Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som vuxen:
Vad är du tacksam för att dina föräldrar tvingade dig till som barn?
Vad hade du önskat att dina föräldrar tvingat dig till som barn?
Som vuxen:
Jag önskar att mina föräldrar tvingat mig att säga ja till tandställning. Det var ett alldeles för svårt beslut för mig att fatta och jag gjorde det på helt fel grunder. Där hade jag behövt en förälder som klivit in och tagit över.
Jag har aldrig blivit tvingad till något.Som vuxen:
Inte tvingad men...
*Fick klara saker på egen hand; t ex ville jag till stallet 12 km bort var det bara att ta fram cykeln. Hade jag tråkigt fick jag hitta på något att göra osv. Blev tvingad att städa mitt rum, annars fick jag ingen veckopeng. Tråkigt, men vettigt. Hade ju ett val.
*Jag är ganska tacksam över att inte ha blivit curlad när det gäller skolan. Läxor skulle göras, gnälla på lärarna gick inte hem, stanna hemma kom inte på tal om man inte hade feber eller mega-mensvärk. Tänkte välja lättare linje/lättare mattekurs i skolan men det kom heller inte på tal - det är jag glad för idag. Jag hade inga svårigheter, var bara lite lat vilket min kära mor insåg.
Den här tråden känns lite som Vilka regler har ni i era förhållanden? Eller vad den nu hette. Ordet regler gjorde att ingen hade några regler. Här verkar ordet tvinga göra att ingen blivit tvingad.
Men @Karfitsa, inget illa ment, jag är bara intresserad - är inte det här väldigt nära tvång alltihop?