Sommarföräldrar 2014

Jag inbillar mig att det nog känns en aning annorlunda, det började för nån timma sen. Men det är nog bara som hjärnan luras.

Lyckades på någon vänster få dottern att somna till slut trots prutt-gnäll från lillebror som störde varje gång ögonen började slå ihop.

Shit det här med två barn och sömnbrist var då ingen dans på rosor.

Ligger just nu och myser med bebis i soffan och väntar på att även han ska bli trött så jag får sova :)

På en månad har han ju blivit så stor, insåg precis att han är mycket stabilare i nacken.

Det går så fort @DarkInNight! Tyckte jag precis låg i förlossningsrummet men det är mer än tre månader sen :laugh: ! Dottern har vuxit ur hur mkt kläder som helst och en del hann vi aldrig använda - mkt pga sommaren som var så varm.

Hon var 52 cm när hon föddes och imorgon får jag veta exakt hur lång hon är när vi ska till BVC och få vaccination :nailbiting: hu jag är lite orolig inför det... Men det kommer säkert gå hur bra som helst, det är nog bara jag som är nojig :crazy:

Då skall vi se då:
19:24 kom bebis ut
Från 4 cm till att den var ute tog det i runda svängar 45 minuter.
Krävdes två, kanske tre krystvärkar för att få ut bebis.

Men det gjorde ONT! Det blir så fruktansvärt häftiga sammandragningar när jag blir igångsatt.
Tiggde och bad om kejsarsnitt men det var lönlöst. Antagligen för att krystvärkarna precis drog igång. En aning för sent med kejsarsnitt då :D

Efteråt var det lite dramatik också. Lillan ville inte syresätta sig ordentligt och hade svårt att andas. Jag slutade inte att blöda. Så det var en massa personal i rummet samtidigt.

Alla har dock varit helt underbara. Varberg är bara bäst helt enkelt :up:

Så 19:24 var tiden för födelse men först 21:00 var allt okej.

Men, men nu verkar allt hålla sig i skinnet (peppar, peppar).

Väntar på mat nu. Är VRÅLHUNGRIG :o

Då skall vi se då:
19:24 kom bebis ut
Från 4 cm till att den var ute tog det i runda svängar 45 minuter.
Krävdes två, kanske tre krystvärkar för att få ut bebis.

Men det gjorde ONT! Det blir så fruktansvärt häftiga sammandragningar när jag blir igångsatt.
Tiggde och bad om kejsarsnitt men det var lönlöst. Antagligen för att krystvärkarna precis drog igång. En aning för sent med kejsarsnitt då :D

Efteråt var det lite dramatik också. Lillan ville inte syresätta sig ordentligt och hade svårt att andas. Jag slutade inte att blöda. Så det var en massa personal i rummet samtidigt.

Alla har dock varit helt underbara. Varberg är bara bäst helt enkelt :up:

Så 19:24 var tiden för födelse men först 21:00 var allt okej.

Men, men nu verkar allt hålla sig i skinnet (peppar, peppar).

Väntar på mat nu. Är VRÅLHUNGRIG :o

Stort grattis Tora!!! :)
Visst är det första tjejen för dig? Eller har jag hittat på att du har ett gäng killar sen innan?

Jobbigt låter det, men skönt att det verkar stabiliserat sig nu iaf. Kram!

Håller tummarna för dig @Tora ! Eftersom det inte är sååå länge sedan din senaste förlossning så hoppas jag att det går hyfsat smidigt ändå, bara det kommer igång ordentligt.

Det är inte klokt vad de växer! Raphael har storasysters pyjamas i kväll! Han har för få och jag har inte kommit mig för att beställa några. Som nödlösning tog jag hennes (åt henne är den för kort i benen, men passar i övrigt, hon har den med strumpor) och jag behövde bara vika upp ärmarna ett varv! :eek: Snart växer han väl om henne!

Jag är så sjukt trött på ett konstigt sätt i kväll. Vi har ju haft fullt program de senaste två veckorna, så det kanske är det. Satt vid matbordet och åt med Raphael i famnen när jag plötsligt blev helt yr och var tvungen att lämna ifrån mig honom lägga mig på soffan en stund (fast då kom T och hoppade på mig - hon trodde det var någon sorts lek - så det var inte så vilsamt ändå). Hade ett blodtryck på 130/90 i jämförelse med 100/80 tidigare under dagen, och konstigt tryck i öronen.

Fick sätta mig och amma någorlunda i fred och sedan var det lite bättre så jag kunde promenera med småttingarna i alla fall. Har tungan full emd blåsor, ont i halsen och svullna lymfknutor i halsen, så jag kanske håller på att bli sjuk. Försöker panikbehandla med salviate med honung.

Idag var jag på efterkontroll hos gyn (därför vet jag vad jag hade för blodtryck på fm). Allt ok, fick recept på p-piller som man kan ta när man ammar.

Och idag fick jag första leendet! :love::love:

Har inte blivit av att jag skrivit något men jag har läst vad alla ni andra skriver. Oskar är snart 11 veckor och växer som bara den! Var några veckor sedan han blev vägd nu så jag vet inte riktigt hur stor han är. Fram till för två, tre veckor sedan när vi sist var på BVC gick han dock upp nästan 500 g i veckan! Med storasyster går det bra! Hon är så glad och stolt över honom. Många leenden bjuder han på nu och är väldigt lugn och go. Han vill vara nära och sover helt tätt intill mig varje natt. Vaknar några gånger för att äta men somnar oftast om därefter. Dagtid vill han helst vara i famnen och sover inga längre stunder om han ligger själv.

Grattis till tjejen @Tora !!

Lät som en lite väl spännande förlossning men jag hoppas det blir lugnt för er nu, eller ehrm, min korta tid som tvåbarnsmamma till barn av olika kön säger också att tjejer är jobbigast ;)

Själv firar jag att V ammade sist 22.00 och nu 01.50, nästan fyra timmar mellan !!

God natt buke!

Åh grattis @Tora en tjej! Ja det är väl de som är envisa då bevisar väl vårt sommargäng.

I natt har jag haft sammandragningar så pass att jag började hoppas, men sen insåg jag att jag somnat och sen blev det inge mer. Magen har dock sjunkit ÄNNU mer, det trodde jag inte var möjligt. Max en dag kvar nu.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka