Sommarföräldrar 2014

@DarkInNight : Grattis på födelsedagen! Min dotter "höll på" att bli född den 5:e maj (blev erbjuden igångsättning den dagen) men det blev den 7:e istället. Planerar första födelsedagskalaset för fullt nu!

@Energi : Usch vad jobbigt! Tänk på att vara rädd om bäckenbotten, den är ju väldigt belastad under graviditeten. Lyft inte tungt och hoppa inte omkring en massa (vår son har precis fått en trampolin och det är jättesvårt att låta bli den tycker jag!..)

Jag har också svårt att sova för tillfället. I natt sov jag ca 01-01:30, 3:00-05:30 och 6:00-7:30 ungefär. :crazy: Har svårt att somna på grund av bihåleinflammationen (???, note to self: kom ihåg att ringa husläkaren imorgon!) stor mage och tusen tankar. Gullungarna väcker mig och sedan kan jag inte somna om.

Gnäll..
Min mage har verkligen ballat ur under den här graviditeten.
Åt sallad med fetaost till lunch. Tog sen två rader chokladkaka och magen brakar ihop totalt. Funderar över om det är chokladen som inte fungerar, jag som älskar choklad :cry:

Är så sjukt godissugen, har två chokladkakor i kylskåpet men vet inte om jag vågar äta dem..

Det kan ju hända att vi får fikafrämmande, kanske dags att göra en sats med chokladbollar?
:angel:

@keilir vilket hårdbröd? :)
Är inte så hemmastadd bland glutenfritt ännu..

Det jag gillar bäst heter grovknäcke, sen är det ett som heter knäckebröd bara, det finns i halva knäckebrödsringar. Sen har jag provat några andra sorter men det är så sällan så det är inget jag kan uttala mig om. Den glutenfria färdiga frysta kladdkakan som finns i min butik är också väldigt god!

Idag har jag vart till arbetsterapeut för mina bekymmer med händerna. Trodde jag skulle få skenor bara på natten men tji fick jag. Skena dygnet runt, hoppas bara att det kommer hjälpa. Idag har det vart riktigt jobbigt med domningar, det är knappt så det har gått över från imorse ens... Suck, hoppas verkligen att bebis inte ska stanna två veckor extra och att det här med händerna verkligen går över när den är ute!

Känner att jag behöver gnälla lite nu, börjar bli riktigt less på att vara gravid nu och har lite småpanik över att behöva sitta i en bil i 55 mil enkel resa imorgon och sedan tillbaka natt till måndag. Jag får obehagligt ont i i revbenen på höger sida fram och mot ryggen efter några minuter i bil och efter trekvart har jag panikartat ont såpass att jag måste ut ur bilen, hur sjutton ska det gå känner jag nu:cry:

Fick bm att titta på en svullnad som jag har vid revbenen främst för att det känns som att huden brinner där som efter en skållning (finns dock ingen värme där), men hon visste inte vad det var. Hon konstaterade iaf att det är högre upp än livmodern ligger och om det känns som att det blir värre eller smärtan vid revbenen så får jag ringa förlossningen.

Så nu sitter jag och velar på om jag ska ringa innan vi åker eller om jag bara ska låta bli eftersom jag inte tror de kommer göra något åt det iaf. Funderar på om jag mest är lite lätt nedstämd eftersom jag inte längre klarar av att gå och springa lika mycket på grund av de smärtorna och är riktigt imponerad av de som klarar att vara foglossning och andra smärtor genom hela graviditeten, för jag har redan legat på soffan och gråtit av smärta och leda:cry:

Kan väl avsluta med att allt är bra med bebisen iaf:)

Stackars dig :(

Min foglossning är än så länge hanterbar. Inte alls farligt så länge jag håller mig ifrån lyft, trappor, promenader och annat.
Men förra graviditeten hade jag också så ont att jag inte kunde gå, 100 meter var rent plågsamt. Kunde inte lyfta något, sambon fick hjälpa att sadla och hjälpa mig upp.
Men kommer ihåg känslan av när andra sa att de hade sååå himla jobbig foglossning, men kunde bära runt på femton kilo barn hela dagarna, ute och gå i flera timmar, skotta infarten osv. Men de hade ju sååå ont också....
Hoppas resan flyter på bra för ddig ändå, trots denna jäkla foglossning.
a

Tröttheten har slagit till igen, kanske kombo med allergin? Igår kände både sambo och dotter när det sparkade i magen :-)

Hjälp vad ni skriver! Jag läser, men hinner inte skriva så ofta.
Ni som har det kämpigt fysiskt just nu, fy och usch! Hade ont av foglossning och samandragningar för ett tag sedan och det var hemskt. Kunde inte bära dottern och promenader var bara att glömma. Nu är det tack och lov mycket bättre igen. Trött bara, men järnvärdet var på gång neråt så det kanske kan botas med lite Duroferon.

Min man har inte lyckats känna några sparkar ännu, pyret är en stillsam filur som inte gör så mycket väsen av sig. Ska bli spännande att se om den är lika lugn utanför magen :p.

Annars rullar det på som vanligt, mår riktigt bra och får mycket gjort utan att vara hyper vilket är jätteskönt! Ska få prata med en barnläkare om hur det blir på BB iom medicinen jag äter, om jag ska få vara kvar lite längre eller hur det blir (sist var jag kvar knappt ett dygn fast då medicinerade jag inte.) Har pratat med psykiatern om medicineringen efter förlossningen. Koncentrationen av medicinen i blodet fördubblas ju efter förlossningen och hade lite frågor hur vi skulle göra. Vi satte även upp en ny tid hos henne någon månad efter bebisen kommer för lite koll och uppföljning. Känns bra!

Ja, och så köpte jag en till vagn (vår femte :o) igår. Fyndade en begagnad Emmaljunga syskonvagn på blocket. De är jättesvåra att få tag på, men nu lyckades jag knipa en som fanns bara några kilometer bort. Velade in i det sista om vi skulle behöva syskonvagn. Storasyster kommer vara nästan precis två år när bebisen kommer och är bara nöjd i vagn när hon är trött typ. Men om det ska bli några promenader måste vi komma förbi djupa diken och elstängsel med stark ström (grannen har kor och tjuren går ute med dem), så hon får nöja sig med att åka vagn en kilometer eller så innan hon kan springa fritt. Fungerar det inte, så är det ju bara att sälja den resonerade jag.

Det där med vagn tycker jag är så svårt! Bor ju på landet med grusvägar, men har en liten minibil (Skoda Fabia halvkombi). Så man kan säga att jag har en uppsättning för hemmabruk (en gammal Emmaljunga Edge och syskonvagnen nu då, och en för när jag åker iväg (Babyjogger city mini GT och Brio Smile) sedan har jag en Brio Happy också, men den står hos mamma... Som min man sa igår, det är tur vi har två hus så vi får plats med alla!

Jag har för övrigt också världens godissug, det finns ingen botten i mig. Choklad är livsfarligt. Tur att jag inte hinner baka så mycket, annars hade nog varit ett riktigt problem ;).

Annars rullar det på som vanligt, mår riktigt bra och får mycket gjort utan att vara hyper vilket är jätteskönt!

Åh så skönt! :)

kl
vet att jag skriver mycket här, men buke har blivit lite av en ventilationsdagboksfunktion just nu. Är mycket själv hemma och kämpar på med måendet och studierna så gott det går. Finns liksom inte så många att prata med eftersom alla jobbar.

Jag har fastat sen igår kväll, hjälp så hungrig jag var och nu äntligen får jag äta frukost.
Fastat eftersom jag skulle ta blodprov imorse, och hjälp så många prover det blev. Minst tio rör, har nog aldrig varit med om så många rör på en och samma gång :eek:
Det är läkaren som ville utesluta en massa brister pga mitt mående, ska bli spännande att höra om kroppen mår tipp topp eller om hon hittar något avvikande :) , jag är lite kluven där faktiskt. Det är ju oftast lättare att åtgärda om det enbart är en brist mot om allt sitter i huvudet...samtidigt som jag såklart vill ha en frisk kropp.

Förstår att du var hungrig, man blir ju extra sugen när man vet att man inte får äta! Bra att de tar det på allvar och kollar dig så grundligt. Förstår dock att det kan kännas lite kluvet.

Skriv på bara, jag läser allt du skriver även om jag är långsam på att svara. Vad är det du pluggar?

Försöker tänka positivt. Mitten av maj, bara en månad kvar av högsäsong. Jag orkar med arbetsdagen men sen orkar jag inget mer, jättetråkigt. Tur att jag har världens bästa sambo som både står ut med mitt korta humör och kan interagera med stora dottern på ett sätt jag inte orkar just nu.

Förstår att du var hungrig, man blir ju extra sugen när man vet att man inte får äta! Bra att de tar det på allvar och kollar dig så grundligt. Förstår dock att det kan kännas lite kluvet.

Skriv på bara, jag läser allt du skriver även om jag är långsam på att svara. Vad är det du pluggar?

Ja lite skönt är det faktiskt att det blev så många olika prover de ska kolla upp :)

Jag studerar sista terminen på ekonomprogrammet. Fick dottern mitt under ordinarie termin och då klarade jag inte av det sista, så jag gör ett ryck nu. Men det är frustrerande att jag då får en ny depression som gör det skitsvårt att studera, vill ha utbildningen klar och färdig så jag kan gå vidare i livet! :)

Apropå godissug, igår satte jag i mig en halv mörk chokladkaka :o , och magen har hållt sjutton på sig! Det verkar som att mörk choklad är OK :bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka