Snyggaste hund

Sv: Snyggaste hund

Och just det, Bullmastiff :love::d

688px-Bullmastiff_edited.JPG

Bullmastiff-002.jpg

darby1.jpg

Vill ha!

Jag tycker att Australian Shepherd är den snyggaste rasen av alla.

70023756.JPG

Men jag gillar också Azawakh, som är en riktigt extrem vinthund. Dom har en oerhört stilren kropp, bara muskler, skinn och ben, inget onödigt där inte. Där kan man snacka om byggd för funktion.

azawakh.jpg

rv_farg.jpg

Jamen den var väl trevlig! Jag gillar när en hund ser proportionerlig ut, och ibland hänger det mer på individ än ras.

Dessa i bruksmodell är ju sällan fula heller.

j0314394.jpg

Men jag gillar också Azawakh, som är en riktigt extrem vinthund. Dom har en oerhört stilren kropp, bara muskler, skinn och ben, inget onödigt där inte. Där kan man snacka om byggd för funktion.

azawakh.jpg

Jag är också förtjust i azawakhen, även om man skulle få glåpord kastade efter sig om man ägde en.
En annan av mina favoriter är Silken Windhound.
apache2005body.jpg.w300h309.jpg

För att folk inte förstår att det är en smal ras, utan tror att man svälter sin hund a la "Animal Planet".

Helt klart en pomeranian. Vem skulle kunna motstå en sådan här sötnos?
Pomeranian_picture.jpg

Som tur är så passar denna vovven mig i andra aspekter också. SÅ om ca ett år har jag en sån här hemma hos mig.

borzoier är helt galet snygga :love:

borzoi.jpg

och dalmatiner

och podenco ibienco

263-270.jpg

och sist men inte minst riesenschnauzern.

gillar eleganta, kraftfulla hundar med rena linjer. plufsiga nyllen och grova hundar går bort direkt. har även lite svårt för hundar av spetstyp, med några få undantag.

men av de uppräknade snygga hundarna är det egentligen bara den sista som jag eventuellt skulle vilja ha i dagsläget. användningsområdet är långt mycket viktigare än utseendet.

Senast ändrad:

Collie eller shetland sheep dog, så vackra och kloka. vill ha en lassie :love:

å va svårt!

:love: Groenendael tycker jag är vackra, ståtliga och helt underbara.
Har en grönis/malleblandning nu och vill defenitivt ha en renrasig grönis som nästa hund. :love:

Andra vackra hundar: Alaskan Malamute, Gordonsetter, dvärgpincher och rottweiler.

För att folk inte förstår att det är en smal ras, utan tror att man svälter sin hund a la "Animal Planet".

Det händer oss ibland. Folk som går förbi hunden ser ut som :eek: och när de kommit två steg bort hör man tisslet och tasslet "Det var den magraste Varghund jag sett, det borde anmälas" osv.
Och nu har vi ju inte Varghund utan Hjorthundar vilket de flesta kommentarsdräpare upplyses om.

KL*
Självklart ligger Hjorthunden högt på listan tillsammans med Borzoien.
DSC_0170.jpg

Annars är jag väldigt förtjust i settrarna, speciellt Gordonsetter.

Senast ändrad av en moderator:

glömde dem! smälter varje gång jag ser en. men går det ö h t att få tag på vettiga grönisar i sverige?

Jag är väldigt svag för dom flesta vinthundarna, och framförallt Skotsk hjorthund.
En annan ras som jag verkligen gillar utseendet på är Grand Danois, + min egna ras då, Dvärgpinscher.

19875605.jpg

Är osäker på det du.. Jag har inte letat direkt eftersom det inte har varit aktuellt med ngn ny hund så länge jag har de jag har, men jag SKA hitta en någonstans i detta avlånga land. :D

Den jag har nu ser ut som en korthårig grönis. :p

Då får det bli en afganhund..Annars vill jag ha en hund som heter Marina från stället jag jobbade innan där dom föder upp cavalier king charles spaniels.

sådär kan du inte säga utan att lägga upp lite bilder så att jag kan få dregla och drömma mig bort lite :mad::love:

Liknande trådar

Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 313
Senast: Exile
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 897

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka