Snyggaste hund

Sv: Snyggaste hund

jag äör uppväxt med kuperade dobermanns o därför är det inget konstigt för mig.

Jag har aldrig sagt att det är naturligt eller bra eller att jag själv skulle köpa en, bara att det är snyggt, det var ju det tråden handlade om.

Schäfer, gärna långhårig :love:
Collie, långhårig:love:

Dobermann, kuperad, så snyggt, och jag gillar även beagle :love:

Tycker även om en muskulös boxer:love:

Det finns så många fina hundar, jag har svårt att välja.

*kl*

Men snälla, tråden handlar om vad folk tycker är snyggast estetiskt sett, inte om etik och moral och Bison är inte den enda som nämnt kuperad dobermann. Vill ni göra det till en diskussion så skapa gärna en egen tråd istället! :)

*kl*
Kuperad dobermann är snyggt, synd bara att det är pipiga hundar...
Hihi -Är kupering på dobermann det enda felet ni kan hitta?

((Jadzia, kan du göra en egen tråd av off topic inläggen i denna?))

Snygga hundar behöver inte alltid stämma överens med någon annans åsikter. VACKRAST var ämnet.!;)

Min DSG är snygg tycker jag...släthårig och med utstrålning och power

7109032.jpg

Jag tycker att Grossern är bland den snyggaste rasen samt även en gul eller blå GD. Irländsk varghund tycker jag är otroligt läckra, men kanske inte bildsköna. Rottweiler kan också vara riktigt snygga, men jag vill inte ha dem alltför kompakta.

Isak_bild_arbete2.jpg

farger_bla3.jpg

(lånad bild)

jag tycker att grand danoisen är så vacker.... här är en bild på min valp med min dotter.
tuva_cay080416_2.jpg
[/IMG]

Åh, vilken vackring:love: Vilka grova ben:eek: Den där blir stor va.

Dottern var en riktig söting oxå:)

Jag har ju min favvo vovve nu som jag inte skulle vilja byta bort :D Dock va han ej planerad Han är en Drever/tax :)
Men jag skulle vilja ha en Vit schäfer eller en rottweiler :)
Men jag är en sån som ÄLSKAR alla raser dock INTE pudel (då jag blev biten av en sån när jag var liten, sitter väl kvar)

Jag gillar vinthundar men även dessa är snygga:

Weimaraner (verkar populär hos många här!)
Gordon setter
Irländsk röd setter
Hamiltonstövare

Åh så enkelt, (Bruks)Schäfer såklart!:love:
Gärna något grövre, såklart rakryggade. Helst med varma färger som är fint pigmenterade och INTE långhår (!). Gillar inte hel svarta/black and tan, men det finns ett fåtal fina.

Jag älskar min unghund(såklart), men jag tycker att han är grymt snygg!

Men Nero har ju utställningslinjer jö :p

Men Nero har ju utställningslinjer jö :p

Ehm... ja Jag vet...?

Jag skrev inte att han Är en bruksschäfer, utan jag skrev att jag älskar utseéndet på en (Bruks)schäfer.

Sedan kan jag inte rå för att Nero är snygg som fan och inte efterliknar sina linjer, utan att han faktiskt råkar vara en hund helt i min smak rent estetiskt=är lagom grov, rakryggad, har varma färger och är fint pigmenterad, lagom längd på pälsen, har dessutom ett vackert maskulint huvud och välformade öron, ja listan kan göras lång om vad Jag tycker är vackert/snyggt hos just en schäfer.

Förstår sedan inte varför detta alltid ska påpekas och kommenteras så fort jag skriver något med bruksschäfer och sedan nämner min egen hund-trodde det var rätt glasklart på den fronten om att jag inte sätter honom under kategorin 'bruksavlad'.
Men å andra sidan så är han ju en brukshund då vi trots allt tränar inom brukset och ska så småningom tävla inom det också.:cool:

//Nikkis - PMS kärring idag, inget illa mot dig Lina-det vet du;)

Nej, men det lät så på texten ;)
"Jag älskar bruksschäfer och här är ett exempel" lät det lite.
Därav min reaktion. Sen att han inte ser ut som en räka är ju ett jätteplus.

Liknande trådar

Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 313
Senast: Exile
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 897

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka