Har gått i mellan 2 gånger var av ena inte gick så bra för min del så jag gör inte om det, ute ur hissen hade ett samtal till polisen blivit av.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag undrar vad som hänt om en av killarna klappat till grabben och råkat skada honom.
Agerandet hade naturligtvis varit försvarligt men risken att han blivit fälld överhängande.
Jag hoppas och jag tror att jag hade reagerat ganska omgående, om inte så iaf ringt polisen väl utanför. Jag har reagerat förr, men då mot en kvinna och inte instängd på begränsad yta så helt samma situation är det ju inte... Det som skulle kunna hindra är väl min skräck för förbannade män men jag hoppas att jag hade trotsat den skräcken.Hade du vågat reagera?
Jag har reagerat förr, fast då på djurmisshandel. Agerar innan jag tänker och blir rädd först i efterhand.
Ja ett par låtsas bråka och mannen kränker kvinnan både fysiskt och psykiskt. Det händer i en hiss. 53 människor delar hiss med paret och blir vittne. 1!!!!! person reagerar.
Det är inte konstigt att världen ser ut som den gör.
Hade du vågat reagera?
Det visar ju hur inlärt det är i vår kultur att våld mot kvinnor i nära relationer inte är så farligt, att man inte bör lägga sig i
Jag är likadan, skiter i vilket och reagerar, tänker i efterhand på vad som hade kunnat hända.Jag har reagerat förr, fast då på djurmisshandel. Agerar innan jag tänker och blir rädd först i efterhand.
Tyvärr, tror jag inte att jag hade ingripit heller. Första reaktionen om ett par bråkar är väl att man inte vill lägga sig i... Folk bråkar juh hela tiden. Så man vill bara vända ryggen till... Sen är man nog för kort tid i hissen för att bilda sig en uppfattning av situationen.
Men framförallt killen i grön skjorta reagerar jag starkt på... när han tar stryptag och puttar henne. Skulle jag se det har jag svårt att se att jag bara skulle se på och sen gå utan att göra något. Blir jävligt förbannad när jag ser det... Han ser ju inte heller ut som en person som skulle kunna bära kniv eller så...
Men detta är bara spekulationer, man vet ju inte förrän man blir satt i en sådan situation.
Det jag eventuellt kan råka genomlida är ingenting jämfört med vad en partner till våldsutövaren behöver genomlida. Bara förödmjukelsen av att 53 personer ser och hör misshandeln men inget gör...
Jag hade gått emellan, jag hade eventuellt gått på honom fysiskt också. Jag hade absolut inte gått ur hissen utan henne.
Det visar ju hur inlärt det är i vår kultur att våld mot kvinnor i nära relationer inte är så farligt, att man inte bör lägga sig i