Snygga dressyrschabrak

feel

Trådstartare
Jag är i stort behov av att förnya schabrakgarderoben... men hittar verkligen inga snygga som jag gillar.

Fram med bilder och tips på snygga schabrak så jag får lite inspiration. Tycker vi har varit alldeles för ofokuserade på utrustningen här på dressyr nu på senaste tiden ;)

Sv: Snygga dressyrschabrak

Hahaha:D, inte kan du kalla mig ofokuserad på utrustningen iaf;).

Men vad tycker du är snyggt? Om du gillar enkla stilrena schabrak så tycker jag jättemycket om Eskadrons bomullsschabrak. Finns i ALLA färger du kan komma på och några till och även matchande lindor finns till alla färger:). De är dessutom riktigt prisvärda (iaf om man beställer från Ty). Annars är Eskadrons tjocka poloschabrak jääääätesnygga men dyra...

Jag gillar lite mer stilrena, men gärna med någon färg (typ turkos, lila osv ;) ) på tex kantband eller paspoil som piffar till det hela. Kanske ska nämna att det gärna får vara "färdiga" schabrak, är less på att välja färg själv och vänta i flera veckor...

Jag köpte precis ett schabrak från nya Eskadron kollektionen, brunt med turkost kantband. Gillar denna kollektionen! :)

Personligen så föredrar jag eg fluffigare schabrak som Global, BR, RG etc. Global är riktigt prisvärda, man brukar få 2 för 500 kr på mässor.

jag tycker Mias schabraken lätt blir noppriga efter man tvättat dom,,,iaf som har alla mina Mias blivit det...

Jasså, det har jag aldrig märkt av mina .. Möjligen något av de äldsta och de är tvättat måånga gånger.

Men vi köpte nyss in nya Mias till ridskolan, och då var det någon som tvättade en tvätt utan att stänga kardborren.. Endel schabrak blev väldigt fula på sina ställen..

Ja..det är viktigt att stänga kardborren :laugh:
dom bästa schabraken som klarat många tvättar är dock mocca schabraken...dom som transporterar svett.

Jag gillar också lite fluffigare schabrak, såg att Mias har någon variant med större rutor och lite mer "fluff" :) Men då var det ju det att man måste välja färg och beställa, och vänta i månader...

Synd att jag sällan besöker mässor, annars verkar det vara bästa schabrak-shoppingen.

Jag har också 2-3 Mias schabrak som har blivit noppiga, på undersidan...

Mitt favvo schabrak kommer från Scapa.. Iofs inga rena dressyrschabrak eftesom dom är rätt "hoppiga" med sina märken och grejer.. Men snygga!! Har även en del från BR som är fina.

*kl*

Har konstaterat att jag ska bli hoppryttare, finns massa snygga schabrak i hoppmodell ju ;)

Vem har bestämt att man ska ha brunt och beige bara för att man rider dressyr? Min skimmelvalack passar inte i brunt eller beige... har just sålt bort alla schabrak i de färgerna.

Nej, nej Färgglatt ska det vara. Rider dressyr på en tinker och på tävling kan han absolut INTE ha vitt, hur noggrant jag än badar, putsar och sprejar pälsglans ser han gul ut. Därför blev det ett orange schabrak från BR när vi tävlar dressyr, används även vid andra tillfällen när vi ska vara snygga och då med matchande lindor :laugh:

En klubbmedlem höll på att kräkas när hon såg oss. Enligt henne är det vita schabrak och svart utrustning som gäller och så kommer jag och bryter mot typ allt det. Och när jag kom med argumentet att gul häst inte är snyggt tyckte hon att jag skulle ha ett svart schabrak men hur kul är det?

Förövrigt vill jag gärna införskaffa Mias schabrak, helt underbara och går att få i massa färger! HAde ett på b-ponnyn som jag red för länge sen och det var skitbra, fast för litet för alla sadlar som kom sen, klämmer på Mias schabraken varje gång jag ser dom men är för snål för att köpa nåt, speciellt eftersom Tinkern äcklar ner dom med svett och hår i MÄNGDER!!!

Jacsons nya i grått och marinblått tyckte jag var jättesnygga!

Håller också med om att Mias nopprar sig lätt, utan kardborreband i samma tvätt...
Har ett "omärkes-schabrak" från Lyckås Ridsport som kostade 149:- och är av oslagbar kvalitet, har tvättat det oräkneliga gånger och det enda som har hänt är att kantbanden krympt lite när det råkade hamna i en 60-graderstvätt.
Equiline är en annan favorit, men de kostar ju mer än dubbelt så mycket...

/Keb

Mitt absoluta favoritschabrak är från Glen Gordon. Skitsnyggt och JESUS vilken kvalité!!! :D Har använt det verkligen många ggr nu, och aldrig nånsin behövt tvätta det. :laugh:

Fast tvätt har väl inte riktigt med kvalién att göra. Alla schabrak blir ju smutsiga av stöv och svett. Jag hade två GG schabrak som jag sålde för att Tetris fick skva precis bakom sadeln av dom. Väldigt synd eftersom de är väldigt snygga.

*lite knapplån*

Jag har hört folk klaga en hel del på att passpoalen drar ihop sig vid tvätt på GGschabraken så risken finns att den gör detsamma på dina schabrak när de väl ska tvättas.

Mina största favoriter är för tillfället Schockemöhle och Lamicell.

25swpky.jpg

2mfcfv6.jpg

Har varit inne på att prova Mias men de är lite för tunna för min smak, snygga för övrigt.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
687
Senast: Åsa A
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
719
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen...
2
Svar
28
· Visningar
734
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka