Sommarföräldrar 2024

Hoppas ni snart får komma hem.
Tråkigt att inte sambon fick stanna på BB och det måste vara frustrerande att dela rum? Jag har alltid haft sån tur att vi fått eget rum på BB.

När jag fick sonen 2012 så höll dom på att bygga om bb hos oss, så när vi hade fått så hamnade vi på rum med 4 sängar i varje med enbart draperi emellan, och det var förbud för sambon att stanna kvar, var besökstid typ 10-20 eller något. Eftersom sonen kom för tidigt så blev jag kvar där över en vecka, och jag vet inte hur många mammor och bebisar som kom och åkte under den tiden. Usch vad jobbigt det var, och allt jag ville vara att få åka hem!

Nu hoppas jag att det är lugnt så vi antingen får åka hem relativt tidigt, eller stanna tillsammans på patienthotellet fram tills läkarkollen är gjord när bebis är 48 timmar. Vi har ca 1 timme till förlossning/bb så känns ok att åka emellan om allt känns bra.

Hur tänker ni andra, vill ni hem så fort som möjligt, eller stannar ni och njuter så länge ni får? 😅 Hur långt har ni att åka?
 
Hur tänker ni andra, vill ni hem så fort som möjligt, eller stannar ni och njuter så länge ni får? 😅 Hur långt har ni att åka?
Vi har ca 45-60 min beroende på trafik, rondeller och massa trafikljus på vägen 😅
Hoppas väl få stanna något dygn alla fall då det är vårt första. Kan vara skönt med lite extra stöttning så man vet att allt kommer igång. :)
 
IMG_1872.jpeg

Vår blivande tvååring är helt såld på lillebror!
Nej mamma! Min, släpp
😁

Idag har vi varit med storebror på hopptävling! Så galet va fort man kommer in i vardagen endå. Ett dygn hemma och de känns som lillebror alltid varit här!
 
Var på mvc besök idag, mitt hb har sjunkit till 89😬 Inte undra på att jag är extremt trött hela tiden, ska börja ta järntabletter varje dag istället för varannan och hoppas på skillnad till nästa gång! De skickade även anemi prover.
 
När jag fick sonen 2012 så höll dom på att bygga om bb hos oss, så när vi hade fått så hamnade vi på rum med 4 sängar i varje med enbart draperi emellan, och det var förbud för sambon att stanna kvar, var besökstid typ 10-20 eller något. Eftersom sonen kom för tidigt så blev jag kvar där över en vecka, och jag vet inte hur många mammor och bebisar som kom och åkte under den tiden. Usch vad jobbigt det var, och allt jag ville vara att få åka hem!

Nu hoppas jag att det är lugnt så vi antingen får åka hem relativt tidigt, eller stanna tillsammans på patienthotellet fram tills läkarkollen är gjord när bebis är 48 timmar. Vi har ca 1 timme till förlossning/bb så känns ok att åka emellan om allt känns bra.

Hur tänker ni andra, vill ni hem så fort som möjligt, eller stannar ni och njuter så länge ni får? 😅 Hur långt har ni att åka?
Nej men fy! Jag hade tyckt det var riktigt jobbigt att dela rum med så många! Förstår att du ville åka hem. Man vill ju landa och ha det mysigt under sin tid på Bb, känns liksom inte som man kan det med flera inne på rummet.
När min första föddes så minns jag att de två nätterna på BB var så avslappnande och härliga. Jag ville inte åka hem nästan 😂
Med dottern som föddes mitt under pandemin fick gubben dra direkt barnet var ute i princip. Då njöt jag inte så mycket av att ligga nysnittad på BB, ville samtidigt hem till sonen. Nu blir det ju snitt igen så jag räknar med att få stanna två nätter och det känns lite jobbigt av den anledningen att nu har vi två små där hemma som kommer längta ihjäl sig och som inte direkt är vana vid att sova borta.
 
Jag är så trött på detta!
Tisdags förra veckan fick jag små blodblandade flytningar och väldigt skarpa sammandragningar. Var hos barnmorskan samma dag, allt såg bra ut och hon hoppades på att dessa små tecken kunde vara beskedet om att det snart var igång.

Onsdagen kom, allt kändes lugnare. Inga blodblandade flytningar, dock en del sammandragningar.

Klockan fyra natten till lördagen vaknade jag av att jag hade ont och var kissnödig. Där kom ytterligare en portion av slemproppen, sen kunde inte jag sova mer pga väldigt smärtsamma förvärkar. Under gårdagen blev de starkare, de gjorde rejält ont. Vid midnatt tog jag två Alvedon och somnade. Sen inget mer. Men det är en jobbig molande värk som närvarar hela tiden, och bebis trycker så mycket neråt att det gör ont att gå.

Har inte ringt förlossningen än, för jag tänker att detta är typiskt för en latensfas. Men det är ju så segt och jag är så otålig!
 
Jag är så trött på detta!
Tisdags förra veckan fick jag små blodblandade flytningar och väldigt skarpa sammandragningar. Var hos barnmorskan samma dag, allt såg bra ut och hon hoppades på att dessa små tecken kunde vara beskedet om att det snart var igång.

Onsdagen kom, allt kändes lugnare. Inga blodblandade flytningar, dock en del sammandragningar.

Klockan fyra natten till lördagen vaknade jag av att jag hade ont och var kissnödig. Där kom ytterligare en portion av slemproppen, sen kunde inte jag sova mer pga väldigt smärtsamma förvärkar. Under gårdagen blev de starkare, de gjorde rejält ont. Vid midnatt tog jag två Alvedon och somnade. Sen inget mer. Men det är en jobbig molande värk som närvarar hela tiden, och bebis trycker så mycket neråt att det gör ont att gå.

Har inte ringt förlossningen än, för jag tänker att detta är typiskt för en latensfas. Men det är ju så segt och jag är så otålig!
Hur går de för dig?
 
Tydligen väldigt dåliga blodvärden, tog nya prover igår, idag ringer läkaren. Fick både B-12 och Folsyra utskrivet efter rådfrågning av Hemalogen på Sahlgrenska.
Sen utredning på vc för att se vad det kan beror på, läkaren sa att det kunde vara förändringar i magen. Tack för den, inte nog att man är nervös över att föda nu finns de tankarna också 😅
 
Tydligen väldigt dåliga blodvärden, tog nya prover igår, idag ringer läkaren. Fick både B-12 och Folsyra utskrivet efter rådfrågning av Hemalogen på Sahlgrenska.
Sen utredning på vc för att se vad det kan beror på, läkaren sa att det kunde vara förändringar i magen. Tack för den, inte nog att man är nervös över att föda nu finns de tankarna också 😅
Om det är det med magen så har min pappa det, det är iaf lättbehandlat med tillskott!
Men det känns ju skumt att det råkar sammanfalla med graviditet då nästan allas järnvärden dippar, en del får ju till och med järndropp. Hoppas det bara är något tillfälligt gravidrelaterat!
 
Om det är det med magen så har min pappa det, det är iaf lättbehandlat med tillskott!
Men det känns ju skumt att det råkar sammanfalla med graviditet då nästan allas järnvärden dippar, en del får ju till och med järndropp. Hoppas det bara är något tillfälligt gravidrelaterat!
Hoppas på det också, mitt sjönk välidgt på bara 3 veckor då inget var konstigt på besöket innan.
Men skönt att det tas på allvar och ska utredas. :)
 
Så roligt att det börjar komma bebisar! Det ger mig hopp om att även jag går i mål snart.

Var in på extra besök hos BM i går då besöket förra tisdagen visade att SF-måttet inte hade ändrats sen besöket 2 veckor innan, men igår hade det växt igen så inget extra UL behövdes.

BM tyckte dock synd om mig, när hon skulle mäta (ny BM då min ordinarie har semester) så sa hon ”Men OJ vad mycket bebis du har här uppe, din stackare!” Jag svarade att jo, halsbrännan är hemsk, jag kan knappt andas, inte böja mig framåt alls, och det gör ont i revbenen 24/7, men annars så!

Hon förstod mig verkligen och hon lovade att hålla tummarna för att han flyttar ner lite snart. Huvudet är nedåt, men sen ligger han snett över magen och med rumpan under höger revben, och benen utsträckta så fötterna hamnar under under vänster revben. Jag längtar efter att kunna andas och äta/dricka normalt! Dricker jag ett halvt glas vatten så känns det som det tar stopp och det ligger och skvalpar i strupen ett tag innan det sjunker undan.
 

Tack för alla gratulationer ❤️
Tänk att en så stor förändring i ens liv kan kännas så självklar. Som om hon alltid varit här på ett sätt.

All sorg över sprutor, diagnos graviditetsdiabetes mm, så värt det. Hade jag vetat vad som väntade på andra sidan hade jag aldrig gnällt för en enda spruta.

Jag hade gjort om resan vilken dag som helst.

Kort om förloppet:
Åkte in med täta och onda värkar kl 16.00 15/7, då hade de hållt på sen kl 4 på natten. Undersöktes, tappen var utplånad och öppen 3 cm. Fick citodon och sitta i badkar, undersöktes igen kl 20 och läget var oförändrat, fortfarande 3 cm. Så vi blev hemskickade med citodon samt att jag fick en spruta bricanyl. Jag svarade inte alls på det under natten utan mådde skit. Stod ut i det längsta hemma, men kl 8.00 16/7 behövde vi åka in igen, för nu gjorde varenda värk ont i hela ryggen och jag hade svårt att gå.

Kommer in, öppnat mig till 5 cm. Fick börja med lustgas, sen körde vi TENS, pilatesboll, olika ställningar. Men livmodertappen ville inte öppna sig mer än till 6 cm. Jag kämpade på, för jag hade ju sagt att Eda var det enda jag ville undvika.

Men kl 17.00, när läget fortfarande var 6 cm togs flera beslut för att påskynda förloppet. Jag hade hål högt upp på hinnorna, som inte ville gå av sig själv, så vattnet togs. En befriande känsla faktiskt! Jag kämpade på ytterligare några minuter men jag hade haft så mycket värkar att jag bara låg och spände mig sa jag Ja till eda. Och jag fick lugn, livmodertappen öppnade sig en rask fart från 6 cm till hela öppen. Fyra krystvärkar senare föddes hon kl 18.17.

Fick höra att jag hade så stark bäckenbotten att den kämpade emot. Så hade jag inte tagit EDA hade jag behövt plågas i onödan och det hade kanske inte slutat såhär bra.

Gick inte sönder något heller typ, en liten reva i en blygläpp som lagades med tre stygn. Mår hur bra som helst.

Vi har kommit igång med amningen och vi båda har börjat hitta varandra där.

Pga GDM fick vistelsen bli lite längre, men kom hem igår och nu ska vi bara njuta ❤️ Älskade, älskade barn.
 

Bifogade filer

  • 20240719_091753.jpg
    20240719_091753.jpg
    201,3 KB · Visningar: 48
Hur går det för alla i värmen? Vi hade ett par dagar med riktigt varmt väder, hann med ett bad innan jag blev sjuk och fick feber, huvudvärk osv 😮‍💨 fy fasen vad allt blir 1000 gånger jobbigare när man är sjuk och det är så varmt plus gravid på det. Idag är det lite svalare tack och lov 🙏 febern har gett sig men hosta och snuva hänger i.

Med mindre än en månad till bebis ankomst tänker jag att jag kanske ska packa BB-väska snart, förbereda bilen med babyskydd, fixa vagnen osv 🥰 ska bli mysigt. Känns så overkligt att det är så nära nu!
 
Hur går det för alla i värmen? Vi hade ett par dagar med riktigt varmt väder, hann med ett bad innan jag blev sjuk och fick feber, huvudvärk osv 😮‍💨 fy fasen vad allt blir 1000 gånger jobbigare när man är sjuk och det är så varmt plus gravid på det. Idag är det lite svalare tack och lov 🙏 febern har gett sig men hosta och snuva hänger i.

Med mindre än en månad till bebis ankomst tänker jag att jag kanske ska packa BB-väska snart, förbereda bilen med babyskydd, fixa vagnen osv 🥰 ska bli mysigt. Känns så overkligt att det är så nära nu!
Hatar värmen, min egna kroppstemp har stigit så tål inte värmen alls 🥵 I förrgår var vi och badade, hoppas att lillen vill titta ut snarast❤️ Mitt hb var jätte dåligt på senaste besöket hos mvc, går på mediciner och hoppas att värdena blir bättre så jag kan använda lustgas under förlossningen 😅
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2
Svar
23
· Visningar
2 264
Senast: Jahopp
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
4 141
Senast: Takire
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 842
Senast: ako
·
Äldre Jag får väl börja med att säga att detta är mitt första inlägg i "Vuxen" här på buke :D Jag får ju inse att efter jag varit mer eller...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 836
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp