Sommarföräldrar 2024

Och jag tänker att jag är väll nästan sist ut här i tråden? (BF 25/8) Jag vet inte hur jag ska stå ut, men jag hoppas ju vi följer mönstret att vi kommer för tidigt i våran släkt….
 
Du är inte ensam!
Jag går bara och vankar av och an känner jag. Som sagt, slemproppen gick i helgen och sen dess har jag haft mensvärksliknande känslor till och från. Bebis trycker sig så mkt neråt att det gör ont mellan benen. Sliter och drar i magen.

Det är bara obekvämt med denna stora mage nu, som är så låg att när jag sitter ner, eller går i trappor, känns det som om den släpar mot låren.

Hon får jättegärna komma nu känner jag.
Samma här slemmisen har gått första gången för tre veckor sen men det ngn bebis i sikte. Han ligger dock väldigt lågt… så man tycker ju de är dags nu minst sagt!
 
Jag är så sjukt less! Inte gått såhär länge med två av mina tre andra, de räcker nu 😩 känner mig otymplig och har ont överallt och sammandragningar hela tiden, dock inte tillräckligt regelbundna för att vara ngt att fundera på.

Va iallafall på dressyrtävling med sonen och hans ponny igår, idag hopptävling! Något annat att fokusera på iallafall.
 
Jag är så sjukt less! Inte gått såhär länge med två av mina tre andra, de räcker nu 😩 känner mig otymplig och har ont överallt och sammandragningar hela tiden, dock inte tillräckligt regelbundna för att vara ngt att fundera på.

Va iallafall på dressyrtävling med sonen och hans ponny igår, idag hopptävling! Något annat att fokusera på iallafall.
Ja det var oväntat! Hur länge gick du med den som var inne längst?
 
Hade en hel del sammandragningar igår eftermiddag. La mig på soffan och vilade men dom fortsatte och fortsatte en bra stund. Hann bli lite orolig nästan även om det inte gjorde ont eller så. Det avtog sedan så jag antar att det inte är något att va orolig för. Har definitivt haft mest sammandragningar denna graviditet (tredje). Ska till barnmorskan på måndag så får väl fråga henne då.
 
Hade en hel del sammandragningar igår eftermiddag. La mig på soffan och vilade men dom fortsatte och fortsatte en bra stund. Hann bli lite orolig nästan även om det inte gjorde ont eller så. Det avtog sedan så jag antar att det inte är något att va orolig för. Har definitivt haft mest sammandragningar denna graviditet (tredje). Ska till barnmorskan på måndag så får väl fråga henne då.
Jag har också legat med sammandragningar här under em, underlig känsla men samtidigt jobbig😅
Då är man på "rätt väg" känns det som, att kroppen ändå förbereder sig för vad som komma skall.
 
i morse vaknade jag med en märklig känsla klockan 5.15, fick för mig att vattnet är på gång att gå så slängde mig ur sängen. Mycket riktigt så gick vattnet direkt jag landade på golvet typ 😁
Vi åkte in vid halv åtta, skapligt regelbundna värkar, kl 10 var jag öppen 4 cm 🙈 en stund efter bad jag om lustgas och kl 12.43 var han ute 🥰❤️ vecka 39+2. 51 lång och 3775 gram kärlek!

1a barnet kom 42+0 efter igångsättning, andra spontant 38+0, trean 34+6 (tror jag, lätt förvirrad idag 😱🙈) spontan han också. Nu väntade vi på tisdag och igångsättning men så långt behövde vi inte gå.

Glömde sjal att bära i hemma tyvärr så vi kör tröja 😁 förhoppningsvis får vi komma hem i morgon. (Måste stanna pga graviditetsdiabetes)
 

Bifogade filer

  • IMG_1708.png
    IMG_1708.png
    466,1 KB · Visningar: 73
i morse vaknade jag med en märklig känsla klockan 5.15, fick för mig att vattnet är på gång att gå så slängde mig ur sängen. Mycket riktigt så gick vattnet direkt jag landade på golvet typ 😁
Vi åkte in vid halv åtta, skapligt regelbundna värkar, kl 10 var jag öppen 4 cm 🙈 en stund efter bad jag om lustgas och kl 12.43 var han ute 🥰❤️ vecka 39+2. 51 lång och 3775 gram kärlek!

1a barnet kom 42+0 efter igångsättning, andra spontant 38+0, trean 34+6 (tror jag, lätt förvirrad idag 😱🙈) spontan han också. Nu väntade vi på tisdag och igångsättning men så långt behövde vi inte gå.

Glömde sjal att bära i hemma tyvärr så vi kör tröja 😁 förhoppningsvis får vi komma hem i morgon. (Måste stanna pga graviditetsdiabetes)

Ett stort grattis till er ❤️🥰
Så fin kille!
 
Jag vankar av och an bara. I fredags tänkte jag att nej nu jäklar, nu kommer hon snart.. Hade kraftig mensvärk med pulserande känsla hela dagen, diarre och allmänt orolig i kroppen. Men det lugnade sig igår och idag känns det inte så mycket heller, men känner mig oerhört tung där nere på något vis, kan knappt gå utan att det känns som att jag kissar på mig. Men det är väl hon som trycker/ligger långt nere. Magen är så låg av den släpar på låren..vill bara att hon ska komma ut nu.
 
i morse vaknade jag med en märklig känsla klockan 5.15, fick för mig att vattnet är på gång att gå så slängde mig ur sängen. Mycket riktigt så gick vattnet direkt jag landade på golvet typ 😁
Vi åkte in vid halv åtta, skapligt regelbundna värkar, kl 10 var jag öppen 4 cm 🙈 en stund efter bad jag om lustgas och kl 12.43 var han ute 🥰❤️ vecka 39+2. 51 lång och 3775 gram kärlek!

1a barnet kom 42+0 efter igångsättning, andra spontant 38+0, trean 34+6 (tror jag, lätt förvirrad idag 😱🙈) spontan han också. Nu väntade vi på tisdag och igångsättning men så långt behövde vi inte gå.

Glömde sjal att bära i hemma tyvärr så vi kör tröja 😁 förhoppningsvis får vi komma hem i morgon. (Måste stanna pga graviditetsdiabetes)
Stort grattis ❤️
 
i morse vaknade jag med en märklig känsla klockan 5.15, fick för mig att vattnet är på gång att gå så slängde mig ur sängen. Mycket riktigt så gick vattnet direkt jag landade på golvet typ 😁
Vi åkte in vid halv åtta, skapligt regelbundna värkar, kl 10 var jag öppen 4 cm 🙈 en stund efter bad jag om lustgas och kl 12.43 var han ute 🥰❤️ vecka 39+2. 51 lång och 3775 gram kärlek!

1a barnet kom 42+0 efter igångsättning, andra spontant 38+0, trean 34+6 (tror jag, lätt förvirrad idag 😱🙈) spontan han också. Nu väntade vi på tisdag och igångsättning men så långt behövde vi inte gå.

Glömde sjal att bära i hemma tyvärr så vi kör tröja 😁 förhoppningsvis får vi komma hem i morgon. (Måste stanna pga graviditetsdiabetes)
Stort grattis till pojken 😍
 
i morse vaknade jag med en märklig känsla klockan 5.15, fick för mig att vattnet är på gång att gå så slängde mig ur sängen. Mycket riktigt så gick vattnet direkt jag landade på golvet typ 😁
Vi åkte in vid halv åtta, skapligt regelbundna värkar, kl 10 var jag öppen 4 cm 🙈 en stund efter bad jag om lustgas och kl 12.43 var han ute 🥰❤️ vecka 39+2. 51 lång och 3775 gram kärlek!

1a barnet kom 42+0 efter igångsättning, andra spontant 38+0, trean 34+6 (tror jag, lätt förvirrad idag 😱🙈) spontan han också. Nu väntade vi på tisdag och igångsättning men så långt behövde vi inte gå.

Glömde sjal att bära i hemma tyvärr så vi kör tröja 😁 förhoppningsvis får vi komma hem i morgon. (Måste stanna pga graviditetsdiabetes)
Stort grattis! Vilket gull!❤️ Hoppas ni får komma hem snart.
 
i morse vaknade jag med en märklig känsla klockan 5.15, fick för mig att vattnet är på gång att gå så slängde mig ur sängen. Mycket riktigt så gick vattnet direkt jag landade på golvet typ 😁
Vi åkte in vid halv åtta, skapligt regelbundna värkar, kl 10 var jag öppen 4 cm 🙈 en stund efter bad jag om lustgas och kl 12.43 var han ute 🥰❤️ vecka 39+2. 51 lång och 3775 gram kärlek!

1a barnet kom 42+0 efter igångsättning, andra spontant 38+0, trean 34+6 (tror jag, lätt förvirrad idag 😱🙈) spontan han också. Nu väntade vi på tisdag och igångsättning men så långt behövde vi inte gå.

Glömde sjal att bära i hemma tyvärr så vi kör tröja 😁 förhoppningsvis får vi komma hem i morgon. (Måste stanna pga graviditetsdiabetes)

Åhh, grattis! ❤️ Lät som det gick smidigt! 🥰
 
Jag vankar av och an bara. I fredags tänkte jag att nej nu jäklar, nu kommer hon snart.. Hade kraftig mensvärk med pulserande känsla hela dagen, diarre och allmänt orolig i kroppen. Men det lugnade sig igår och idag känns det inte så mycket heller, men känner mig oerhört tung där nere på något vis, kan knappt gå utan att det känns som att jag kissar på mig. Men det är väl hon som trycker/ligger långt nere. Magen är så låg av den släpar på låren..vill bara att hon ska komma ut nu.

Med sonen så blev jag också väldigt dålig i magen innan det drog igång, vet inte hur vanligt det är, men jag kommer nog också se det som ett tecken om det sker för mig. 😂
 
Idag blir herr namnlös 2dygn och vi hoppas på att komma hem!

Var påväg igår men så ångrade sig läkaren och de blev en natt till. Hon hörde ett litet blåsljud på hjärtat som ska kollas idag igen får vi se.

Fullbelagt bb så sambon får inte stanna och vi delar rum. Den här lilla mannen har tyckt om att pröva sina röstresurser på nätterna vilket blir väldigt stressande då även lilla killen bredvid vaknar av vårat gastande. Inatt tillbringade jag ett par timmar i köket här på avdelningen så grannen skulle få sova 🙈 herrn vill heller inte gärna ligga själv i ”vagnen” här så toalettbesök osv är en pärs. Behöver jag säga att jag längtar hem så pappa kan avlasta lite också 🤯

han är däremot ett riktig myskille 😍 jag hade glömt hur mysigt och lugnande det är med en sovande bebis på bröstet 🥰
 
Idag blir herr namnlös 2dygn och vi hoppas på att komma hem!

Var påväg igår men så ångrade sig läkaren och de blev en natt till. Hon hörde ett litet blåsljud på hjärtat som ska kollas idag igen får vi se.

Fullbelagt bb så sambon får inte stanna och vi delar rum. Den här lilla mannen har tyckt om att pröva sina röstresurser på nätterna vilket blir väldigt stressande då även lilla killen bredvid vaknar av vårat gastande. Inatt tillbringade jag ett par timmar i köket här på avdelningen så grannen skulle få sova 🙈 herrn vill heller inte gärna ligga själv i ”vagnen” här så toalettbesök osv är en pärs. Behöver jag säga att jag längtar hem så pappa kan avlasta lite också 🤯

han är däremot ett riktig myskille 😍 jag hade glömt hur mysigt och lugnande det är med en sovande bebis på bröstet 🥰
Hoppas ni snart får komma hem.
Tråkigt att inte sambon fick stanna på BB och det måste vara frustrerande att dela rum? Jag har alltid haft sån tur att vi fått eget rum på BB.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2
Svar
23
· Visningar
2 264
Senast: Jahopp
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
4 141
Senast: Takire
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 842
Senast: ako
·
Äldre Jag får väl börja med att säga att detta är mitt första inlägg i "Vuxen" här på buke :D Jag får ju inse att efter jag varit mer eller...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 836
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp