Sommarföräldrar 2014

Men nej vad surt! Jag är också en sån där som litar på folk och betalar gärna i förskott, men det verkar finnas fler och fler bedragare.

Jo förresten, köpte en klippmaskin till hästen på Hästnet och betalade i förskott. Insåg senare att det var en ganska känd lurendrejare, men nu är jag ju detektiv så jag listade ut var personen faktiskt bodde och till slut skrev jag ett SMS till ett nummer jag hittade via olika kanaler att nu skulle jag ändå förbi den stan så jag skulle komma och hämta maskinen, eller om hon satte tillbaka pengar och då kom pengarna!

Var bor personen, kanske nån här finns i närheten?
Åhå är det så jag skulle gjort :p

Åh vad trist :(
Kom ihåg att polisanmäla.

Jag har blivit blåst på 2500 för en sadel som aldrig skickades.. Efter det köper jag bara sadel om jag kan hämta personligen, eller tokbillig sadel via tradera hos säljare med superbra omdömen.
Jag ska absolut anmäla.
Hon bor utanför Skellefteå.

Ibland ligger släkten på topp :love:

Mamma och pappa skulle in till stan och jag bad dem att köpa bananer och nappar (mormors var inte helt ok, de var av den här raka modellen i silikon, systers böjda i latex trivdes han bättre med).
De kom förbi nyss, då hade de åkt till större butik i grannkommunen och köpt både kvällstilltugg, bananer, nya nappar till dottern och så mindre böjda nappar i latex till sonen. :up:

Ja och så har jag fått remiss till spec.mvc för efterkontroll hos läkare :confused::up:
Jag tackar och tar emot all hjälp och kontroll med tacksamhet, blev bara så förvånad, trodde jag skulle till vanliga efterkontrollen hos bm på mvc, vad kollas av läkare?

Senast ändrad:
Ja alltså.. Det var ju det här "normala " igen :p

Var in för snabbkoll hos bm eftersom jag får ont när jag stått/gått en stund.
Det läker fint, men så säger hon att det är sytt med löpande stygn, dvs det är ett stygn(en knut) men det är sytt som i en spiral på det 2,5 cm långa såret.

Då fick jag mer förståelse för ömheten, för jag har hela tiden trott det var ett "vanligt" stygn och såret typ 1 cm.

Haha jag som tyckt jag har shåpat mig och gnällt över att det gjort så ont för ett ynka litet minisår. :laugh:

Jag måste också boka tid för efterkontroll. Har ju glömt av det helt. Blev ju också sydd en del. Hade ont i 3-4 veckor men nu känns det bra. :)
Får dock ont i svanskotan när jag har rört på mig för mkt eller ridit ut lite längre. :(

Idag började sambon jobba men det har gått över förväntan. Slog på stort direkt och hängde med svägerskan och en vän till öppna förskolan här i stan och sen käkade vi lunch på stan. Lite gnälligt på slutet men känns så skönt att vi tog oss ut själva och att det faktiskt funkade helt ok. :) Var jättenervös igår när vi hade bestämt att åka men vi klarar ju de här tillsammans ja o lilltjejen! :D:love:

Skulle väl också bokat tid för efterkontroll men kommer mig inte för. När dottern är på förskolan (15 h) så har jag ju tusen miljoner saker som jag känner jag måste göra (utom att gå på efterkontroll) :). För mig har det ju känts bra efter några dagar så det gör väl också att jag inte känner mig så angelägen, dock skulle jag behöva ta cellprov som jag hoppade över under graviditeten.

Idag har vi vart på 3-mån kontroll. Herren är 63 cm och väger 5640 g. Det knorrades lite om vikten då han bara gått upp ca 400 gram på en månad. Jag är inte orolig då det var lika med dottern, eller hon var ju liten hela tiden. Vi har ju tyckt att Lukas har vart så stor i jämförelse (dottern vägde 100 gram mer än honom när hon var 4,5 månad). Och han är alldeles förträffligt nöjd och glad så jag tycker inte dom borde fundera så mycket, men ville ha en extra vägning om 3 veckor så det kan vi väl ställa upp på.
Sen tyckte ssk att han borde träna mer på mage (han håller upp huvudet fint men inte så jättelånga stunder. Samt att han måste bli starkare när man lyfter honom i armarna.
Så även om jag känner mig ganska säker i min roll och att jag ser på barnet att han mår bra så gav besöket mig ändå en liten uns av någon sorts dålig känsla... Har alltid tyckt vår sköterska har vart så bra (hon får gärna ha åsikter om saker, det är inte därför jag på nåt vid skulle tycka mindre om henne eller så) men idag försvann lite av den där "braiga" känslan...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka