Sommarföräldrar 2014

Sv: Sommarföräldrar 2014

Välkommen! :)

Kl
Mitt barn i magen lever och sitter på rätt ställe. Jag är otroligt lättad, så jäkla skönt att veta att den mår bra även när mamma sin mår skit :)
Varje gång jag kräks tänker jag på de små benen som sprattlade, det hjälper :love:

KL

Jag har nojat nu hela veckan. Jag får så fruktansvärt ont i magen när jag är kissnödig. Känns som hela magen blir hård och det tar en stund efter att jag har kissat innan det släpper. Är det normalt? Varför gör det så jäkla ont? :(

Jag har också känt lite så. O_o
Inte kanske jätteont, men det känns helt klart ömt i magen och även lite neråt. Undra vad det kan bero på?

Vecka 12 nu. Det ska ju bli bättre, och visst, illamåendet är ngt bättre, men tröttheten! Igår slocknade jag mitt på dan och sov som död i tre timmar, kunde knappt lyfta armarna. Inatt sov jag 11 tim. Åkte till stallet och orkade knappt mocka en lättmockad box och lägga fram maten, jag är helt slut.

Vad är detta för makaber trötthet som dyker upp nu? Lite växtvärk i livmodern emellanåt också.

Snart dags att berätta på jobbet. Det känns lite jobbigt, hur har ni andra gjort?

Vecka 12 nu. Det ska ju bli bättre, och visst, illamåendet är ngt bättre, men tröttheten! Igår slocknade jag mitt på dan och sov som död i tre timmar, kunde knappt lyfta armarna. Inatt sov jag 11 tim. Åkte till stallet och orkade knappt mocka en lättmockad box och lägga fram maten, jag är helt slut.

Vad är detta för makaber trötthet som dyker upp nu? Lite växtvärk i livmodern emellanåt också.

Snart dags att berätta på jobbet. Det känns lite jobbigt, hur har ni andra gjort?

Min bebis berättade själv nästan eftersom jag höll på att svimma på jobbet, och jobbar man som jag med ett gäng kvinnor så anade dom ugglor i mossen på en gång. Men innan det så hade jag gått och gruvat mig för att berätta i 2-3 veckor. Men det kändes verkligen skönt efteråt när alla visste om det.

I förra veckan började jag känna mig alldeles slut, inte så som du att jag sover mycket utan att jag blir alldeles slut av att göra något. I fredags skulle jag dra dottern (3år) på snowracern till stallet, ca 2-300 m och jag hade mjölksyra och flåsade som att jag hade sprungit en mil. När jag kom till jobbet sen så kollade jag ett Hb som då låg på 104. Det finns ju folk med lägre men jag antar att det är det jag känner av... Ska ringa bm och se om det är läget att äta järn varje dag i fortsättningen. Trötthet är verkligen bedövande..

Jag hann berätta samma vecka som operationen, så lite surt men det visade sig finnas fler med X på jobbet.

Jag behövde nya byxor pga magen spände nästan direkt. Sen är mitt arbete av sådan art att det är bra om de vet om det så fort som möjligt ifall man mår dåligt eller det skulle ske en olycka (kör buss i Stadstrafik).

Inte nog med att barnet tar allt järn jag har så verkar den ta hela mitt immunförsvar också, nu är det andra gången på två månader som jag är riktigt dunderförkyld. Inte så snorig den här gången tack och lov men så ont i halsen så jag tror jag avlider. Men eftersom jag inte har feber så vill dom ju inte tro att jag har halsfluss. Jaja, jag får hoppas att det ger sig snart, fjärde dagen idag så det borde ju vända nån gång!

Jag berättade nästan direkt efter plussandet för min arbetsledare. Hade tänkt börja jobba mer i augusti egentligen och ville att hon skulle veta så hon kunde planera bättre.

Förkyld är jag också mest hela tiden. Sambon fick samma förkylning men den var bara lätt och gick över snabbt, precis som den som smittade mig sa att den var, men jag fick minsann en dunderförkylning som dessutom vägrar släppa.

Vad är det nu med hungern? Inte undra på att många går upp massor i vikt, jag är ju hungrig precis hela tiden och jag vill inte gå upp för mycket så det är en svår balansgång.

Halvt Kl*
Jag är med förkyld! Har varit det i princip sedan jag plussade.
Vet inte om det kan vara gravidsnuva jag åkt på? Men nyser ett antal ggr per dag och är tjock i halsen också. Vet inte om man kan ha så med. Tänkte ta upp det när vi ska på RUL den 24e feb.
I övrigt mår jag rätt ok. Illamåendet har gett med sig och även om jag har spytt ett par ggr senaste tiden är det inte så farligt. Är inte så himla hungrig heller. Gick ju ner ca 5 kg i början och nu har jag gått upp ett av dom igen. Hoppas på att jag kan hålla vikten skapligt och inte gå upp så mkt då jag är överviktig redan från början.

Vi kan byta ! hunger mot ickehunger! :D

Går fortfarande ner i vikt, men har kunnat börja äta lite smått igen och har inte kräkts på två dagar :)

Jag har länge tänkt göra mig av med dem här extrakilona, väger just nu exakt så mycket jag vill göra som icke-gravid, men kanske inte på det här viset :o

*knapp*

Har ni börjat få sammandragningar ännu? Jag har haft det i nån vecka men nu i veckan har det börjat bli mycket mer intensivt. I tisdags kom dom regelbundet hela dagen och även när jag kom hem och la mig på soffan så igår ringde jag sjukhuset som ville att jag skulle komma in på kontroll. Väl där fanns inga läkare som kunde göra ultraljud för att kontrollera livmodertappen men jag hade iaf ingen infektion och barnmorskan jag träffade tyckte att jag skulle gå hem och lägga mig och se om det lugnade sig, isf var det ingen fara och inget att oroa sig för. Så nu är jag hemma från jobbet idag och imorgon och tar det allmänt lugnt. Hittills idag har det varit lugnt i magen så det kanske var lite ivla som krävdes.

Jag hade en del sammandragningar i början av januari men nu har jag inte kännt av några på någon vecka. Har ju också vart sjuk så sista veckan har jag inte gjort många knop och då har jag inte haft sammandragningar och foglossningen har jag knappt kännt av heller mer än när jag åker spark.

Jag känner än så länge inte av några sammandragningar. Däremot lite foglossning, som är värst i början av veckan beroende på att jag har fodring i stallet söndag kväll och måndag morgon. 12 islandshästar som ska ha hö, halm och vatten. Foglossningen sitter mest i framfogen, men är än så länge hyfsat sparsam. kan hugga till någon gång, men annars är det mest en molande obehagskänsla som gör att jag rör mig lite långsammare och mer vaggande än normalt.

Jag har tidigare haft lite molvärk i vad jag tror är framfogen, mest har det dock varit stelhet som blir bättre och försvinner när jag rör på mig. Tills igår, fick utan förvarning plötsligt så ont när vi handlade att jag helst ville gråta och funderade ett tag allvarligt på att fråga sambon om jag fick åka i kundvagnen. Det är dock lite bättre idag efter att jag har sovit, hoppas verkligen att jag bara har halkat eller att det är någon kota som skulle behöva knäckas till av en kiropraktor:cry:

Jag var till bm igår och fick för första gången höra bebisen därinne. Hon konstaterade att den inte låg med ryggen utåt och nu kom jag på att det kanske är därför som vi känner och ser rörelserna såpass väl:) Allt annat såg också bra ut, det enda var väl att jag reagerade lite på att mitt blodsocker låg på 3,6 (knappt en timme efter att jag hade ätit).

Senaste veckorna har det börjat blivit en liten kula på magen iaf, så nu är det väl bara en tidsfråga innan jag måste börja fundera på nya kläderO_o

Idag fick jag svaret på toxoplasmatestet från förra veckan. Jag är immun - så skönt att kunna tillbringa sommaren i trädgårdsland och sandlådor utan att hålla på och mecka med handskar osv!

Söker för fullt efter en beg syskonvagn men har inte hittat ngn ännu. Men vi har ju lite tid på oss ännu. :)

Jag är galet tjock - det är fjärde graviditeten på ca tre år (inkl ett ma) så man är ju hyfsat uttänjd liksom...

Mitt immunförsvar är också helt försvunnet. Har bronkit sedan befruktningen ungefär - inget hjälper och inte går det över av sig självt heller. Jag sätter mitt hopp till april. I april brukar allt bli bättre! Lillasyster har varit magsjuk i en vecka och jag är mer än förundrad (men djupt tacksam) över att jag inte smittats!

I morgon ska vi på läkarsamtal inför fostervattensprov, tydligen blir det ultraljud då också, spännande!

Är i vecka 14 och borde må bättre nu men så fort jag äter lite mer än magen tycker för att mättnaden inte hinner komma innan jag klämt i mig för mycket, så mår jag illa. Jag är också supertrött och sover helst varje dag 13-16 som ett litet barn. Tror det var ungefär i den här veckan jag var jättetrött med första barnet också.

Var inne på HM för att kika på mammabyxor, jag kan fortfarande ha mina men de klämmer obekvämt, men vad är det för fel på klädskaparna? Växer man 2 dm på längden när man blir gravid? Har alla blivande mammor pinnar till ben? Var finns det mammakläder för blivande mammor som inte ser ut som vandrande pinnar?

Jag har inte hittat några mammakläder ALLS som jag kan ha. Får köpa större storlek på vanliga kläder i stället. Inte så smickrande :D

Lever i en lång trikåkjol just nu som jag kan dra upp över magen. Herregud vad min mage har exploderat i storlek under sista veckan. Halvvägs och ser höggravid ut redan..
Börjar kanske bli dags för lite magbilder i tråden? :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka