Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad snäll du är. Att skriva pedagogiskt brukar inte vara min starka sida annarsVad fin du är @Tora som skriver så långa pedagogiska och hjälpsamma svar! Jag läser och hoppas att jag får med mig lite visdomar även om det inte var riktat till mig. Och håller tummarna så hårt det bara går för att din och @Madick s förlossningar ska komma igång nu med detsamma så att ni ska slippa igångsättning.
Utan att på något sätt utge mig för att vara expert så misstänker jag att mycket av era bekymmer kommer från att han tyvärr lyckats få in lite fel dygnsrytm.Tack snälla för bollplank , hjärnan går verkligen på lågvarv.
Han fick ersättning igår mitt i natten av sambon, innan dess hade sambon honom (i famn?), det var efter det han började knöla när han skulle ligga i spjälsängen. Men som du säger så blev han lugnare när jag plockade över honom att ligga nära mig. Han var inte hungrig.
Då kanske han helt enkelt saknade sin mamma? Den förklaringen kan jag acceptera
Han ammar färre gånger dagtid, var tredje/varannan timme. Sover ganska mycket.
Kvällstid brukar vi maratonamma, eller rättare sagt, han ligger och snuttar.
Ljud har jag funderat över men inte riktigt kommit till skott med. han sover så gott om dagarna när det hela tiden händefr något runtom honom.
Bebis som knölar, troligen något gasproblem som vanligt. Håller tvååringen vaken.
Tvååring som pillar och Pratar, håller bebis vaken.
Undrar hur många timmar till detta ska ta.
Dagis imorgon , och V ska till bvc direkt efter.Måste storasyster sova för att komma upp i tid imorgon?
Annars skulle jag nog bara sätta mig på soffan, slå på en film. Eller gå ut och gå, bada badkar eller vad som helst. Släppa tanken på att hon/han/ni måste somna och göra något mysigt ihop istället.
(Obs! Men med reservation för att jag inte haft några direkta sömnproblem med något av barnen. Vi har alltid valt minsta motståndets väg. Men så måste mina barn inte upp så tidigt på morgonen heller, och jag förstår att det inte alltid funkar i alla familjer.)
Nej men oj.Hoppsan. Det blir förlossningen kl.15. Vi blev inte friskrivna från att hon kan ha vänt sig i säte... skitunge. Hjärtljuden för högt upp och väldigt svåra att hitta och fötterna mer lika att hon ligger som en simhoppare med huvud och fötter uppåt. Hon har ju gjort mig rejält illa när hon stökat runt och kanske har jag nog tyckt att händerna rört sig högre upp än de brukar också, men det är ju lätt att tänka på sånt i efterhand. Hon KAN ju ligga rätt också men koll blir det så får vi se om det blir planerat snitt av det hela. Jag tar det med ro, övriga inblandade är lite mer nerviga :-)
Det skulle vara typiskt dig att smita föreHoppsan. Det blir förlossningen kl.15. Vi blev inte friskrivna från att hon kan ha vänt sig i säte... skitunge. Hjärtljuden för högt upp och väldigt svåra att hitta och fötterna mer lika att hon ligger som en simhoppare med huvud och fötter uppåt. Hon har ju gjort mig rejält illa när hon stökat runt och kanske har jag nog tyckt att händerna rört sig högre upp än de brukar också, men det är ju lätt att tänka på sånt i efterhand. Hon KAN ju ligga rätt också men koll blir det så får vi se om det blir planerat snitt av det hela. Jag tar det med ro, övriga inblandade är lite mer nerviga :-)
Gott att höra!Hemma igen. Hon låg så fint som hon skulle. Tid för igångsättning på fredag morgon om det inte startat innan dess.
@DarkInNight glömde:
När han vaknar på natten, hur länge ammar han? Är det bara en kort stund eller en längre stund?
Vissa barn vaknar till och snuttar bara innan dom hinner somna om. Då får dom inte i sig den feta mjölken som gör dom mätta.
Dom brukar orka hålla sig vakna längre om dom "fryser" lite. Dvs inga kläder, ingen filt på. Ligger du ner och ammar? Kanske behöver du sitta upp och amma så han vaknar till lite mer.
Sen är det ju tyvärr så att amning är som sagt mer än mat. Det kan vara så att han känner sig lite otrygg på natten då signalerar hans hjärna "Fara! Kolla var mamma är!".
Har ju själv varit i den situationen du är i. För mig löste det sig så småningom men det tog lite tid.
Dessutom går äldsta barnet på förskola? Om inte så fundera lite på det. Du måste få sova igen lite tid på dagen. Sov när din bebis sover!! (Jättetråkigt råd, jag vet, men har du så stor sömnskuld som du har så måste man sova så mycket som möjligt).
Hemma igen. Hon låg så fint som hon skulle. Tid för igångsättning på fredag morgon om det inte startat innan dess.