Sommarföräldrar 2014

Ok, då var det någon annan, det spelar ju ingen roll egentligen. Och ja, jag är rätt glad att jag har förmånen att få mödravården här och inte i Sverige. Det är visserligen lite drygt med gynundersökning varenda gång, men fördelarna överväger helt klart tycker jag!

Ingen gynundersökning här heller. Inte vägt mig heller utan frågat mig vad jag väger. Första gången jag fick lyssna på hjärtljud och de mätte magen var väll runt v 24-25.

Och egentligen skulle vi bara ha haft ett UL, men då de upptäckte spalt vid UL i v 18 så har vi ett extra nu i v 34.
Att det är så olika i landet.

Jag är SÅ sötsugen hela tiden! Innan grav så tränade jag och åt jättebra, men nu känns det som jag "gått ner mig" i mina vanor. Får sån ångest över det, men det slinker ner det ena efter det andra. Mest längtar jag efter O´boy! Inte haft några "cravings" under grav. Men nu vill jag ha godis! Choklad och glass! Suck....

Och egentligen skulle vi bara ha haft ett UL, men då de upptäckte spalt vid UL i v 18 så har vi ett extra nu i v 34.
Att det är så olika i landet.

Majola befinner sig ju inte i Sverige, det är det som är den stora skillnaden. Inom Sverige tycks det vara hyfsat lika hur man går till väga hos BM osv.

I Sverige hänvisar man ofta till den lilla värmeutvecklingen som kan bli vid ultraljud som en orsak till att man inte vill göra "fler än nödvändigt". Men att hålla mamman lugn borde ju väga ganska tungt...

Majola befinner sig ju inte i Sverige, det är det som är den stora skillnaden. Inom Sverige tycks det vara hyfsat lika hur man går till väga hos BM osv.

I Sverige hänvisar man ofta till den lilla värmeutvecklingen som kan bli vid ultraljud som en orsak till att man inte vill göra "fler än nödvändigt". Men att hålla mamman lugn borde ju väga ganska tungt...

Oj, det hade jag missat. Läste för fort ;)

Hmm... ja, vad är det de kollar...fusktittar i min journal...

Varje gång är det urinprov (protein, socker, blod och nitrit), vägning och blodtryck i labbet. HB mäts fyra gånger plus att det tas lite andra blodprover då och då (hiv, blodgrupp, röda hund, antikroppar), glukosbelastning, klamydiatest och svamptest...

Vaginalt kollar de att man inte har börjat öppna sig för tidigt, plus att de första ultraljuden är vaginala förstås. Med min dotter som är född i 40+1 och där jag alltså hade en nästan exakt skolbokslång graviditet gjordes det tre vul och tre vanliga tror jag. Fem ordinarie ctg och ett extra emellan pga att jag hade så himla mycket sammandragningar. Allt som allt 10 ordinarie kontroller, plus det där extra ctg:t.

Hmm... ja, vad är det de kollar...fusktittar i min journal...

Måste kännas skönt att de vill hålla sån koll ändå :)
Att alla värden och så kontrolleras ofta.
Vart bor du? :)

kl
Jag tror jag börjat "boa" :D . Säljer iväg en massa möbler för att kunna köpa nya, slänger/skänker massor av prylar, möblerar om och inreder om ett rum så det ska passa som lekrum till dottern när minstingen kommit ut.

Sambon får agera traktor med att lyfta hit och lyfta dit... :angel:

Jag bor i sydvastra Tyskland. Upptackte just att det ju inte syns i nya forumet.

Sitter och rullar dottern i barnvagnen i vardagsrummet och funderar pa hur det har ska bli med tva sa sma och sa storebror forstas. Kan ju knappast dra in syskonvagnen i vardagsrummet eller?

Nu verkar hon sova i alla fall sa jag ska ocksa ga och lagga mig igen.

Jag slutade rida i v.17 tror jag det var för jag fick sån foglossning, men ponnyskrället har varit så bäng på sistone och jag kommer inte åt henne från marken så igår satt jag upp. ÅH så kul! Det blev ett tag på hästryggen idag också. Har mkt hög pall när jag sitter upp och skrittar bara så fogarna klarar sig, men jösses så kul att sitta upp igen! Dessutom gick det ju på ett killevipp att hitta problemet och lösa det när jag väl satt på.

I morgon är det BM besök, första sedan inskrivningen.

Nytt problem. Från att inte ha kunnat/velat äta alls är jag nu hungrig mest hela tiden!

Alla värden bra hos BM även om lilla fröken tyckte hon skulle gömma sig för ljudletaren.

Härligt :D
Hellre hungrig och ha viljan att äta mat än tvärtom!

Jag håller på och försöker lära mig ett liv utan gluten. Tror dock tyvärr att det påverkar kroppen och att min (MIN) kropp fortfarande går ner i vikt, kindbenen och nyckelbenen har blivit mer synliga. Har liksom inte heller återfått den här riktiga hungern jag alltid haft förut. Kan ju kanske även bero på att jag äter nyttigt som tusan och tackar dessutom nej till fika hela tiden eftersom det mesta fikabrödet innehåller gluten :p . Chips och godis brakar magen också ihop av så det blir inte så mycket onyttigheter överhuvudtaget längre...
Är glad att jag har/haft några trivselkilon att ta av!

Iofs så bakar jag just nu en glutenfri kladdkaka så snart ska jag få fika ordentligt, jag fyller år idag :bump:

Härligt :D
Hellre hungrig och ha viljan att äta mat än tvärtom!

Jag håller på och försöker lära mig ett liv utan gluten. Tror dock tyvärr att det påverkar kroppen och att min (MIN) kropp fortfarande går ner i vikt, kindbenen och nyckelbenen har blivit mer synliga. Har liksom inte heller återfått den här riktiga hungern jag alltid haft förut. Kan ju kanske även bero på att jag äter nyttigt som tusan och tackar dessutom nej till fika hela tiden eftersom det mesta fikabrödet innehåller gluten :p . Chips och godis brakar magen också ihop av så det blir inte så mycket onyttigheter överhuvudtaget längre...
Är glad att jag har/haft några trivselkilon att ta av!

Iofs så bakar jag just nu en glutenfri kladdkaka så snart ska jag få fika ordentligt, jag fyller år idag :bump:
Grattis på födelsedagen! Min mamma äter varken gluten eller mjölkprotein så jag vet hur meckigt det kan vara ibland. Jag är dock ett stort fan av det glutenfria hårdbrödet, mums!!!

Tack @keilir och @Madick ! !

Mitt försök till kladdkaka gick lite sisådär :o
FörsT bara klet och sen brände jag det.
Skrapade ihop det obrända, blandade med färska hallon och marshmallows sen gick det att äta :angel:

Grattis @DarkInNight , hoppas du får en fantastisk födelsedag!

Här är livet jobbigt för tillfället. Sover knappt alls, illamående och smärtor i nedre delen av magen. Konstant tryck nedåt och jag kissar på mig typ hela tiden, för att bebis använder min urinblåsa som leksak.
Är så förbenat jäkla skittrött på att vara gravid just nu, låt tiden flyga fram!

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Flyttad på RUL från 8/6 Pojke
4 lillepia (första barnet)
6 keilir (andra barnet)
22 hjärter_dam (första barnet) Flyttad på RUL från 24/6

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) en pojke
19 sandra87_ (första barnet)
23 Pilo (första barnet)

Augusti
15 DarkInNight (andra barnet)
24 Madick (tredje barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
26 Tora (ändrat efter RUL från 31/8, fjärde barnet)

Grattis @DarkInNight , hoppas du får en fantastisk födelsedag!

Här är livet jobbigt för tillfället. Sover knappt alls, illamående och smärtor i nedre delen av magen. Konstant tryck nedåt och jag kissar på mig typ hela tiden, för att bebis använder min urinblåsa som leksak.
Är så förbenat jäkla skittrött på att vara gravid just nu, låt tiden flyga fram!

Tack!
Den blev rätt trevlig, vädret gjorde dessutom verkligen sitt bästa idag :)

Har du kollat upp magsmärtorna? Låter inget vidare.
Du måste få hjälp med att sova ordentligt, bristen på sömn innan min förlossning var en står bidragande orsak till att förlossningen gick åt helvete.
Den här gången tänker jag stånga mig blodig för att få tillräckligt med vila/sömn.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka