Sommarföräldrar 2014

Sv: Sommarföräldrar 2014

*KL*

Jag hoppas det är okej om jag slänger in en konstig fråga till er även om jag inte riktigt hör hemma i den här tråden, utan snarare Höstföräldrar 2014 (men den finns inte än).

Är det okej/normalt att man får en rodnad utanför vårtgårdarna? Jag har det på båda brösten, men mer på det ena. Själva huden är rosa, men det kliar inte eller så. Ser likadant ut dygnet runt, men tydligare när jag tagit en varm dusch. Det är inte symmetriskt runt hela vårtgården, utan bara på insidan (vänster sida på höger bröst och vice versa). Även de delarna av själva vårtgårdarna känns hårda och förtjockade, vilket gör att bröstvårtorna blir svåra att komma åt. Känns som det kan bli knepigt att amma då.
Jag är i vecka 12, ska på inskrivning på måndag. Borde jag visa det här för min BM, eller är det helt normalt? Jag har varit gravid och ammat tidigare och då var det inte så här.

Det har säkert bara med hormonerna att göra men jag tycker att så fort man får förändringar på brösten så skall man kolla upp det. Oftast är det ju ingenting men man vet ju aldrig.

Så ta absolut upp det med din BM.

Vi fick också en liknande bild framifrån och upplevde att bebisen såg elak ut, tror det beror på skuggorna i ansiktet:p Tyckte bebisen såg mycket trevligare ut från sidan.

Får våga mig på en bild på magen också, den har vuxit bra mycket senaste veckorna och jag ser även att resten av kroppen börjar förändras. Bilden är i vecka 27.

Jag skulle absolut ta upp det med BM! Jag har upplevt det där med att vårtgårdarna känns hårda och stela, men det var ingen fara alls :)

Sådär vill jag också se ut med liten mage när jag är i vecka 27 ! :D
Vilket troligtvis inte kommer hända eftersom jag märker att magen växer mer den här graviditeten än förra.. men hoppas kan jag !

Enbart eftersom med liten mage upplever jag att jag inte blir så klumpig och otymplig = lättare att rida.

kl

Jag är ju som sagt bara i vecka 17 men än så länge rider jag :)

Tänker fortsätta så länge det ger mer än det och kroppen inte säger emot tar helt enkelt :)

Jag är i vecka 26 och min mage är betydligt större än din. Vad skönt med en sån liten mage... Nu är min inte så överdrivet stor heller men hela jag är betydligt större... Längtar tills bebisen kommer ut så jag kan motionera lite bättre, nu gör det alldeles för ont ens att gå en längre promenad. Men rida går bra än så länge :)

Det känns som att jag ligger lååångt efter så många här i hur långt fram i graviditeten man är.

När era bebisar redan är ute för flera månader sen kommer jag fortfarande gå runt som höggravid tjockis :nailbiting: :love:

Beror nog lite på att det är första gången för mig, men det är trångt för mina organ tror jag. Har alltid ont uppåt revbenen nu om jag inte går eller står rakt. Men det är riktigt smidigt att den är såpass liten än tycker jag ur ett vardagsperspektiv med alla aktiviteter och kläder.

Är lite avundsjuk på er som rider. Själv har jag ingen häst nu och sambon är väl inte så pigg på att släppa upp mig på hästryggen heller, men har typ lyckats övertala honom till att vi kan prova små, raggiga islandshästar:D Blir första gången som han testar att rida islandshäst isåfall:)

KL

Har varit på andra ultraljudet nu och bebis ville inte samarbeta alls. Den låg med rumpan långt ner i bäckenet så barnmorskan kunde inte se urinblåsan och njurarna. Så nu fick vi en tid till läkarundersökning nästa torsdag. Känns jättejobbigt, dels att vi inte vet om allt är okej och dels att sambon antagligen inte kommer få gå från jobbet. Jag hittar fasen inte i Uppsala och jag vill inte vara själv på läkarundersökningen!
Dessutom skulle det vara en manlig läkare, min största fobi. Fy vad det känns tungt nu :(

08.30 fick vi tid. Men jag förstår inte riktigt, om bebis nu gömmer sig där nere, vad kan läkaren göra åt det som en barnmorska inte kan?

Ring Bm och fråga vad läkaren ska göra så du kan ställa dig in på det. Man ska ju inte behöva känna sig sådär orolig!

Hoppas det löser sig så din sambo kan följa med. Trist att hans jobb kanske inte kan/vill släppa iväg honom när det är så viktiga saker för er.

Ofta kan det handla om att läkaren är bättre på att läsa ul än barnmorskan är. När vi var inne på TUL började vi hos en barnmorska som informerade om att ifall hon skulle se ngt avvikande eller ha svårt att se det hon skulle se skulle en läkare få titta på det eftersom de var experterna. Så det behöver inte alls vara ngt fel men tycker också du kan ringa in och fråga!

Attans, rasten börjar 9.25 och jag kör inte förbi Ackis, det är väl dit du ska?

Men jag kan "skjutsa" från Gamla Uppsala och hänvisa till rätt buss om du vill parkera där? Så blir det lätt att köra menar jag.

Men vad du är gullig! Sambon ska försöka lösa det med jobbet först så får vi se. Men jag ska ha ditt erbjudande i bakhuvudet. Gulle dig!

*KL

Har fått önskemål från jobbet att de vill veta ungefär när jag planerar att gå hem. Hur ska man tänka där? Jag funderade på 2 veckor innan ungefär.
Har inte ett ansträngande jobb så utan jag kommer dit, sitter vid en dator och svarar i telefonen och går hem.
Vet inte alls hur man ska planera.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Vegansk efterrätt?
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka