Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Truls har också varit i en sån period precis.. ville inte nånting mer än jordgubbar och falukorv. Nu är det bättre igen men han har blivit mer kräsen på vad han vill äta.
Däremot har vi börjat provocera igen med mjölkprotein och har stött på problem påvägen och såklart har barnkliniken semesterstängt så vi vet inte vart vi ska vända oss för att få råd. Suck. Så vi har lagt ner provocerandet i väntan på att få kontakt med dem innan vi fortsätter..
Här är det ettårskalas idag! Tänk att det redan gått ett år Vi har bjudit in runt 20 personer, det drar fort iväg när det kommer några barnfamiljer, och hade räknat iskallt med att det skulle gå att vara ute. Nu verkar det bli regn så det här blir spännande
Innan har han glatt ätit nästan allt som han fått framför sig. Nu vill han bara ha det godaste och endast det. Vi ställer inte ens fram grönsaker på bordet innan han ätit av protein och kolhydrater, då kan det slinka ner någon bit kött och potatis om vi har tur.
Vad jobbigt med mjölken. Er vanliga bvc kan inte hjälpa er? Eller de kanske inte har kunskap om allergin?
Jag har hört att det hör till att de ratar vissa ämnen i perioder. Äter kött/protein en period och kolhydrater en annan. En bekant som hade det problemet med sitt redan underviktiga barn (kontrollerat på bvc) öste på fett på det barnet petade i sig.Innan har han glatt ätit nästan allt som han fått framför sig. Nu vill han bara ha det godaste och endast det. Vi ställer inte ens fram grönsaker på bordet innan han ätit av protein och kolhydrater, då kan det slinka ner någon bit kött och potatis om vi har tur.
Vad jobbigt med mjölken. Er vanliga bvc kan inte hjälpa er? Eller de kanske inte har kunskap om allergin?
Ja det gjorde jag. Där fick jag bra bemötande och bekräftade på att så får hon inte säga. Hennes personliga åsikt ska hon hålla för sig själv.Jag har hört att det hör till att de ratar vissa ämnen i perioder. Äter kött/protein en period och kolhydrater en annan. En bekant som hade det problemet med sitt redan underviktiga barn (kontrollerat på bvc) öste på fett på det barnet petade i sig.
Har du provat att ge bönor eller ägg som proteinrikt alternativ om du är orolig att det saknas något? Båda mina barn vräker i sig bönor. Jag gör även en dip med mixade kidneybönor och fet yoghurt ibland som de gillar.
@Rosen-Knoppen herregud vilket bemötande! Kontaktade du chef ang det?
Dom har inte kunskapen och har lagt över allt på barnkliniken. Ska be om att få prata med en annan läkare än den jag träffa sist, som var ett totalt rötägg med kunskaper från stenåldern.. fick så fruktansvärt bemötande av henne att jag ville kasta in henne i ett rymdskepp och skicka tillbaka henne till den planet hon kom ifrån. Hennes inställning var helt skev och uppåt skogen förolämpande!
" alla förstagångs mammor är så nojiga och läser in saker som inte finns, ge honom lite yoghurt bara, han är nog inte ens allergisk, alla små barn får ont i magen av mjölk".
Det var hennes svar på min fråga hur jag skulle gå tillväga under provoktationen, om man får något schema eller så..
Fick ringa en vän med allergiska barn och få ett av hennes gamla scheman för att ens ha något att gå efter..
Jag har hört att det hör till att de ratar vissa ämnen i perioder. Äter kött/protein en period och kolhydrater en annan. En bekant som hade det problemet med sitt redan underviktiga barn (kontrollerat på bvc) öste på fett på det barnet petade i sig.
Har du provat att ge bönor eller ägg som proteinrikt alternativ om du är orolig att det saknas något? Båda mina barn vräker i sig bönor. Jag gör även en dip med mixade kidneybönor och fet yoghurt ibland som de gillar.
@Rosen-Knoppen herregud vilket bemötande! Kontaktade du chef ang det?
Absolut. Och även om det skulle vara så att alla får ont i magen är det ju anledning nog att låta bli. Så himla lajban är det inte med små barn som inte mår bra.Ja det gjorde jag. Där fick jag bra bemötande och bekräftade på att så får hon inte säga. Hennes personliga åsikt ska hon hålla för sig själv.
Jag brukar köra eko i tetra. Smidigt att det är klart och går att pilla i sig kallt varma dagar när det är jobbigt att äta. Typisk sommarlunch här är bönor, några grönsaker som finns hemma (t.ex avocado, tomat, vitlöksstekt zucchini), någon skiva rullad ost, kanske ägg och keso eller någon hemlagad dip. Då brukar båda töserna hitta något de gillar för dagen. Jag har enormt svårt att äta varm mat när det är varmt ute så det blir en del alternativa lösningarÄgg är tyvärr inte poppis. Bönor kanske kan fungera. Han gillar ärtor i alla fall. Nu har han blivit förkyld stackarn, så han har säkert haft ont i halsen några dagar med. Idag har han ätit hyfsat och magen har varit lite bättre, hoppas att det var det som var boven i dramat.
Det finns bra läkare med, det är tur. Trist att det inte fungerarLyckades få tag på en läkare igår på barnkliniken, som bekräfta se det jag misstänkte, T tål fortfarande inte mjölk och vi ska därför gå tillbaka till strikt mjölkfritt. Skönt att få prata med en vettig människa, som inte kränker en utan håller med en.
Ja det är tur det. Tycker jag överlag bara träffat bra läkare i mitt liv. Har träffat två som jag minns varit rötägg. Den ena förra sommaren när jag hade problem med amningen och den andra nu på barnkliniken. Annars har jag bara träffat bra läkare.Det finns bra läkare med, det är tur. Trist att det inte fungerar
Tips från coachen: ta flyttfirma när det bär iväg. Vår äldsta var ganska precis 1 när vi flyttade. Firade bland flyttkartonger i nya huset. Skönt att bara stå och se på med barnet i famnen.Vi ska flytta och kan lova att det är inte lätt att fixa inför fotografering och visning av vårt hus med en vild 1åring hemma
Nu känns det som det är ganska nära till och gå också, han står helt själv och ställer sig upp rätt upp och ner hela tiden nu.. tar 1 - 2 steg mellan möblerna..
Tips från coachen: ta flyttfirma när det bär iväg. Vår äldsta var ganska precis 1 när vi flyttade. Firade bland flyttkartonger i nya huset. Skönt att bara stå och se på med barnet i famnen.
Ja det förstår jag. Vi hade inte så stort när vi flyttade så jag packade helt enkelt några lådor när barnet sov och karln jobbade. Minst 3 om dagen var målet. Det var bara det vi använde hela tiden som vi packade sista typ 1-2 dagarna men det gick ganska bra.Tack, kanske blir så om jag lyckas övertyga sambon..
Men vi ska sälja iväg nästan alla möbler. Kommer bo inneboende hos svärmor ett tag, fram tills renoveringen av vårt nya hus är klart.. Då det är mest kartonger som ska iväg för förvaring och sambons kompis har en mindre lastbil så det löser sambon och några vänner på nån timme
Men stöket fram tills dess, uscha.. hatar att packa kartonger..