Solparakit!

Scandi

Trådstartare
0411176.jpg

En sån här liten underbar krabat skulle jag vilja ha. Någon som har erfarenhet av dessa fåglar? vet vart/om uppfödare finns i sverige?

Hur kärvänliga är dom? som en ara eller liknande?
Borde man skaffa sig 2 st på en gång eller en i taget? (tänker på att få dom så tama som möjligt)

jätte tacksam för svar!

Sv: Solparakit!

Är du inte hemma med din fågel dygnet runt och kan agera dess partner bör du absolut skaffa två på en gång.

Kolla på papegojprat, där kan de allt och lite till om de flesta pippisarna.

Sv: Solparakit!

Min uppfattning om dessa fåglar är att de inte blir så himla keliga. Visst lär de sig känna igen dig och mat osv, men de är inte på jako/amazon nivå.

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 934
Senast: TinyWiny
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 638
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka