Spännande! Hoppas att det går bra så du är på benen snabbt igen!Uppdatering: blir bebis ikväll alt imorgon förmiddag om det är mycket på operation
Herregud.. En bebis.. Min bebis..!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spännande! Hoppas att det går bra så du är på benen snabbt igen!Uppdatering: blir bebis ikväll alt imorgon förmiddag om det är mycket på operation
Uppdatering: blir bebis ikväll alt imorgon förmiddag om det är mycket på operation
Skönt att läsa iom att Sös är mitt planerade sjukhus. Min faster snittades också där och är nöjdKl.19.41 igår tittade vår vackra prins ut! 47cm och 3770g.
Längden kan ändras när de mäter om honom idag, i och med att han satt som en fällkniv i magen svårt att räta ut benen i början.
Snittet gick super bra, jag är väldigt nöjd, alla var så himla proffsiga här på Södersjukhuset och det bara rullade på.
Öm i magen men inte överdrivet.
Kan nog komma att bli jobbigare sen när jag måste upp
Kl.19.41 igår tittade vår vackra prins ut! 47cm och 3770g.
Längden kan ändras när de mäter om honom idag, i och med att han satt som en fällkniv i magen svårt att räta ut benen i början.
Snittet gick super bra, jag är väldigt nöjd, alla var så himla proffsiga här på Södersjukhuset och det bara rullade på.
Öm i magen men inte överdrivet.
Kan nog komma att bli jobbigare sen när jag måste upp
När man för femtioelfte gången krockar med en dörr för att man är större än man tror kan man också muttra lite jag är fruktansvärt stor nu i mina ögon. Det finns plus och minus med graviditeten. Det är mysigt på något vis, samtidigt är det trevligt att ha bebisen på utsidan och slippa alla smärtor. Här har jag daglig "mensvärk" fortfarande och har sagt till sambon att jäklar om det här är i onödan och den här ungen också ska titta ut med snittIgår uttryckte jag för första gången att "nu är jag lite trött på dig, magen". Sen fick jag dåligt samvete för samtidigt tycker jag ju att det här är urmysigt och jag tror att jag kommer sakna det massor! Men när det gör ont överallt och man inte kommer upp ur soffan själv, då blir man lite less. Jag har börjat bli uppspänd som en gasballong på kvällarna med riktigt jävligt magknip och det gör ONT, men känns inte som att det är kopplat till sammandragningar utan mer som stillastående tarmar. Annars hade det kännts mer ok. Och magmusklerna är ju så obefintliga att allt som normalt sett aktiverar dem är ruggigt obehagligt.
Men tack och lov sover jag fortfarande hur gott som helst på nätterna och nästa vecka ska det bli varmt så man kanske hinner med en massa sol och bad innan den lille tittar ut. Och igår var jag och lämnade prover och en massa andra tester i forskningssyfte så idag har jag ett presentkort på babyland att shoppa upp Och sambon går på semester
Ha en fin dag!
Skönt att läsa iom att Sös är mitt planerade sjukhus. Min faster snittades också där och är nöjd
Grattis till pojken!
Jag har ju tidigare beskrivit noja för stort barn, klart man gärna föder ett litet Nu var jag hos en ny barnmorska denna vecka och hon var fantastiskt förtroendeingivande, engagerad och kunnig och hon tyckte inte alls att min bebis kändes stor Så jag väljer att tro på henne och inte oroa mig mer.BM-besök här igår, 31+3. Jag är förmodligen den enda gravida i hela världen som inte tycker att magen är så stor Men SF-måttet ligger mitt på strecket och har gjort hela tiden så det är väl som det ska vara! Förra BM pratade om att göra TUL eftersom ettan var "liten för veckan" (2965 g och 46 cm född 40+0) men denna BM verkar inte bry sig om det och jag kan hålla med, det går ju ändå inte att påverka. Jag föder gärna små barn
Vad härligt! Min BM lugnade min oro rörande BB på Sös bland annat. Erfarenheten från Danderyd var inget vidare alls så det kändes faktiskt skönt. Då kan du ju bekräfta sen om det var braJa Vi är super nöjda med SöS. Vi har blivit så bra bemötta i alla lägen!
Vad härligt! Min BM lugnade min oro rörande BB på Sös bland annat. Erfarenheten från Danderyd var inget vidare alls så det kändes faktiskt skönt. Då kan du ju bekräfta sen om det var bra