Snyggaste hund

Sv: Snyggaste hund

Äh, en azawakh är ju inte direkt smalare än en saluki - och jag får inte så jätteofta sådana kommentarer. ;) "Titta, en springhund" är vanligare.

När jag var tonåring hade vi saluki, och då fick vi höra kommentarer jämt och ständigt. "Ger du inte hunden mat" var standard, men emellanåt hände det även att folk sprang efter oss och skrek att dom skulle anmäla oss för djurplågeri.

KL
Amstaff, utan problem.
Så vackra !
Har själv en eng. staffe men tycker att amstaffen är ståtligare

Detta är min GD som här fick sitt andra CERT men nu är han SUCH

Det är konstigt att folk reagerar så starkt på naturligt smala hundar när de inte alls bryr sig om i fall någon drar runt på en övergödd stackare, de är tydligen bara söta :mad:

Absolut snyggast är den strävhåriga foxterriern, men den måste vara vältrimmad!

Det är så kul för det är min egen uppfödning :D

Jag är mkt svar för schäfrar, men det ska vara rakryggade,grova och mörka.( dock ej svart) men black and tan.

Och förutom min egna ras ligger GD mig varmt om hjärtat.

SABYIA ( eller hur du stavas:o) är det dina båda dom nakna??? den till höger på bilden är såå läcker! (säger jag som inte är så glad för kineser men som inte kan låta bli att titta på dom då en av mina närmsta vänner har flera st:))

men som sagt, superfin!

Det är konstigt att folk reagerar så starkt på naturligt smala hundar när de inte alls bryr sig om i fall någon drar runt på en övergödd stackare, de är tydligen bara söta :mad:

Där håller jag med. Varför reagerar inte människor på feta hundar lika starkt?

MEN jag tycker det blivit mycket mer kunskap om vinthundarna för varje dag som gått.
Det har varit många som kommit fram och sagt "Det är en sådan där som springer på tv va?" eller som en annan gång - de tittade först väldigt skeptiskt på min hund, sedan bläddrade de i en tidning. Efter ett tag stannade de upp, tittade på min hund, tittade i tidningen, tittade på min hund och sedan frågade de mig "Det är en sådan där va?".
De hade då hittat greyhounden i 3-reklamen :p
För några år sedan, när jag var ute med en saluki jag var hundvakt åt, då var det hopplöst. "Alla" verkade tro att man inte matade sin hund.

*sorry för att det nog blir lite väl mkt OT här..*

Senast ändrad:

*kl*

Pointer och strävhåriga vorstehs är otroligt vackra men också hundar jag skulle kunna tänka mig i framtiden:love:

Hundar som endast tilltalar mig utseendemässigt är tex dalmatiner(med prickarna på rätt ställen), rhodesian och weinmaraner.

Gilly

Ack ja, Pointer :love:

DSCN0367.jpg

Morfars Disse, en av tre pointrar som funnits/finns i mitt liv!
Underbara hundar, synd att jag inte sysslar med jakt.

Tycker inte att det finns vackrare hund än jämten.

Här en bild:

Dunken.jpg

Jag tycker även att vissa schäfrar är snygga,rakryggade,grova med mörkt guldfärgade,på gränsen till kopparfärg,glänsande,och lite svart till det,det är snyggt!

Som denna då :love:

175725.jpg

Som är min vackra blandras Pepsi...Sch/BC

SABYIA ( eller hur du stavas:o) är det dina båda dom nakna??? den till höger på bilden är såå läcker! (säger jag som inte är så glad för kineser men som inte kan låta bli att titta på dom då en av mina närmsta vänner har flera st:))

men som sagt, superfin!

Saybia :D
Jo, båda är mina, tack så mycket roligt att du tycker han är fin :)

Liknande trådar

Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 313
Senast: Exile
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 897

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka