Sommarföräldrar 2014

Sv: Sommarföräldrar 2014

Och jag känner inget fram i fogen utan bara långt ner i ryggen/svanken. Vet att jag hade ont där förra gången med. Har haft rätt ont ikväll, tror inte jag har hämtat mig riktigt efter fredagens ofrivilliga promenad som nog var längre än jag gått på länge nu. Har ju också ont i ljumskarna men det trodde bm var ligament och sånt som töjde sig... Måtte det bli helt bra när plutten kommer ut så man kan ut och gå!

20140309_1011301.jpg

En bild på magen från i söndags, 28+0. Tycker den ser jättestor ut på bild, men känner mig inte lika stor (än iaf....)

Hade ju 15 kg ner till normalvikt när jag blev gravid och har sedan dess gått upp 1 enda kg.

Uppdaterad :)

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Flyttad på RUL från 8/6 Pojke
4 lillepia (första barnet)
6 keilir (andra barnet)
22 hjärter_dam (första barnet) Flyttad på RUL från 24/6

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) en pojke
19 sandra87_ (första barnet)

Augusti
15 DarkInNight (andra barnet)
24 Madick (tredje barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
31 Tora (fjärde barnet)

I morgon är det dags för fostervattenprov. Fy så läskigt! Jag börjar nästan ångra mig...

Det förstår jag! Tycker också att det verkar döläskigt och är så glad att det aldrig blivit aktuell för oss. Håller tummarna för att allt går bra.

Vi är helt knäckta i namnjakten i stället. Gud så svårt det är. Jag gillar Matteo, Marius, Tristan och Oliver. Min man tycker inte om något av dem och föreslår halvhjärtat Aaron, Elian (eller varianter på detta), Timeo... Storasyskonen heter Leander och Tabea.

Jag var på snabbvisit i Sverige i helgen. Passade på med lite racershopping med mamma och moster för att pigga upp oss inför en begravning (och det behövdes verkligen). Junior fick sina första egna nya saker. En body och ett rart set med byxor och body. De har ju jättemycket fina saker på åhlens! (Ids inte leta upp något stort å att kopiera, har inte det på mitt tangentbord och orkar inte hålla på och ställa om stup i kvarten). Blev lite grejor till storasyskonen också förstås. :D

Vad härligt, grattis!

Majola:
Matteo är ju superfint. Men svårt det där när man inte kommer överens. Vi har spikat ett pojknamn men tjejnamn är svårare. Vi vill inte ha något vanligt men heller inte ovanligt eller "konstigt", sen vill vi att det ska vara ett lite hårdare namn. Alla tjejnamn ska vara så himla gulliga och det tycker ingen av oss riktigt om. Dessutom vill vi ha ett namn med två stavelser.

Jag gillar Elcie efter min mormor. Annars tycker jag om Sally, Hedvig och Sirpa. Sambon gillar Loka och Selda. Nja..

Vi har också jättesvårt att komma på namn. Tjejnamn är vi hyffsat klara med eller såpass att vi har en del förslag iaf, men pojknamnen är det värre med. Sambon vill gärna ha ett lite fornnordiskt namn och jag har som krav att det ska fungera på norska och svenska samt helst någorlunda på engelska.

Köpt första kläderna gjorde vi också i helgen. Blev några bodies, strumpor och en dress.

Bokade tid igår hos kiropraktorn för att fixa till en kota som jag tror har hamnat snett igen :/

Tristan har varit ett av mina favoritnamn i många år, men har fått backa på det tyvärr.

+ Energi

Ja det känns verkligen bra nu, jag har oroat mig över att bebis ska vara gravt missbildad etc så det var en otrolig lättnad att barnmorskan sa att allt såg normalt ut.

Det var mysigt att få veta könet också tycker jag, nu kan vi börja grunna lite på namn och även förbereda oss på att vi snart har en liten kille. Väldigt bra för min anknytning har jag redan märkt (problem vid förra grav :( ).

Men namn... Vi har ju båda varit säkra på att det var en tjej :p
Har ett enda pojknamn jag gillar, Constantine. Men det matchar inte alls med dotterns namn som är kort och robust, två stavelser.

Vi får se vad det är för en liten typ som kommer ut !

Hur har ni andra gjort, ville ni veta kön vid UL?

Vi har det tvärtom, enklare att komma på namnförslag på en tjej än en kille. Sambon är förtjust i Arvid men det kan jag inte tänka mig alls faktiskt, mest för att det verkar vara väldigt poppis nu så jag vet så jättemånga som heter det. Däremot har jag knappt ett enda killnamn som förslag själv. Och då tror jag nog att det är en kille den här gången. Förra gången hade vi inte heller något killnamn men då var jag så himla säker på att det var en tjej, och det var det ju också :)
Men det är ju ett tag kvar och man får väl hoppas att man ser vad den ska heta när den kommer ut i annat fall.

Jag hade kunnat tänka mig att få veta kön när vi gjorde UL, men sambon vill verkligen inte veta så då fick det vara. Det känns inte så viktigt för mig. Och skulle jag veta och inte han så skulle jag förmodligen avslöja mig :)

Vi fick ju reda på att vi ska få en tjej på RUL. Men har inte kommit på några namn alls. Jättesvårt ju!

Vi fick veta att vi väntar en pojke, men har ännu inga namn. jag tycker det känns jättesvårt att sitta och spåna på namn till en person som vi ännu inte träffat.

För mig kvittade det att ta reda på kön men sambon ville väldigt gärna. Meeen nu fixade ju bebis det så fiffigt att det inte fanns en chans att se vad det är.

Vi har Sixten som pojknamn. Men alla är övertygade om att vi ska ha en flicka. Men den får heta Sixten sålänge :D

delvis kl

Förra graviditeten tog vi inte reda på kön, sambon ville inte veta och för mig spelade det ingen roll.
Tyvärr anknöt jag inte så bra till dottern, jobbig grav, jobbig förlossning, jobbig amning, enorm sömnbrist både som höggravid och nyfödd, dåligt mottagande både av första barnmorskan och även BB, allt blev tillslut en skitjobbig depression och det påverkade anknytningen :(

Tänkte att den här gången ska det bli bättre :) , fick ju se liten redan för någon vecka sedan på ett extra VUL - gjorde enormt för min känsla kring barnet. Och så nu valde vi att se könet för att kunna benämna barnet som han eller henne - också för att kunna knyta an och se positiva framtidsbilder och förbereda mig mentalt.
Undrar om jag också ska börja kika lite smått på bebiskläder :)

Har knappt några bebiskläder kvar efter dottern eftersom nästan allt gick på destruktion när vi fick en översvämning av avloppsvatten i källaren (inkl tvättstuga) när hon var liten. Så himla synd, många minnen som försvann, till exempel hennes första kläder jag och sambon köpte tillsammans till henne, en tigerpyjamas som hon var så himla söt i.

svammel svammel... Skönt att bara få skriva av sig lite :)

Vi har inte tagit reda på könet på någon av de tre andra barnen och vare sig jag eller min man vill ha reda på det denna gången heller. Vi tycker det blir lite mer spännande då (och så kan man ha lite vadslagning också :D)

Namnet är lite svårare. Eftersom första barnet fick tre namn så var ju dom två nästkommande också tvungna att ha tre namn och eftersom det är tre pojkar så börjar pojknamnen ta slut :D

Annars brukar jag och min man ha väldigt liknande smak när det gäller namn så än så länge har det inte varit några som helst problem att enas i namnfrågan.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka