Sommarföräldrar 2014

Haha ja så kan man se det också :)

Fortsätt gnäll du med så jag slipper känna mig som ensam gnällare. Och alla ni som mår toppen får ju jättegärna berätta för mig om hur livet som lyckligt gravid ter sig :)

Nyss tog jag (den numera fungerande!) hjulingen och susade iväg till de fyrbenta och klappade lite på dem, såå skönt att kunna ta sig någonstans utan att behöva gå (ja, ehrm, gå är väl att ta i, släpa sig steg för steg beskriver det bättre).

Jag äter liksom bra, riktigt bra. Mycket protein från olika källor ,mycket grönsaker av olika grönt. Potatis och ris, havregryn.

Men om det är sköldkörteln och hypo som spökar så går allt på högvarv och maten inte hinner tas upp som det ska.
Men om du har hypotyreos sa ar ju amnesomsattningen langsammare. Eller menar du hypertyreos? (Eller ar jag helt felinformerad?) Hur som sa later det jattejobbigt och jag hoppas din bm tar dig pa allvar imorgon.

Men om du har hypotyreos sa ar ju amnesomsattningen langsammare. Eller menar du hypertyreos? (Eller ar jag helt felinformerad?) Hur som sa later det jattejobbigt och jag hoppas din bm tar dig pa allvar imorgon.
Du har rätt. Det är bara jag som är så slut så hjärnan hänger inte med.
Om det är något tok med köldkörteln lutar det åt hypertyreos, inte hypotyreos.

@Pilo har du också haft sköldkörtelproblem alltså?
Hypo eller hyper?

Mår du bättre nu?

Ja, jag var riktigt nere. Hade helt fasat ut och slutat med antidepp under sommaren 2012 och allt kändes toppen efter några jobbiga veckor. Sen på hösten skadade sig min älskade Pilo, och jag var tvungen att det Det beslutet. Efter det var jag helt körd. Kall som is, tappade känsel i fötter och händer, suddiga fläckar i synen, benen kändes som bly, fast jag tränade 4 ggr i veckan så fick jag ingen bättre kondition. Fast jag rasade i vikt. Kändes mig helt slut i huvudet och kroppen. Sen blev jag helt deprimerad. Trodde det var sorgen. Men å andra sidan kanske det var sorgen som startade hypon. Ringde min läkare på våren,hon ville sätta in antidepp, men jag bad henne kolla om det inte fanns nått annat när hela kroppen kändes fel. Hade TSH på 155 och inflammationsvärde på nära 600.

Så sköldkörteln är inte att leka med. Åt något håll. Men jag tack och lov mår bra på Levaxin! Fast jag har nu uteslutit gluten ur kosten.
Fått tagit prover var 4/6 vecka.
Och jag bytte bm för då jag +ade hörde jag av mig direkt för att få ta prover och se hur jag låg då. Men det tyckte in hon var nödvändigt utan att jag skulle invänta min doktor. Men jag stod på mig.
Det är ju så kritiskt i första skedet.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Ih! Det börjar kännas så än mer verkligt nu. Eller hur ska jag säga. Närmare förlossningen och allt... Även om det är ca 2 månader kvar. Tänker att jag också kommer att sakna stunderna av kullerbyttor och puffar på kvällen ;)
Men det kommer ju att bli så mycket bättre <3 Fast jag är nervös!

Jag har svårt att få i mig mat just nu. Kan bara äta lite och sen mår jag illa.

Idag har jag vart till bm. Allt såg bra ut, sf mått var 35 cm nu i vecka 37+2. Det var lite lite över normalkurvan. Bebisen är nu ruckbar och det känns att hela magen har trillat ner en del vilket är skönt, lite mindre halsbränna :)
Ang att jag är så svullen i fingrar och har rejält ont så var det bara ett konstaterande att ok, ja men bt och u-sticka ser bra ut så då är det ingen fara... :( Fick en ny tid om 2 veckor.
Hur ofta går ni som är i slutet till bm? Har för mig jag gick varje vecka i slutet förra gången men verkar inte som det blir så den här gången. Och det var absolut inget konstigt förra graviditeter som kan förklara tätare besök.

Idag har jag vart till bm. Allt såg bra ut, sf mått var 35 cm nu i vecka 37+2. Det var lite lite över normalkurvan. Bebisen är nu ruckbar och det känns att hela magen har trillat ner en del vilket är skönt, lite mindre halsbränna :)
Ang att jag är så svullen i fingrar och har rejält ont så var det bara ett konstaterande att ok, ja men bt och u-sticka ser bra ut så då är det ingen fara... :( Fick en ny tid om 2 veckor.
Hur ofta går ni som är i slutet till bm? Har för mig jag gick varje vecka i slutet förra gången men verkar inte som det blir så den här gången. Och det var absolut inget konstigt förra graviditeter som kan förklara tätare besök.

Nu är jag ju bara i vecka 33 men har fått tider fram till dagen innan bf. Var tredje vecka fram till v35, sen varannan fram till bf och efter bf en gång i veckan :)

Ok, ja om två veckor är besöket tre dagar innan bf. Antar att det blir varje vecka då efter bf. Men då hoppas jag att den redan tittat ut :)

Tror jag kommer gå varannan vecka fram till bf och därefter tätare och då är jag ändå förstföderska. Angående bt och u-sticka så verkar de förlita sig mycket på det :/ Funderar på om min har fixerat sig nu eller åtminstone sjunkit lite till för det känns verkligen som att jag har ett huvud mellan benen när jag går. Min pappa tipsade om monty pythons "silly walk" när jag klagade på att jag vaggar fram ibland ;)

@@DarkNight bara skönt att det är fler som klagar. Mår skit vissa dagar och då kan det vara skönt att se att jag inte är ensam.

Tack snälla @Pilo att du delar med dig!

@lillepia du är så välkommen att sitta bredvid mig på klagomuren ;)

Sambon spenderade hela gårdagen med att ringa runt och bli slussad hit och dit. Jag var så utmattad att jag mestadels låg och grät. Till slut fick vi tag på BM och jag var dit imorse för fler blodprov för sköldkörteln, sen har vi tid hos spec.mödravården på torsdag.

Så även om jag fortfarande är totalslut och knappt orkar tänka så känns det bättre nu när något är på gång, bollen i rullning och uppkollning inbokad. Jag hoppas det går att få järninjektioner på något vis, värdena låg på 6-7 något nu.
Men det är inte lika kul att jag har en tenta i Beskattningsrätt på torsdag, om jag knappt får fram ordet solrosfrön hur sjutton ska jag kunna sitta med tjocka lagboken och förstå vad som står där liksom. Får göra mitt bästa och hoppas att läraren inte får hjärtinfarkt av att läsa mina tentasvar.

Har börjat fundera på om jag verkligen är deprimerad? Jag känner mig inte deprimerad, bara helt döslut/utmattad/kraftlös.

...köpte gräddost idag :d
Inget jag brukar unna mig med sin 38% fetthalt, men nu så :angel:

Ja och mörk choklad, hela två stycken chokladkakor :D

@DarkInNight Skönt att höra att någon mer äter godis.

UGH! Så frustrerande att jag åt så mycket bättre och rörde på mig så mycket mer innan grav! Men pga foglossningen klarar jag inte det.... och på något vis har sötsuget ökat dramatiskt! Har världens sämsta samvete över att jag druckit Cola.... och ätit godis.... fast jag försöker lugna suget med grönsaksstavar, fruktsallader, bara mörk choklad och smoothies. Men... nej... det går inte över helt. Jag vill frossa i apdyr Häägen Daaz och annat godis och sour cream and onionchips som jag kan doppa i cream fraiche (?!) . Fast jag inte haft dom kostvanorna på ca 3-4 år. Slutade med allt sånt då.

Bläh! Var bara tvungen att skriva av mig! Hade tänkt tränat som vanligt så långt det gick och börja med yogan igen och hållt mina kostvanor. Så besviken på mig själv, speciellt nu! :arghh:

Jag kan inte äta socker som godis, läsk funkar, men om jag äter godis får jag hjärtklappning och mår riktigt uselt.

Får jag sälla mig till klagomuren?

Inte för att det handlar så mycket om graviditeten, ingenting handlar om graviditeten just nu och det är så jävla jobbigt. Sju veckor kvar till bf och inte en tanke hinner ägnas åt bebisen.

Sambons pappa dog i november och det är världens krig. Pappan hade tre barn sen innan och två av dem är överjävliga. Sambon har egentligen inget arv ännu, men han får ta all skit av halvsyskonen. Nu har det gått så långt att vi får ta emot dödshot och helt vidriga sms.
Igår fick sambon "jävla pedofil, hoppas du låter din egen unge vara, ditt äckel". Helt out of the blue. Nyss fick han ett sms där det stod "ta hand om din suicida flickvän istället, annars kan jag köpa er ett tandemrep".

Jag vet att inte detta hör hit öht men jag var tvungen att skriva av mig. Det tär så oerhört!

@Pilo Stackars dig, men jag tycker inte du Ska ha dåligt samvete :)
Njut istället :up:

Jag kan inte äta godis, chips etc utan att magen brakar ihop. Inte heller gluten så pizza fungerar inte och laktos är tveksamt = äter bara isglass.
Då blir det inte mycket gott kvar att äta.. :rage:

Som sagt, längtar till jordgubbssäsongen :love:

@DarkInNight
Ja, det är verkligen helt sjukt. Att pengar kan göra folk till riktiga monster, jag fattar det inte!
Vi har inte polisanmält, kan man göra det? Vi försöker att ignorera och hoppas att det här arvsskiftet ska gå fort så vi kan lägga det bakom oss.

Tack!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar