Barbabelle

Trådstartare
Vad har ni för solsalvor, solsprayer? Har ni en speciell för ansiktet? Vart köper ni dem och vilket märke är det?

Använder mest sololja men använder jag solskyddsfaktor så använder jag Hawaiian Tropics produkter.
Gillar att det går in i huden, kletar inte och luktar gott.

Till ansiktet använder jag fuktighets creme som innehåller lite solskydd från Clinique eller Biotherm.

Helosan sol, samma som används till kojuver.

*Ja vaf. det fanns ju i lagårn och det funkar.* :p

Vad har ni för solsalvor, solsprayer? Har ni en speciell för ansiktet? Vart köper ni dem och vilket märke är det?

Jag använder Evy Proderm SPF 30 när jag ska vara ute flera timmar i solen och ska svettas en del. Den blir inte så där halkig och kladdig som andra krämer när man blir svettig. Annars brukar jag använda Nivea ansiktskräm med SPF 20 i ansiktet och runt halsen och Nivea sun spray SPF 25 på resten av kroppen.

En relaterad fråga. Vad sjutton ska man använda i hårbotten? Jag kletar kräm i benan, men håret ser ju inte direkt kalas ut av det.

Funkar det inte med sån genomskinlig spray? Jag vet dock inte hur håret ser ut men det borde inte bli lika kladdigt som med kräm iaf!

Nu vet inte jag så mycket om solskyddsfaktorer och vad som menas med fullständigt skydd, men dom jag läst på ska skydda mot både UVA och UVB.
Typ den här som finns i både 20 och 30spf:
80497_01_2014_NSUNPR_coolingmist_drops_PNG.ashx

Hittade en 50spf spray också som kanske är ännu bättre:
prodimg_sheertouchspray_spf50.jpg

Jag köpte denna:

10342817_10152211557843877_6557820165392754688_n.jpg

Men jag kommer inte in i den. Antar att den svarta grejen har något med det att göra men jag har dragit och vridit och tryckt och inget händer.... Någon som kan sånt?

Jag brukar köpa Bamses solkräm från Apoteket till barnen men så tyckte nån att jag skulle testa den istället.... smart eftersom jag inte kommer in i den så barnen har inget på sig.

Jag använder aldrig sådant själv och har aldrig gjort, bränner mig aldrig och kan med andra ord inget alls om sånt här!

Min ansiktskräm är SPF 15, så jag brukar nöja mig med det och ta något gammalt stift på nästippen, läpparna och kindbenen om jag ska vara ute i solen någon längre stund.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 944
Senast: Mabuse
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
7 153
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
917
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Finns det något vettigt schampo och balsam att köpa i vanlig matvarubutik? Eller borde man endast använda lite dyrare, finare märken...
2
Svar
35
· Visningar
2 224
Senast: ylvali2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar