Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varit vaken sen 04:30. Ingenting har hänt, absolut ingenting
Det var sista chansen liksom. Jag fattar bara inte varför det inte kunde ha startat av sig själv.
Uäääää
Skall vara där 09:00 får se vad dom säger då. Men jag misstänker starkt att dom behåller mig.
V 42+0 idag onsdag.
Klart jag kan vägra men jag vet inte. Finns ju en anledning till att dom inte vill att man skall gå över tiden mer än två veckor. Vill ju inte äventyra bebisens välmående heller.Men måste du bli igångsatt?
Tänker att det är ju du som bestämmer över din kropp, och mår bebis bra så gör det väl inget om den bakas en stund till?
Klart jag kan vägra men jag vet inte. Finns ju en anledning till att dom inte vill att man skall gå över tiden mer än två veckor. Vill ju inte äventyra bebisens välmående heller.
Mitt blodtryck brukar ligga väldigt högt vid den här tiden och även om jag inte läcker det minsta protein så är det inte helt optimalt.
Det skulle vara kejsarsnitt i så fallDet allra nästa hade ju varit om bebis bestämmer sig för att komma ut självmant.
Vad var det du ogillade med igångsättning? Finns det något sätt att komma runt det?
Det skulle vara kejsarsnitt i så fall
Kroppen är inte mogen. Värkarna är inte kroppens (eller hur man nu skall förklara det). Allting är framtvingat och påtvingat min kropp. Det krävs mycket mer övervakning (bl.a. skall det sitta en elektrod på huvudet på barnet).
Jag och min kropp kommunicera väldigt bra under en förlossning. Vet tex själv ungefär hur mycket jag är öppen utan att någon känner efter. Vet ungefär hur länge det är kvar till nästa fas (jag och min kropp har några fler faser än de "normala" tre).
Det är lite svårt att förklara men jag får låta den medvetna delen av hjärnan att backa lite och låta en annan del komma fram (Gud vad fånigt och flummigt detta låter ). Jag har tex väldigt svårt att prata under en förlossning för det krävs att jag kopplar in en annan del av hjärnan och gör jag det så försvinner den där kroppsliga kontakten.
Jag finns med men lite på avstånd som någon som tittar på liksom. Någon form av transtillstånd kanske?
Med mediciner så blir det inte riktigt rätt.
Dessutom är risken för långdragen förlossning som slutar i sugklocka eller kejsarsnitt mycket högre när man blir igångsatt.
Så nej det är inget för mig
Hmmm! Jag kanske skall prova hota den? Kroppen alltså inte bebisenInte flummigt alls, jag förstår även om jag inte upplevt det själv.
Om du säger eller visar dem denna texten kanske de bättre förstår din vilja att låta kroppen sköta det själv?
V vaknade halv fyra och tyckte det var dags att gå upp, det tyckte inte jag men hade inte så mycket val.
Låg han där och plirade med ögonen och var så vaken och gosig så medan mina ögon gick i kors av trötthet haha
Men nu har han rapat, pruttat och släppt en massa gaser så nu sover han igen.
Jag ska göra honom sällskap, snart är det dags att gå upp på riktigt.
Jag hoppas verkligen din kropp startar av sig själv eller att ni kommer fram till en lösning som känns bra för dig
Hmmm! Jag kanske skall prova hota den? Kroppen alltså inte bebisen
(Fast vet inte om hoten gör någon nytta. Tydligen är det mest bebisen som bestämmer när det hela drar igång. Men det känns så fel att hota en oskyldig liten bebis liksom
Fast åt andra sidan så brukar mina barn bli ena riktiga huliganer så det kanske är lika bra att börja med hoten i tid ).
Var ganska så mogen men bebis är inte fixerad. Då vill dom helst inte ta hål på några hinnor här.@Tora här tar de helst hål på hinnorna, bara tappen är mogen. Det hoppas jag på för fredag. Mindre krångel att sätta igång en flergångsmamma sa BM på förlossningen igår.
Mutor?? Hmmm! Bra idéDu kanske kan övertala bebisen att komma ut Berätta att det är så mysigt härute och bebis vet inte vad h*n går miste om
En kompis till mig fick hinsvepning (heter det så?) och dagen efter kom bebis, två veckor för tidigt (de ville att det skulle vara tidigt eftersom bebisen var beräknad som stooor).
Kanske kan vara nåt istället för medicinering vid igångsättning @Tora?
Var ganska så mogen men bebis är inte fixerad. Då vill dom helst inte ta hål på några hinnor här.
Värkstimulerande dropp satt för att trycka ner filuren och sedan ta hinnorna.
Så nu börjas det.
Och jag tror jag har ångrat mig.
Hur korkad kan man vara liksom. "Hmmm. Jag har huggit av mig tre fingrar. Bäst jag provar en fjärde gång för såååå farligt ont gjorde det inte"