Har fått tid för igångsättning. 10/9 är då i v 42+0.
Men jag vill verkligen inte detta. Jag vill att det skall sätta igång av sig själv.
Speciellt som jag tror att jag egentligen inte har gått två veckor över tiden.
Vid alla mina fyra RUL så har jag blivit framflyttad 6-7 dagar. Om jag då räknar bakåt så skulle jag ha blivit gravid innan jag ens hade ägglossning. Vilket så vitt jag vet är helt omöjligt. Tyvärr tas det ingen hänsyn till det.
Får se vad dom har att säga på onsdag.
Annars börjar mitt blodtryck som vanligt närma sig 100 (tror det är undertryck dom kallar det??? Var 147/98 idag i alla fall)?
Läcker dock inget protein alls och mår utmärkt. Så det mönstret är exakt likadant som de andra graviditeterna. Så inga fler blodtryckskontroller innan onsdag.
Dock är min "magkurva" annorlunda. Har alltid legat en bit ovanför normalkurvan och nu ligger den exakt på linjen.
Har också testat positivt för GBS bakterier i urinen (dock extremt lågt antal) en gång. Så jag går nu på en kur kåvepenin.
Dessutom har bebisen de senaste veckorna rört sig väldigt oregelbundet. Den kan vara extremt stilla under 12 timmar (ibland mer för att sedan röra sig ganska så ordentligt). Har pga detta kollat upp bebisens hjärtslag två ggr på MVC och en gång på förlossningen.
Dessutom har jag hittat en liten knöl i ena bröstet (huden är också missfärgad som ett blåmärke där knölen sitter). Med största sannolikhet helt ofarligt men, men....
Skall kollas upp med mammografi nästa vecka för säkerhetskull (samma sjukhus som förlossningen är).
Allt detta gör mig riktigt ordentligt orolig. Är rädd för att något är allvarligt fel på både mig och bebis.