Sommarföräldrar 2014

Sv: Sommarföräldrar 2014

Juni
31/5 Hjartagna (första barnet) Flyttad på RUL från 8/6 Pojke
4 lillepia (första barnet)
6 keilir (andra barnet)
22 hjärter_dam (första barnet) Flyttad på RUL från 24/6

Juli
15 Energi (första barnet) flyttad på RUL från 23/6
18 Moonwalk (andra barnet)
19 majola (tredje barnet) en pojke
19 sandra87_ (första barnet)

Augusti
9 DarkInNight (andra barnet)
24 Madick (tredje barnet)
25 Mustasukka (femte barnet)
31 Tora (fjärde barnet)

Kl

Är det bara jag som inte ser fram emot RUL? Ibland funderar jag starkt på att strunta i att göra det. Men så tänker jag att tänk om de hittar något som kräver operation direkt vid födseln eller tom när bebis är inne i magen. Då hade det bara varit korkat att inte göra RUL.

Mina bekanta pratar och längtar fram till RUL men inte jag. Är jag väldigt konstig?

Inte konstig heller, du har ju gjort det här förrut och för dig kanske det bara blir ett felsökande istället för det uppspelta "vi får se barnet"?

Själv ska jag på fostervattenprov vilket jag är väldigt nervös över. TÄNK om det är något fel på barnet. Eller, tänk om det inte är fel på barnet och så blir det missfall pga provet? Fast mest vill jag inte göra för att jag egentligen inte vill veta, jag vill ju ha det här barnet, fast jag vill ju veta att det är friskt.

Jag har bara gjort kvadrupeltestet (blodprov i vecka 15). Visar det på väldigt hög risk så kanske jag fortsätter med fostervattenprov. Har inte riktigt bestämt mig än. Bortsett från missfallsrisken så innefattar det ju även en lång och stor nål :crazy:

Nu är ju missfallsrisken extremt liten men ändå.

Fast samtidigt hade det ju varit skönt att veta om det vore något fel.

Inga lätta beslut inte.

Shit, hormonhäxan har kommit fram. Jösses vilken kort stubin jag har och kroppen bara bråkar. Orkar inte ens med mig själv... Ska köra 60 mil i morgon, nån som är avundsjuk?

Inte det minsta avundsjuk! Min rygg skulle döda mig efter en sån biltur.

Jag har också ett jäkla humör, fast mest åt det ledsna hållet. Var över till några kompisar igår, hon är beräknad tre dagar efter mig.
"Är du sääääker på att det inte är tvillingar?!" :banghead::banghead:

JA! Jag är säker. Jag är bara jävligt fet, förlåt att jag finns. Nu drar jag täcket över huvudet och tycker synd om mig själv.
Jag förstår att hon inte menar illa men jag är inte bekväm med att andra tar sig rätten att kommentera min kropp, gravid eller ej.

Jag vill också vara stolt över min mage :(

Klart du skall vara stolt över din mage. Jag brukar vara så stor att jag själv funderar på om det inte är tvillingar fast jag vet att det bara är en därinne :D Och jag är VÄLDIGT stolt över den.

Varför skulle man inte få vara stolt över en stor mage?

Min mage växlar! Just nu är den jättestor men på dagarna är den lite mer normal.

Idag kom foglossningen. Knallade runt på stan i en timma och när det var 100m kvar hem kom de välbekanta, ovälkomna ilande smärtorna "där nere". Aj!

Min mage växlar! Just nu är den jättestor men på dagarna är den lite mer normal.

Idag kom foglossningen. Knallade runt på stan i en timma och när det var 100m kvar hem kom de välbekanta, ovälkomna ilande smärtorna "där nere". Aj!

Foglossning... :banghead:
Hatar det...

Själv fick jag en rejäl foglossningssmäll förra tisdagen... fick så fruktansvärt ont i ryggslutet så sambon fick lyfta mig ur sängen. Kunde inte ens lyfta upp dottern när hon grät dagen efter :( , det gjorde så jäkla ont i mig att inte kunna bära upp henne när hon var ledsen. Det gick inte att bara bita ihop heller för det högg till och kroppen bara vek sig.
Sen dess har jag aktivt vägrat bära saker över fem kilo och det har faktiskt blivit bättre och jag hoppas det håller fan på sig resten av graviditeten.

Hoppas din foglossning lugnar sig, har du haft mycket problem med foglossning tidigare graviditeter?

Med första hade jag en hel del, men misskötte mig också. Tvåan har jag för mig inte var så farlig, men då red jag inte lika länge. Igår lånade jag en häst och red med dottern en sväng, kanske det triggade foglossningen?

Klart man får, jag älskar andras stora gravidmagar! Men jag ser inte min egen på samma sätt. Eftersom jag var stor redan innan jag fick en inneboende så känns det inte lika speciellt på något sätt. Svårt att förklara.. Men jag smeker magen lite sådär i smyg ändå :D

KL

Ni som skriver om foglossningar, hur känns det för er? Var gör det ont?

Kanske det?
Hade rätt jävlig foglossning förra graviditeten, kunde inte gå och handla eller ens kratsa hovarna på hästarna. Kom när jag burit för tunga matkassar i vecka 17.

Men ett rejält dressyrpass var guld för foglossningen, kunde ibland få lite värk efteråt men helt klart hanterbart.
Att rida i skogen däremot var inte lika trevligt, så det blev mest dressyrarbete. Jag tror att för mig blev det så att i dressyren sitter man rätt "korrekt", arbetar mycket med stabilitet och kroppskontroll etc etc medan i skogen slappnar iallafall jag av och rider inte alls lika korrekt.

Jag får ont längst ner mellan benen, som att någon sticker en kniv rätt in för varje steg, lite åt ena sidan, upp i skelettet typ. Sen har jag som mensvärk i ryggen också men det tror jag är något annat.

Tack för tipsen!
Det känns som vi har de största grejerna redan ändå. :)
Vi fick med ett babyskydd som hörde till vagnen. Och en ställning som man skulle ha att klicka på vagnen som jag fattade det. Har inte vågat titta alltför noga på alla grejer än. ;)
Har även en bärsele och sjal redan.
Kläder har vi kikat lite efter på Tradera. Fanns ju ganska mkt fint väldigt billigt. :)
Det jag tycker är svårast är vad man bör ha för salvor o tabletter o sånt hemma.

*KL typ

Börjar bli lite nojjig inför förlossning. :o har en höftskada sedan en trafikolycka för 3 år sedan. Är lite rädd att det ska bli värre. Lever ju redan med kronisk smärta och den är ju inte direkt roligare nu. :( spec eftersom jag inte kan äta så mkt smärtstillande.
Nästan så man hoppas på snitt, men vill ändå inte det heller.
Ut måste ju ungen på nåt sätt. :nailbiting:

Usch. Sådär känner jag med! Ingen som har sagt nåt mer än att jag börjar se gravid ut. Själv tycker jag mest att jag ser tjock ut. Går i lite stora kläder och försöker nästan dölja magen.
Men kommer också på mig själv med att känna på magen ibland. :p

Sambon kommenterade häromdagen att det ser ut som jag har fått ett sköldpaddsskal på magen. O_o
Vi kanske får en turtles? :nailbiting:

Klart man får, jag älskar andras stora gravidmagar! Men jag ser inte min egen på samma sätt. Eftersom jag var stor redan innan jag fick en inneboende så känns det inte lika speciellt på något sätt. Svårt att förklara.. Men jag smeker magen lite sådär i smyg ändå :D

KL

Ni som skriver om foglossningar, hur känns det för er? Var gör det ont?

Jag tycker du skall vara jättestolt över din gravidmage!

Men visst är det jobbigt med övervikt. Har vägt som mest 112 kg (både gravid och ogravid). Det jobbiga för mig då var att det tog en sådan lång tid innan man såg att jag verkligen var gravid och inte "bara" överviktig.

Du får klappa lite extra på magen från mig. :)

Kanske det?
Hade rätt jävlig foglossning förra graviditeten, kunde inte gå och handla eller ens kratsa hovarna på hästarna. Kom när jag burit för tunga matkassar i vecka 17.

Men ett rejält dressyrpass var guld för foglossningen, kunde ibland få lite värk efteråt men helt klart hanterbart.
Att rida i skogen däremot var inte lika trevligt, så det blev mest dressyrarbete. Jag tror att för mig blev det så att i dressyren sitter man rätt "korrekt", arbetar mycket med stabilitet och kroppskontroll etc etc medan i skogen slappnar iallafall jag av och rider inte alls lika korrekt.

En gissning är att man använder magmuskler och andra muskler på ett annat sätt när man rider dressyr. Då är det musklerna som får göra jobbet. När man bara bara "mullerider" så är det kanske mer ligamenten och fogarna som får ta den stora smällen.

Men alltså.. Vem vill inte ha en turtle? :D

Du tror inte att ens partner skulle bli en aning misstänksam om vem som var pappan egentligen? :D

Kan ju säga att våran yngsta är rödhårig. Det finns så vitt jag och min man vet inga rödhåriga på någon av våra sidor i släkten. Däremot är grannen mittemot oss rödhårig :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka