Sommarföräldrar 2014

Men så tråkigt att sköterskan gav dig dålig känsla, håller med Madick.
Viktigast är ju att han mår fint och att din magkänsla är bra, det är ju du som känner dina barn bäst :)

Jag är fortfarande trött och otroligt grinig, gav nog sambon en verbal känga idag.
Får inte sova ordentligt eftersom lillen bara ska amma och rapa konstant natten igenom. Är så väck i huvudet så jag vet inte ens hur många gånger per natt det blir..
Nappen spottas ut efter fem-tio minuter

Det enda som gör ont här är när fröken sträcker sig och spjärnar åt alla håll. Inga värkkänningar öht vilket är klart drygt. NÅT iaf tycker jag kunde komma.

@DarkInNight om karln går ut med barnen på dan och du sätter på dig ngt över ögonen, kan du sova då? Eller något rum som blir rejält mörkt?

:)

Om jag skulle få chansen till några minuter helt för mig skulle jag INTE slösa bort dem på att sova, nej då skulle jag kasta mig ut till hästarna istället :p

Du kanske har en pågående öppningsfas :idea:, finns ju dem som inte känner av något förrän det är dags att krysta

:)

Om jag skulle få chansen till några minuter helt för mig skulle jag INTE slösa bort dem på att sova, nej då skulle jag kasta mig ut till hästarna istället :p

Du kanske har en pågående öppningsfas :idea:, finns ju dem som inte känner av något förrän det är dags att krysta
Men såklart du måste sova!

Man kan ju alltid hoppas, kanske hon bara ploppar ut plötsligt! Vi kör hemförlossning den här gången, haha!

Det var nog fem förvärkar i natt men inget mer. Sambon är iväg många mil med jobbet idag så på dan får det gärna hålla sig lugnt. Bilen är dessutom på verkstan för urkoppling av airbag...

Ett framsteg inatt :bump:

Även om han ammade exakt på klockslaget varannan timme så sov han därimellan i spjälsängen. Så mellan amningarna fick jag sova :)

Så planen är att rota fram bröstpumpen och pumpa ur så jag slipper varannan matning iaf inatt.

Dagtid har han längre mellan amningarna än nattetid.

Idag har vi vart på 3-mån kontroll. Herren är 63 cm och väger 5640 g. Det knorrades lite om vikten då han bara gått upp ca 400 gram på en månad. Jag är inte orolig då det var lika med dottern, eller hon var ju liten hela tiden. Vi har ju tyckt att Lukas har vart så stor i jämförelse (dottern vägde 100 gram mer än honom när hon var 4,5 månad). Och han är alldeles förträffligt nöjd och glad så jag tycker inte dom borde fundera så mycket, men ville ha en extra vägning om 3 veckor så det kan vi väl ställa upp på.
Sen tyckte ssk att han borde träna mer på mage (han håller upp huvudet fint men inte så jättelånga stunder. Samt att han måste bli starkare när man lyfter honom i armarna.
Så även om jag känner mig ganska säker i min roll och att jag ser på barnet att han mår bra så gav besöket mig ändå en liten uns av någon sorts dålig känsla... Har alltid tyckt vår sköterska har vart så bra (hon får gärna ha åsikter om saker, det är inte därför jag på nåt vid skulle tycka mindre om henne eller så) men idag försvann lite av den där "braiga" känslan...

Min dotter gick upp 300 gram under samma tidsperiod (2 till 3 månader) Vår barnläkare sa att det var i minsta laget, men ingen omedelbar fara eftersom hon var pigg och frisk. Han sa att jag gärna kunde fortsätta att helamma, men skulle försöka få in flera måltider. Men det gick liksom inte för hon åt varannan timme hela dagarna och vägrade att äta på nätterna... Strax efter började jag stödfodra med ersättning då det var otroligt stressigt att amma så mycket med en tvååring hemma också, och då hoppade hon tillbaka till sin kurva på en vecka (innan dess hade hon tappat stadigt ända sedan födseln).Hon åt helt enkelt för lite innan och dessutom växte hon i stora hopp (som liten bebis kunde hon stå helt still i vikt i en vecka och sedan ta ett jätteskutt.)

Jag skulle inte vara orolig om du har en bra känsla och han är pigg och frisk f.ö. Han kan ju mycket väl ha hämtat upp sig eller stabiliserat sig om tre veckor.

Min dotter gick upp 300 gram under samma tidsperiod (2 till 3 månader) Vår barnläkare sa att det var i minsta laget, men ingen omedelbar fara eftersom hon var pigg och frisk. Han sa att jag gärna kunde fortsätta att helamma, men skulle försöka få in flera måltider. Men det gick liksom inte för hon åt varannan timme hela dagarna och vägrade att äta på nätterna... Strax efter började jag stödfodra med ersättning då det var otroligt stressigt att amma så mycket med en tvååring hemma också, och då hoppade hon tillbaka till sin kurva på en vecka (innan dess hade hon tappat stadigt ända sedan födseln).Hon åt helt enkelt för lite innan och dessutom växte hon i stora hopp (som liten bebis kunde hon stå helt still i vikt i en vecka och sedan ta ett jätteskutt.)

Jag skulle inte vara orolig om du har en bra känsla och han är pigg och frisk f.ö. Han kan ju mycket väl ha hämtat upp sig eller stabiliserat sig om tre veckor.
Ok! Bra att höra hur det vart för andra. Lukas äter oftast var tredje timme (ibland varannan ibland fjärde) på dagen och på natten brukar han äta en gång mellan kl 3-5. Så visst skulle han kunna äta oftare. Har försökt amma oftare idag men han vill liksom inte äta, han bara ligger och skrattar åt mig så då är det ju inte så enkelt! Det är inte ofta han somnar heller utan han äter tills han släpper, då rapar han och sällan kan jag få honom att äta mera för han verkar helt enkelt mätt.
Vet att jag med dottern funderade på om hon blev mätt och tänkte jag skulle ge lite ersättning (hon vägrade) också men tanken har inte ens slagit mig den här gången för att det har känts som att han ätit tills han blev mätt och då är han nöjd och glad.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka