Sommarföräldrar 2015 del 2

Kl.19.41 igår tittade vår vackra prins ut! 47cm och 3770g. :heart

Längden kan ändras när de mäter om honom idag, i och med att han satt som en fällkniv i magen :p svårt att räta ut benen i början.
Snittet gick super bra, jag är väldigt nöjd, alla var så himla proffsiga här på Södersjukhuset och det bara rullade på. :love:

Öm i magen men inte överdrivet.
Kan nog komma att bli jobbigare sen när jag måste upp :p
 
Och här har jag blivit påminnd att jag minsann är på smällen. Har mått oförskämt bra den senaste månaden och om det inte vore för den stora magen och alla sparkar så skulle jag inte kunna tro att jag är gravid. Men denna veckan har det vänt helt om och allt är jobbigt och omständigt och hela kroppen värker. Får bli en lugn helg så jag orkar med sista jobbveckan..
 
Kl.19.41 igår tittade vår vackra prins ut! 47cm och 3770g. :heart

Längden kan ändras när de mäter om honom idag, i och med att han satt som en fällkniv i magen :p svårt att räta ut benen i början.
Snittet gick super bra, jag är väldigt nöjd, alla var så himla proffsiga här på Södersjukhuset och det bara rullade på. :love:

Öm i magen men inte överdrivet.
Kan nog komma att bli jobbigare sen när jag måste upp :p
Skönt att läsa iom att Sös är mitt planerade sjukhus. Min faster snittades också där och är nöjd :)

Grattis till pojken!
 
Kl.19.41 igår tittade vår vackra prins ut! 47cm och 3770g. :heart

Längden kan ändras när de mäter om honom idag, i och med att han satt som en fällkniv i magen :p svårt att räta ut benen i början.
Snittet gick super bra, jag är väldigt nöjd, alla var så himla proffsiga här på Södersjukhuset och det bara rullade på. :love:

Öm i magen men inte överdrivet.
Kan nog komma att bli jobbigare sen när jag måste upp :p

Stort grattis och vilken bra revansch för en jävlig graviditet :bump:
Hoppas nu det läker ihop fint och du är uppe på benen snabbt igen!
 
Igår uttryckte jag för första gången att "nu är jag lite trött på dig, magen". Sen fick jag dåligt samvete :cool: :p för samtidigt tycker jag ju att det här är urmysigt och jag tror att jag kommer sakna det massor! Men när det gör ont överallt och man inte kommer upp ur soffan själv, då blir man lite less. Jag har börjat bli uppspänd som en gasballong på kvällarna med riktigt jävligt magknip och det gör ONT, men känns inte som att det är kopplat till sammandragningar utan mer som stillastående tarmar. Annars hade det kännts mer ok. Och magmusklerna är ju så obefintliga att allt som normalt sett aktiverar dem är ruggigt obehagligt.

Men tack och lov sover jag fortfarande hur gott som helst på nätterna och nästa vecka ska det bli varmt så man kanske hinner med en massa sol och bad innan den lille tittar ut. Och igår var jag och lämnade prover och en massa andra tester i forskningssyfte så idag har jag ett presentkort på babyland att shoppa upp :D Och sambon går på semester :love:

Ha en fin dag!
 
BM-besök här igår, 31+3. Jag är förmodligen den enda gravida i hela världen som inte tycker att magen är så stor :p Men SF-måttet ligger mitt på strecket och har gjort hela tiden så det är väl som det ska vara! Förra BM pratade om att göra TUL eftersom ettan var "liten för veckan" (2965 g och 46 cm född 40+0) men denna BM verkar inte bry sig om det och jag kan hålla med, det går ju ändå inte att påverka. Jag föder gärna små barn :D
 
Igår uttryckte jag för första gången att "nu är jag lite trött på dig, magen". Sen fick jag dåligt samvete :cool: :p för samtidigt tycker jag ju att det här är urmysigt och jag tror att jag kommer sakna det massor! Men när det gör ont överallt och man inte kommer upp ur soffan själv, då blir man lite less. Jag har börjat bli uppspänd som en gasballong på kvällarna med riktigt jävligt magknip och det gör ONT, men känns inte som att det är kopplat till sammandragningar utan mer som stillastående tarmar. Annars hade det kännts mer ok. Och magmusklerna är ju så obefintliga att allt som normalt sett aktiverar dem är ruggigt obehagligt.

Men tack och lov sover jag fortfarande hur gott som helst på nätterna och nästa vecka ska det bli varmt så man kanske hinner med en massa sol och bad innan den lille tittar ut. Och igår var jag och lämnade prover och en massa andra tester i forskningssyfte så idag har jag ett presentkort på babyland att shoppa upp :D Och sambon går på semester :love:

Ha en fin dag!
När man för femtioelfte gången krockar med en dörr för att man är större än man tror kan man också muttra lite :p jag är fruktansvärt stor nu i mina ögon. Det finns plus och minus med graviditeten. Det är mysigt på något vis, samtidigt är det trevligt att ha bebisen på utsidan och slippa alla smärtor. Här har jag daglig "mensvärk" fortfarande och har sagt till sambon att jäklar om det här är i onödan och den här ungen också ska titta ut med snitt :p

Det här är ju tänkt att vara min sista graviditet och därför suger jag in det jag kan men visst är det svårt när man bara får upp baksidor vissa dagar.

Här har jag haft 2 slödagar i rad där jag behövt sova middag. Gick upp för över en timme sedan och är redan sovtrött. Det är verkligen urjobbigt att vara så sliten. Jag sover ju inte gott på nätterna. Hade varit en sak om man varit själv men jag har ju dottern också som behöver sitt. Tänkte försöka cykla iväg till växthuset idag och köpa lite orkidéjord och en chiliplanta. Har haft en idé om att inreda ett paludarium modell light, sätta ben på sköldpaddans landdel så man kan ha mer vatten, limma ihop akvariet vi tog isär för flera månader sedan osvosv. Men.. Hur ska man hitta orken? Har oljat in staketet på altanen senaste dagarna, har en sektion kvar men det går ju inte att hållas med när det regnar så det får bli lite kärlek till mina växter i stället. Lagom mycket för dagen :p

Det kanske är läge att säga till sambon att vi ska prova nya madrasser. Sängen har många år på nacken så det är dags att byta. Det kanske skulle ge bättre sömn och mer ork :)
 
BM-besök här igår, 31+3. Jag är förmodligen den enda gravida i hela världen som inte tycker att magen är så stor :p Men SF-måttet ligger mitt på strecket och har gjort hela tiden så det är väl som det ska vara! Förra BM pratade om att göra TUL eftersom ettan var "liten för veckan" (2965 g och 46 cm född 40+0) men denna BM verkar inte bry sig om det och jag kan hålla med, det går ju ändå inte att påverka. Jag föder gärna små barn :D
Jag har ju tidigare beskrivit noja för stort barn, klart man gärna föder ett litet ;) Nu var jag hos en ny barnmorska denna vecka och hon var fantastiskt förtroendeingivande, engagerad och kunnig och hon tyckte inte alls att min bebis kändes stor :p Så jag väljer att tro på henne och inte oroa mig mer.
 
Inatt har det inte varit kul alls. Jag har just blivit av med mjölkstockning nummer tre på fem veckor och nu är produktionen seg. Bägge bröstens produktion har minskat, men mest på det som var stockat. Så inatt räckte det inte att pumpa en omgång utan jag fick vänta 15min för att pumpa igen och då fick jag precis ut 130ml som A blir nöjd med. Hoppas de kommer igång ordentligt idag igen och att de inte fortsätter vara så förbaskat känsliga mot minsta tryck eller drag. Den här gången hade jag legat på sidan och klämt bröstet i sömnen :meh:

A var som tur är lika go som vanligt. Förutom när hemska mamma öppnar upp pyjamasen och den varma goa (fullsketna) blöjan. Det blir kallt :arghh:
Pyjamas med dragkedja, gärna tvåvägs är hur gött som helst i såna lägen. Vet inte hur många gånger jag knäppt fel och svurit mig blå över de med knappar mitt i natten, tänker aldrig köpa fler sådana :p
 
Vad härligt! Min BM lugnade min oro rörande BB på Sös bland annat. Erfarenheten från Danderyd var inget vidare alls så det kändes faktiskt skönt. Då kan du ju bekräfta sen om det var bra ;)

Jag kan säga att alla på bb här är helt fantastiska, Snälla och omtänksamma! Jag ville ju gärna vara på bb hotellet innan allt det här men jag sörjer inte det ett dugg nu, både jag och sambon trivs på bb och blir väl omhändertagna :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 932
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 103
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 366
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 424
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp