Sommarföräldrar 2014

Lite olika bud alltså :)
Jag behöver alltså bara köpa själva adaptern. Tänker mig om man åker iväg kanske ner på stan och så så känns det ju väldigt praktiskt att bara behöva klicka på stolen och eftersom dotterns vagn oftast ligger i bilen hade man ju inte behövt släpa med EL som är betydligt mer osmidig. Frågan är hur ofta man kommer hänga på stan..

Lite olika bud alltså :)
Jag behöver alltså bara köpa själva adaptern. Tänker mig om man åker iväg kanske ner på stan och så så känns det ju väldigt praktiskt att bara behöva klicka på stolen och eftersom dotterns vagn oftast ligger i bilen hade man ju inte behövt släpa med EL som är betydligt mer osmidig. Frågan är hur ofta man kommer hänga på stan..

Ja vi tyckte det var otroligt smidigt iallafall :)

Nu var det otroligt sällan dottern sov, men om hon hade gjort det så hade det varit väldigt smidigt att kunna lyfta ur babyskyddet direkt ur basenheten i bilen till vagnschassit utan att behöva väcka henne.
Men just den här smidigheten gillade vi, och sen tog vagnschassit så lite plats i bilen också :)
Om hon skulle vara hos gammelmormor t.ex var det så enkelt att bara plocka ur chassit och babyskyddet direkt från bilen så hade gammelmormor en vagn att ut och gå med.
Brios babyskydd är ju ganska lätt och smidigt också, det gillade jag.

Jag är helt säker på att vi kommer köra på det konceptet den här gången också, men inväntar lite med inköpet någon månad till tror jag :)

Sen tänker jag att denna bebis måste lära sig att bäras i sjal, så är det bara :P

Dottern ville inte alls, tror hon tyckte det blev för varmt helt enkelt. Hon har alltid varit en varm tjej, grät som en dåre i bilen om det blev för varmt i babyskyddet. Ska se vad vår lille pojk kommer acceptera värmen bättre annars blir det en supersval sjal.

Men om jag ska orka med både bebis och tvååring så lär bebis finna sig att bäras runt i sjal överallt vi ska :)

Är det någon som har ett käckt knep mot ischias?

Jag har haft ont av ischias senaste veckorna sedan bebis fixerade sig. Fick tipset att stretcha sätemusklerna (enklast sittande lågt, tex på kanten av soffan och lägga upp ena benet rakt över det andra låret så att det drar ordentligt i musklerna) och även ligga på rygg på hårt underlag och dra upp benen så att svanken kommer ner mot golvet. Det har väl inte direkt gjort mig smärtfri men är iaf skönt för stunden. Idag känns det plötsligt mycket bättre så jag antar att bevis har sjunkit ner ännu mer och inte längre trycker på samma nerv.

Usch så dumt. Fyrhjulingjäveln ville inte starta idag och sambon såklart borta hela dagen.
Fanns verkligen ingen kraft att försöka lösa startproblemet själv så istället för att smidigt köra hela vattenvagnen direkt till hästarna fick jag bära i hinkar.
Nu har jag redan ont upp mellan benen, höfterna och rygg slutet, undrar hur natten blir... :(

Nej det är verkligen inte bra att bära hinkar, men kunde inte låta hästarna vara utan vatten heller i värmen :/

Hade helst sett att de fått fyra hinkar men erkände mig besegrad av fogarna så de fick bara två.

Ja fogar alltså som bara strular. .. Har du haft kul i natt igen ;)

Jag är så trött. Ska man vara det så här på slutet? Minns inte från förra gången... Orkar ingenting och har inte ens minsta gnutta engagemang.

@keilir
Jag var helslut i slutet förra gången men då körde jag på i maxfart med heltidsstudier, motionerande av häst och kissade varannan timme -ingen sömn.
Rekommenderar inte det upplägget och jag är nog ett dåligt jämförelsematerial tyvärr.

Just nu är jag också totalslut, men gissar det beror på järnbristen,sköldkörteln etc och inte enbart på graviditeten. Exakt tre månader kvar, känns fel att sommaren ska gå fort men det känns nästan så.

Kan du ha järnbrist? Det blir man trött och slut av.

På senaste barnet så hade jag Brios babyskydd.
En adapter som satt fast i bilen och där man bara klickade i babyskyddet. Hade också tillhörande vagn i bilen.

Så jag kunde bara lätt klicka upp babyskyddet och sätta fast det på vagnen.

Såååååå smidigt. Inget kluddande med säkerhetsbältet och man behövde inte flytta runt bebisen ur skyddet.

En stor fördel är också att vagnen som man sätter fast babyskyddet på tar nästan ingen plats alls i bilen och väger ingenting.

Skall ha det så denna gång också. En enorm förenkling från de två första barnen som bara hade vanligt babyskydd.

@keilir
Jag var helslut i slutet förra gången men då körde jag på i maxfart med heltidsstudier, motionerande av häst och kissade varannan timme -ingen sömn.
Rekommenderar inte det upplägget och jag är nog ett dåligt jämförelsematerial tyvärr.

Just nu är jag också totalslut, men gissar det beror på järnbristen,sköldkörteln etc och inte enbart på graviditeten. Exakt tre månader kvar, känns fel att sommaren ska gå fort men det känns nästan så.

Kan du ha järnbrist? Det blir man trött och slut av.
Jag har ju ätit järn sedan innan jul när dom tog prover inför inskrivning. Sen tar dom aldrig om det värdet här utan går efter Hb och det har faktiskt stigit från att ha legat runt 105 så var det 117 sist så då var det ju "väldigt" bra... Brukar ligga på 135-140 när jag är mig själv. Så fulldos niferex har jag tagit länge..

Men fy fan. Gått ner ett kilo trots så stora portioner det bara går och grädde etc
Två kilo plus sen jag plussade. I vecka 28 nu.

Är helt slut. Skakig i händerna. Huvudvärk. Tar flera timmar att somna. Orkar knappt stå upp.

Ringa barnmorskan imorgon ,känner mig rätt överkörd och inte som jag ska.

Aj då, jag som trodde det vänt för dig nu. Om du provar att äta oftare istf stora portioner? Min BM sa att så länge jag inte gått ner mer än 4 kg är det lugnt, så all plus är bra plus för dig. Jag är 2v efter dig och har bara gått upp 0,5-1 kg ungefär och skulle helst inte vilja gå upp mer men det kommer jag väl göra, fast jag mår ju bra.

Äter frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kvällsmat. Bra med barn som behöver äta ofta, då äter man själv också :)

Ska gnälla som sjutton imorgon, får jag ingen hjälp blir det akuten. Orkar ju knappt gå och stå.

Jag äter liksom bra, riktigt bra. Mycket protein från olika källor ,mycket grönsaker av olika grönt. Potatis och ris, havregryn.

Men om det är sköldkörteln och hypo som spökar så går allt på högvarv och maten inte hinner tas upp som det ska.

Plus den här förbannade foglossningen och svullna fötter.
Orkar inte med graviditetsproblemen när jag är så här totalslut.

Jag kommer dö under förlossningen om det inte blir bättre.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka