Sofföverdrag

Calvaro

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av sofföverdrag? Skulle behöva fräscha upp en soffa som vi har med någon ny färg. Tyvärr (?) ingen Ikeasoffa för då har jag sett att det finns massor av fräcka tyger att välja mellan. Utan det får bli ett överdrag som funkar till olika sorters soffor.

Sv: Sofföverdrag

Har själv inget då jag sitter på (:D) en Ikeasoffa, men Ellos har sofföverdrag vet jag! Tror att det finns åtminstone någon på buke som har ett sånt :)

Jag har ett sofföverdrag från Ellos till min IKEA-soffa :D Men modellen på överdraget är till olika soffor och inte bara IKEA-modellen. Är mycket nöjd! Enkelt att dra av och slänga i tvätten vilket är praktiskt när man har hund :up:

Jag har både soff- och fåtöljöverdrag av den här modellen:

82-0193mob.jpg

Fungerar bra även om jag tenderar att hasa ner dem med min hösäck-sittstil, så att jag får dra upp och rätta till dem med jämna mellanrum. Har lyckats sitta sönder en söm när jag slängde mig i soffan utan att dra upp överdraget och tyget råkade bli lite för spänt. Lätt att laga dock.

Jag tycker det är kanonsmidigt med överdrag. Lätt att byta ut om de skulle bli sunkiga eller om man skulle vilja ha lite omväxling. Och väldigt bra om man har husdjur att kunna plocka av hela överdraget och köra det i en vanlig tvättmaskin utan krångel. Mitt överdrag är i bomull och kan köras i 60 grader vilket jag uppskattar.

Jag får vika undan ryggstödsdelen lite eftersom ryggstöd och armstöd är nästan lika höga på min soffa. Det ser dock inte det minsta konstigt ut när överdraget är på plats.

Ah, sorry, missade att skriva. Sofföverdraget är köpt på Ellos och fåtöljöverdraget köpte jag på Gekås. Det är precis samma modell dock.

Vi skickade efter sofföverdrag från Ellos. Var jättefint men passade tyvärr inte vår soffa pga ryggstödet på den. Vår är en rätt bullig lädersoffa där ryggstödet där uppe liksom böjer sig bakåt. Detta gjorde att tyget inte föll snyggt och tyget blev kortare bak än runt övriga soffan. Gick inte att knyta ihop det snyggt heller. Ingen som har sådan soffmodell som ändå lyckats hitta ett sofföverdrag som passar?

Liknande trådar

Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 476
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
768
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 449
Senast: Thaliaste
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
891
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix