi några hundra liter på golvet och ganska olyckliga vattendjur. Men det hade inte förvånat mig en sekund om hon lyckades :rofl:

Alltså, den där bebisen. Hon klättrade upp på en "trappa" vi byggt i vardagsrummet åt klätterapan. Vidare från den till pallen som är till orgeln och började trycka på tangenterna till den. Skitnöjd. Skulle resa sig upp med. Fångade henne på film när hon satt på pallen och skrattade. Pallen drar hon omkring till platser som är intressanta såsom stora akvariet bland annat. Hoppas innerligt att hon inte lyckas paja glaset till till det för då har vi några hundra liter på golvet och ganska olyckliga vattendjur. Men det hade inte förvånat mig en sekund om hon lyckades :rofl:

Inte bara mina som är en klätterapa och vilde hör jag :D

Här fyller W 1 år idag!:love: Känns som igår när han föddes, saknar dock inte smärtan alls efteråt:angel:. Imorgon har vi kalas, hans moster bakar en Babblarna tårta - blir nog populär:laugh:

Annars har vi full ruljans här på dagarna. W går/springer för det mesta. River ut allt han hittar.. Munnen går i ett..Älskar att vara ute, rida och mocka är favoriter. Vi blev med minishettis i början av sommaren så han är perfekt storlek. Guda snäll dessutom!

Grattis W!

K klättrar inte als faktiskt. Tänk va barn är olika! Hon har börjat göra några tafatta försök att lägga upp foten på pallar och liknande men det slutar oftast med att hon ramlar och ger upp :p :angel:

Här är det sjukstuga just nu. Hon blev förkyld för en vecka sedan med feber och en massa snor. Det har sakta blivit bättre under veckan tills igår då hon plötsigt hade 39 graders feber igen? Så idag blir det bara vara nära och mysa. Så tacksam att jag bär henne mycket, det slår mig ofta ur mycket enklare allt blir. Hon satt i sjalen över en timme tidigare när vi grejade i stallet och nu sitter hon i selen medan jag lagar mat.

Jag har fått nytt jobb! Sa ju upp mig under föräldraledigheten och har jobbat åt ett bemanningsföretag nu under sommaren, nu är jag ju föräldraledig igen men går in lite grann och jobbar. Nu har jag nytt jobb från oktober. Cykelavstånd hemifrån, bra lön och bara kontorstid (jag har nästan alltid jobbat skift). Spännande! :)

Jag och K har varit på Gotland en vecka och hälsa på vänner med jämngammal dotter. Så härligt att se dessa tjejer ihop och se deras utveckling. De ses ungefär en gång i månaden och det händer så mycket från gång till gång.

Här är det tyst :D
Själv började jag jobba i onsdags, 60% fram tills oktober. Måste säga att jag njöt av varje stund :p fick dricka kaffe ifred, varmt kaffe för en gångs skull..

Vad har ni för er? :)

Här är det tyst :D
Själv började jag jobba i onsdags, 60% fram tills oktober. Måste säga att jag njöt av varje stund :p fick dricka kaffe ifred, varmt kaffe för en gångs skull..

Vad har ni för er? :)

Har också börjat jobba, sambon är hemma till januari så jag kör heltid denna terminen.
Det känns som rena lyxen att få ha rast! :D

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 447
Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: julgrisen
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 931
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 194
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII