Sommarföräldrar 2014

Goooood mooooooorning Buke! Sol och fredag men ingen bebis. Ska in och leta ryggsäck (att använda som skötväska eftersom jag mest kommer bära) och nu när fogarna sköter sig så kanske promenerandet kan trycka ner ungen mer så hon vill komma ut nångång.

Det har öppnat ett äventyrsbad här i stan som resten av familjen vill gå på. Jag måste betala även om jag inte badar MEN det finns en relaxavdelning (kostar extra såklart) som känns intressant. Skulle du gå in och bada i allmän pool i mitt läge?

Klart du ska bada!
Hade det varit jag hade jag försökt valt en tid med lite folk men det är ju bara pga min skeva kroppssyn.
Andra får mer än gärna bada när som helst :)

Inatt har barnen skött sig :banana:

Jag är rätt nöjd med min kropp nu med mage och allt så det är inga problem att gå i bikini på badhuset. Det är nog bland de första gångerna nånsin i mitt liv jag känner så... fantastiskt, hoppas det håller i sig efteråt.

Magen har kommit igång och fötterna är svullna som f-n. Kan det kanske månne vara något på G... shoppingturen hoppas jag gör susen men inget öppnar ju förrän 10. Drygt när man måste gå upp 06.45 för att få iväg barn till skolan. Sambon fick sovmorgon i morse så vi hann äta frukost ihop, det är inte nån vanlig lyx direkt!

Bra med barn som sköter sig :-) och nu blir det helg! Passa på att få tid både till hästar och vila.

:):banana:
Jag är rätt nöjd med min kropp nu med mage och allt så det är inga problem att gå i bikini på badhuset. Det är nog bland de första gångerna nånsin i mitt liv jag känner så... fantastiskt, hoppas det håller i sig efteråt.

Magen har kommit igång och fötterna är svullna som f-n. Kan det kanske månne vara något på G... shoppingturen hoppas jag gör susen men inget öppnar ju förrän 10. Drygt när man måste gå upp 06.45 för att få iväg barn till skolan. Sambon fick sovmorgon i morse så vi hann äta frukost ihop, det är inte nån vanlig lyx direkt!

Bra med barn som sköter sig :-) och nu blir det helg! Passa på att få tid både till hästar och vila.

Fortsätter hoppas på att lilla fröken kommer ut snart :)

Här hemma blir det idag en ny värdering av fastigheten efter att vi byggt till hästarna.
Lite nervöst, jag hoppas verkligen värdet stigit med minst byggnationskostnaden.
Så jag springer runt och donar i hopp om att ett bra första intryck ökar chansen till ett bra värderingsbelopp..

Men åh! Jag skulle just ta tag i att åka till Babydesign som säljer sjalar och väskor jag skulle titta på, väntar på att klockan ska bli 10 bara. Spanar på hemsidan och ser plötsligt att hon lagt ner... så irriterande, skulle åkt tidigare i somras när jag tänkt.

Kontroll hos bvc idag.
Både vikt och längdkurvan hade stuckit iväg nästan rakt upp, och ett kilo har han gått upp sen han föddes.

Hon tyckte vi skulle prova att ge ett ersättningsmål vid nattning så jag får sova. Vi ska prova ikväll :)

Hämtade även en babylåda på apoteket som innehöll MAM napp och nappflaska, lägligt nog.

Hörrni, jag har blivit dum i huvudet. Jag är trög, tappar ord, glömmer saker och ja, är allmänt dum i huvudet.

Igår bytte jag tre blöjor inom tio minuter för att jag glömde att jag redan gjort det. Idag försökte jag förklara för sambon var en sak låg, slutade med att jag grät och viftade paniskt med armarna, "jag är så koooorkaaaaad"

Säg att det går över!

Hörrni, jag har blivit dum i huvudet. Jag är trög, tappar ord, glömmer saker och ja, är allmänt dum i huvudet.

Igår bytte jag tre blöjor inom tio minuter för att jag glömde att jag redan gjort det. Idag försökte jag förklara för sambon var en sak låg, slutade med att jag grät och viftade paniskt med armarna, "jag är så koooorkaaaaad"

Säg att det går över!
Det går över om ett år eller så när man äntligen (förhoppningsvis) får sova hela nätterna :D

Kontroll hos bvc idag.
Både vikt och längdkurvan hade stuckit iväg nästan rakt upp, och ett kilo har han gått upp sen han föddes.

Hon tyckte vi skulle prova att ge ett ersättningsmål vid nattning så jag får sova. Vi ska prova ikväll :)

Hämtade även en babylåda på apoteket som innehöll MAM napp och nappflaska, lägligt nog.
Då är det säkert därför han sovit så oroligt. När de växer så mycket så äter dom verkligen hela tiden.

Skulle inte förvåna mig om det lugnar ner sig lite nu.

Eller i alla fall någon vecka eller två tills det är dags för nästa hopp.

Har fått tid för igångsättning. 10/9 är då i v 42+0.

Men jag vill verkligen inte detta. Jag vill att det skall sätta igång av sig själv.

Speciellt som jag tror att jag egentligen inte har gått två veckor över tiden.

Vid alla mina fyra RUL så har jag blivit framflyttad 6-7 dagar. Om jag då räknar bakåt så skulle jag ha blivit gravid innan jag ens hade ägglossning. Vilket så vitt jag vet är helt omöjligt. Tyvärr tas det ingen hänsyn till det.

Får se vad dom har att säga på onsdag.

Annars börjar mitt blodtryck som vanligt närma sig 100 (tror det är undertryck dom kallar det??? Var 147/98 idag i alla fall)?

Läcker dock inget protein alls och mår utmärkt. Så det mönstret är exakt likadant som de andra graviditeterna. Så inga fler blodtryckskontroller innan onsdag.

Dock är min "magkurva" annorlunda. Har alltid legat en bit ovanför normalkurvan och nu ligger den exakt på linjen.

Har också testat positivt för GBS bakterier i urinen (dock extremt lågt antal) en gång. Så jag går nu på en kur kåvepenin.

Dessutom har bebisen de senaste veckorna rört sig väldigt oregelbundet. Den kan vara extremt stilla under 12 timmar (ibland mer för att sedan röra sig ganska så ordentligt). Har pga detta kollat upp bebisens hjärtslag två ggr på MVC och en gång på förlossningen.

Dessutom har jag hittat en liten knöl i ena bröstet (huden är också missfärgad som ett blåmärke där knölen sitter). Med största sannolikhet helt ofarligt men, men....

Skall kollas upp med mammografi nästa vecka för säkerhetskull (samma sjukhus som förlossningen är).

Allt detta gör mig riktigt ordentligt orolig. Är rädd för att något är allvarligt fel på både mig och bebis.

:(

Men jag vill verkligen inte detta. Jag vill att det skall sätta igång av sig själv.

Vid alla mina fyra RUL så har jag blivit framflyttad 6-7 dagar. Om jag då räknar bakåt så skulle jag ha blivit gravid innan jag ens hade ägglossning. Vilket så vitt jag vet är helt omöjligt. Tyvärr tas det ingen hänsyn till det.

Annars börjar mitt blodtryck som vanligt närma sig 100 (tror det är undertryck dom kallar det??? Var 147/98 idag i alla fall)?

Läcker dock inget protein alls och mår utmärkt. Så det mönstret är exakt likadant som de andra graviditeterna. Så inga fler blodtryckskontroller innan onsdag.

Dock är min "magkurva" annorlunda. Har alltid legat en bit ovanför normalkurvan och nu ligger den exakt på linjen.

Har också testat positivt för GBS bakterier i urinen (dock extremt lågt antal) en gång. Så jag går nu på en kur kåvepenin.

Dessutom har bebisen de senaste veckorna rört sig väldigt oregelbundet. Den kan vara extremt stilla under 12 timmar (ibland mer för att sedan röra sig ganska så ordentligt). Har pga detta kollat upp bebisens hjärtslag två ggr på MVC och en gång på förlossningen.

Dessutom har jag hittat en liten knöl i ena bröstet (huden är också missfärgad som ett blåmärke där knölen sitter). Med största sannolikhet helt ofarligt men, men....

Skall kollas upp med mammografi nästa vecka för säkerhetskull (samma sjukhus som förlossningen är).

Allt detta gör mig riktigt ordentligt orolig. Är rädd för att något är allvarligt fel på både mig och bebis.

Är det något särskilt du misstänker ska vara fel ?
Tar dom din oro på allvar eller får du bära oron helt själv? :(

Är det något särskilt du misstänker ska vara fel ?
Tar dom din oro på allvar eller får du bära oron helt själv? :(
Har en sån där gnagande känsla längst in att något är fel.

Ja dom tar den på allvar men det finns inte så mycket mer dom kan göra just nu.

Saken är den att under varje graviditet så har det inträffat en katastrof. Tex vid tredje så dog min mamma, vid fjärde höll jag på att stryka med osv. Vid graviditet ett och två var det också två livsomvälvande kriser.

Vid denna har det inte direkt hänt något än men jag har tydligen omedvetet bara gått och väntat på att något skall hända denna gången också.

Stackars dej @Tora !
Att gå och oroa sig över saker är bland det värsta som finns.

Jag är lite som du, funderar och oroar mig för saker och ting, skapar scenarion i huvudet. Lite förbereder mig för olika katastrofer. För att bli av med det värsta katastroftänket brukar jag försöka bli lösningsfokucerad istället.

Du tror att graviditeten inte är i 42+0 när du fått tiden utan istället ca 41+0. Både du och jag vet att bebisar är färdiga vid den tiden. De ligger ju bara och fettar på sig och blir små tjockisar från typ vecka 38 :) Antingen är det en tjockis som kommer ut eller en som är lite hungrigare!

Igångsättning brukar gå jättebra! Du har fött 3 underbara barn förut så du vet lite på ett ungefär hur det borde kännas. Du är pilot i planet och känner din kropp bäst! Känner du att något är konstigt så säger du till och bromsar processen. Du har din man med som stöd där!

Magkurvan borde vara lugnt. Skulle kunna vara så enkelt som att du har en annan BM nu som mäter olika. Tajtare liksom.

Gbsen är omhändertagen! Klart!

Bröstet är bokat för koll! Måla inga fanskaper på väggen ännu! Kroppen är proppad med hormoner och hudförändringar är vanliga när man är gravid likaså knöliga bröst! Men såklart ska det kollas!

Känner du dig orolig över bebisens rörelsemönster tycker jag du ska åka iväg på en riktig koll. En där de tittar till hur bebisen ligger, moderkakans status, navelsträngens flöde, bebisens mognad osv. Visst blir man lite lugnare av att höra hjärtljuden men ibland behövs en ordentlig check för att stilla oron!

Kram till dig! Du fixar det här!

Mvh Miks

Stackars dej @Tora !
Att gå och oroa sig över saker är bland det värsta som finns.

Jag är lite som du, funderar och oroar mig för saker och ting, skapar scenarion i huvudet. Lite förbereder mig för olika katastrofer. För att bli av med det värsta katastroftänket brukar jag försöka bli lösningsfokucerad istället.

Du tror att graviditeten inte är i 42+0 när du fått tiden utan istället ca 41+0. Både du och jag vet att bebisar är färdiga vid den tiden. De ligger ju bara och fettar på sig och blir små tjockisar från typ vecka 38 :) Antingen är det en tjockis som kommer ut eller en som är lite hungrigare!

Igångsättning brukar gå jättebra! Du har fött 3 underbara barn förut så du vet lite på ett ungefär hur det borde kännas. Du är pilot i planet och känner din kropp bäst! Känner du att något är konstigt så säger du till och bromsar processen. Du har din man med som stöd där!

Magkurvan borde vara lugnt. Skulle kunna vara så enkelt som att du har en annan BM nu som mäter olika. Tajtare liksom.

Gbsen är omhändertagen! Klart!

Bröstet är bokat för koll! Måla inga fanskaper på väggen ännu! Kroppen är proppad med hormoner och hudförändringar är vanliga när man är gravid likaså knöliga bröst! Men såklart ska det kollas!

Känner du dig orolig över bebisens rörelsemönster tycker jag du ska åka iväg på en riktig koll. En där de tittar till hur bebisen ligger, moderkakans status, navelsträngens flöde, bebisens mognad osv. Visst blir man lite lugnare av att höra hjärtljuden men ibland behövs en ordentlig check för att stilla oron!

Kram till dig! Du fixar det här!

Mvh Miks
Har haft samma BM alla fyra gångerna. Annars hade det givetvis varit en förklaring.

Har gjort en igångsättning och det var ingen höjdare. Det är därför jag helst vill undvika det.

Mina barn brukar vara stora senaste vägde 4950. De andra två bara 4300. Så visst blir jag fundersam när det skiljer så väldigt mycket på magmåtten.

Har funderat på att göra en riktig koll. Men samtidigt känns det ju bara som man nojjar sig bara helt i onödan.

Suck!! Varför kan man inte vara normal.

GBS:en är inte riktigt helt klar. Kommer också få antibiotika intravenöst under förlossningen. Helst minst fyra timmar innan vattnet går. Hur lätt det nu än är att pricka.

Tid för igångsättning bestämt redan @Tora , oj. Jag är ju bara två dar efter och har än så länge bara BM-tid på tisdag inbokat.

Idag är det loppis och pysselshopping på schemat för att se om hon kan trilla lite mer neråt så det händer nåt. Tänkte göra ett "gnaghalsband" till bebis, lite tidigt men just nu har jag ju tid. Kommer ihåg hur 10 åringen gnagde på sjalen när jag bar, har sett de som har braiga halsband med stora träpärlor och ringar så det tänkte jag gör egna. Har stickat dreggel-lappar också efter lite egna olika påhittade mönster så får vi se vilka som blir bäst. Bambugarn som är sååå mjukt och gosigt. Nu måste jag dessutom lära mig virka lite eftersom jag tänkte klä in några träkulor med garn.

Säg att det går över!

Jag har en 7-månaders hemma och tänkte igår att jag skulle sanera min stackars kropp lite. Sagt och gjort, rakade armar och ben. GÅr sedan upp till min man och lyfter på armen för att visa att jag rakat mig, han höjer lite på ögonbrynet och svarar något om att jag nog missat lite... Inser att jag bara kommit ihåg att raka mig under en av armarna! Dog lite av skratt :o:rofl::rofl:

Usch, låter jobbigt för dig.
Men förstår ändå känslan. När jag väntade fjärde barnet gick jag över 9 dagar. Trean kom 10 dagar innan bf.
Jag hann bli riktigt orolig. Var nästan säker på att det var något fel på barnet efter den aldrig kom. Var väldigt instabil sista tiden.

Men om du inte vill bli igångsatt och bebis verkar må bra så borde du kunna säga ifrån bara?
All vård är ju frivillig.

Hoppas verkligen din bebis kommer snart!
Och @Madick s bebis med!

Då är det säkert därför han sovit så oroligt. När de växer så mycket så äter dom verkligen hela tiden.

Skulle inte förvåna mig om det lugnar ner sig lite nu.

Eller i alla fall någon vecka eller två tills det är dags för nästa hopp.

Hade missat ditt inlägg.

Jag får hoppas att det är så :)

För det blev en till pissnatt. Är så otroligt ledsen, besviken på min sambo som lämnar mig själv.

Överlever vårt förhållande det här håller det i evighet..
Att småbarnsföräldrar har det tufft kan jag bara bekräfta.

Nu har jag suttit i solen och låtsats att det är sommar, VARMT! De flesta verkar ju ha fått i tid under sommaren :-) lite värme kanske gör susen. Hon är lugn idag så jag hoppas det är vila inför en närstående förlossning.

Åh nej. Jag har blivit NERVÖS! Var kom det ifrån. Hon känns som om hon sjunkit mer idag och det känns mer när jag går. Tänk om det drar igång. Det kommer ju göra ont...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka