Att inte orka med allt med barnen kan jag relatera till. I vintras när jag mådde jättedåligt kände jag mig som världens sämsta mamma som inte orkade med sitt barn mer än typ tjugo minuter i taget, och då var jag ändå sjukskriven halvtid. Som tur var var maken föräldraledig på heltid och kunde avlasta mycket, men oj vad ont det gjorde i hjärtat när hon var mammig och jag inte kunde ge henne det hon behövde! Vi hade ju tur och fick gå hos världens bästa BVC-psykolog (pensionerad, men ryckte in under ordinaries sjukskrivning.) Vi gick dit tillsammans och fick bra handfasta råd att arbeta efter. Som att jag skulle äta lunch innan jag kom hem (jobbade halvdagar) och att det första jag gjorde när jag var hemma var att sätta mig i soffan och bara vara och gosa med dottern. Helst skulle jag hinna med en promenad om dagen också.
Just det där med goset, att hon fick tanka mig 100% i tjugo minuter gjorde mycket, både för henne och mig.
@Energi mfl
Vad trista kommentarer en del av er har fått om er mage! Att folk kan med bara! Jag har inte varit med om några sådana kommentarer. Förra graviditeten berättade en kollega dock högt och tydligt om sina missfall (som visst hade kommit efter vecka tolv, så än kunde jag minsann inte slappna av osv. Det gjorde mig jätteledsen och orolig.
Det är något med graviditet, amning och föräldraskap som gör att alla tycker de har rätt till åsikter. Suck.
@DarkInNight , skönt att du går upp! Foglossning är inte kul. Jag hade en riktigt aktiv dag i lördags som jag avslutade med att plantera en ny rabatt vilket ledde till att söndagen fick tillbringas i horisontalläge mer eller mindre. Sammandragningar deluxe o foglossningskänningar. Så trist att inte kroppen hänger med på allt man vill göra!
@majola , hoppas ni får vara friska ett tag nu och att kalaset blir av i helgen! Alkoholhalten i medicinen borde läkaren ha koll på tycker man.
@Pilo , det är inte svamp då? Tycker också du borde söka för det i alla fall. Inte roligt med klåda!