Vettiga schampon och balsam i vanlig butik

Jag som normalt inte gillar Garnier tycker det här schampot och balsamet är super.

1720221546547.png
 
I min erfarenhet - nej. Vissa fungerar bättre än andra men med längre tids användning tycker jag det alltid blir sämre med billigare schampon. Det är väl som med precis allt annat all man får det man betalar för. Vissa billigare produkter kan såklart vara förvånansvärt bra för sitt pris, men ändå sämre än något dyrare. Kerastase fungerar bäst för mitt hår, men det är inte billigt.

Men framförallt är det jätteindividuellt! Flera som hyllats i den här tråden har jag provat och de har varit katastrof för mitt hår. Du måste testa dig fram helt enkelt.
 
Ekar det @Exile skrev ovan: det är väldigt individuellt.

Jag klipper mig ofta (korthårig), har bra hårkvalitet och varken färg- eller värmebehandlar håret regelbundet. Jag använder Barnängen. För mitt hår och det jag gör med det så är effekten av ett dyrare schampo så liten att det inte är värt kostnaden.
 
Ekar det @Exile skrev ovan: det är väldigt individuellt.

Jag klipper mig ofta (korthårig), har bra hårkvalitet och varken färg- eller värmebehandlar håret regelbundet. Jag använder Barnängen. För mitt hår och det jag gör med det så är effekten av ett dyrare schampo så liten att det inte är värt kostnaden.
Jag har långt, tunnt hår som lätt blir flottigt (hela jag är en torris så säkert relaterat till det). Samma här med obehandlat, jag använder inga hårprodukter och färgar inte. Barnängen funkar absolut inte för mig, det blir tungt och fett redan tidigt dag två.

Jag tror också det är så att om man har en "frisk" hårbotten i övrigt och inte har problem med torrhet, utslag, eksem osv så är nog skillnaden mellan billigare och dyra schampon större. Jag tror att den största boven i billiga schampon är att de inte är lika snälla mot huden och det skapar problem.
 
Fructis shampoo men Aussi Deep Hydration balsam funkar för mig. Långt, rakt, tjockt hår som tenderar att bli torrt.
 
Jag kan endast ha Doves produkter, men jag tror hårprodukter är väldigt individuellt?


Har inte hittat ett enda dyrare (eller billigare heller, för den delen) Shampoo/ balsam som håret inte blir frissigt av.
Och jag har testat många och gått på många reklamer 😬🙈

Nu har jag en shampokaka som fungerar klockrent. Har fått finna mej i att dove och den shampokakan är vad jag 'kan' använda.

Dvs, jag tror man får prova sej fram för att kunna veta.
JAG hade önskat det fanns småflaskor av allt, just nu har jag tre sorters fyra Shampon i skåpet jag inte använder. Just för att kunna testa.

Mitt hår är visserligen tunt och fint men i övrigt normalt liksom.
 
Om en frågar mitt hår och hårbotten, så går det som säljs på Ica m.fl bort. Jag har testat det mesta men antingen blir håret som svinto eller som om jag haft i smör (jag har relativt fint hår, som är lockigt och lätt blir torrt - det behöver massor av fukt! Men feta/tunga balsam och styling går bort - det blir bara flottigt... Håret är inte färgat eller liknande.). Eller så blir min rätt så kinkiga hårbotten k-a-o-s (uttorkad, flottig, finnar av typen som "går åt fel håll" och orsakar sår som inte hinner läka innan nästa kommer..).

Jag har hittat ett schampo i mellanprisklassen som funkar för mig, som jag använt i ett par år nu: Löwengrip anti dandruff schampo. Jag har inte mjäll, alls, men det är gjort för en känslig hårbotten. Brukar köpa det när det är kampanjer, har oftast betalat precis under hundringen.
Balsam och inpackning köper jag betydligt dyrare, tyvärr, eftersom det är vad som funkar för mitt hår/hårbotten. Billigare balsam tenderar att bli för tunga eller för lätta. Men schampot fungerar jättebra för mig.
 
Beror nog på hår, men jag kör på Aussie. Inte svinbilligt, men finns i de flesta vanliga livsmedelsbutikerna och det enda jag tycker kan mäta sig med bättre märken av de som går att hitta där.
Jag med, eftersom jag gillar deras silverschampo och att inte behöva lägga en förmögenhet på schampo.

(Halva håret är sönderblekt, sen tonat, halva håret är min naturliga färg)
 
Jag kan endast ha Doves produkter, men jag tror hårprodukter är väldigt individuellt?


Har inte hittat ett enda dyrare (eller billigare heller, för den delen) Shampoo/ balsam som håret inte blir frissigt av.
Och jag har testat många och gått på många reklamer 😬🙈

Nu har jag en shampokaka som fungerar klockrent. Har fått finna mej i att dove och den shampokakan är vad jag 'kan' använda.

Dvs, jag tror man får prova sej fram för att kunna veta.
JAG hade önskat det fanns småflaskor av allt, just nu har jag tre sorters fyra Shampon i skåpet jag inte använder. Just för att kunna testa.

Mitt hår är visserligen tunt och fint men i övrigt normalt liksom.
Litet tips. "otjänliga" schampon för mitt hår brukar jag fylla i tvålflaskan när den tar slut och använda upp som handtvål :)
 
Jag har äntligen hittat ett schampo som funkar bra för min hårbotten och det säljs inte i vanlig butik. Om jag köper vanlig storlek på förpackningen blir det dessutom snordyrt, men nu kör jag med 1-litersflaskor så då blir det överkomligt.

Jag tror som @Exile att det är individuellt och framför allt att det är lättare att hitta billiga schampon/balsam som passar om man inte är känslig.
 

Liknande trådar

Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
597
Senast: lil-sis
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
24
· Visningar
2 793
Senast: Rugge
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
3 994
Senast: Liran
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
15 322
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp