Åh nej. Jag har blivit NERVÖS! Var kom det ifrån. Hon känns som om hon sjunkit mer idag och det känns mer när jag går. Tänk om det drar igång. Det kommer ju göra ont...
Hur har dina tidigare förlossningar gått?
Jag tror det kommer gå fint
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh nej. Jag har blivit NERVÖS! Var kom det ifrån. Hon känns som om hon sjunkit mer idag och det känns mer när jag går. Tänk om det drar igång. Det kommer ju göra ont...
Kan inte sova. Hungrig så det blir lite macka. Irriterad och börjar bli förbannad. Kom igång nu då.
Kan inte sova. Hungrig så det blir lite macka. Irriterad och börjar bli förbannad. Kom igång nu då.
Vad säger din sambo? Tar han inte dig på allvar?Hade missat ditt inlägg.
Jag får hoppas att det är så
För det blev en till pissnatt. Är så otroligt ledsen, besviken på min sambo som lämnar mig själv.
Överlever vårt förhållande det här håller det i evighet..
Att småbarnsföräldrar har det tufft kan jag bara bekräfta.
Jo, la mig efter en timma och sov till 9.30. Idag kör vi äventyrsbad (relaxavd för mig).Aj då. Fick du sova till slut?
Precis samma tid som jag var uppe och gjorde mat till mig och tittade på tv.Kan inte sova. Hungrig så det blir lite macka. Irriterad och börjar bli förbannad. Kom igång nu då.
Vad säger din sambo? Tar han inte dig på allvar?
Blä. +11 idag så nu är det samma som när 10 åringen behagade komma ut men inga känningar här inte.
@DarkInNight Har du provat att ge honom lite ersättning?
Att han krånglar nu när din sambo skall ta honom är inget konstigt. Jag hade snarare blivit förvånad om han hade accepterat det rakt av (sonen alltså inte sambon). Det kan ta några nätter innan det fungerar (om det fungerar). Just nu sträcker sig bebisens lilla värld bara till dig. Och så plötsligt kommer det någon ny som förändrar hela hans värld totalt. Klart man protesterar mot det.
Annars hur äter han på dagen? Äter han lika ofta? Oftare? Sover han bättre på dagen?
Om han äter oftare på natten så måste du försöka vända på det. Har du möjlighet att amma några/någon timme på kvällen (maratonamma)?Tyvärr är det så att visa bebisar får till en lite knasig dygnsrytm i början.
Har ni möjlighet att tex sova med tv:n på i sovrummet. Vissa bebisar gillar inte att det blir så tyst på natten.
Jag har försökt att googla på några studier som jag läste när jag ammade mitt första barn.
Där stod det att barn som sover tätt (hud mot hud) med mamman fortare kommer in i mammans dygnsrytm. Detta är ju dock lite lurigt med tanke på Socialstyrelsens (?) rekommendationer (risken för plötslig spädbarnsdöd kan öka).
Sammanfattningsvis:
Amma som en galning på dagen.
Maratonamma på kvällen.
Prova ge lite ersättning på kvällen.
Ha på lite ljud även på natten.
hinner inte svara , men tar till mig och funderar!@DarkInNight glömde:
När han vaknar på natten, hur länge ammar han? Är det bara en kort stund eller en längre stund?
Vissa barn vaknar till och snuttar bara innan dom hinner somna om. Då får dom inte i sig den feta mjölken som gör dom mätta.
Dom brukar orka hålla sig vakna längre om dom "fryser" lite. Dvs inga kläder, ingen filt på. Ligger du ner och ammar? Kanske behöver du sitta upp och amma så han vaknar till lite mer.
Sen är det ju tyvärr så att amning är som sagt mer än mat. Det kan vara så att han känner sig lite otrygg på natten då signalerar hans hjärna "Fara! Kolla var mamma är!".
Har ju själv varit i den situationen du är i. För mig löste det sig så småningom men det tog lite tid.
Dessutom går äldsta barnet på förskola? Om inte så fundera lite på det. Du måste få sova igen lite tid på dagen. Sov när din bebis sover!! (Jättetråkigt råd, jag vet, men har du så stor sömnskuld som du har så måste man sova så mycket som möjligt).