Snoppen ute ofta

karolinakempe

Trådstartare
hej!
jag undrar om någon vet en orsak till varför min valack har börjat att ha snoppen ute ofta.
Varje gång jag håller på med honom kommer den ut och då menar jag varje gång om jag bara så tar in honom från hagen,rycktar och nu efter ridningen igår var det samma sak.
detta betende har kommit mer och mer. Förut var det när jag pyssla med honom och då tolkade jag det som att han var avslappnad, kan det fortfarande vara så:confused:
någon som har en ide?

Sv: Snoppen ute ofta

Om den bara hänger "slapp" tolkar jag det som att de är avslappnade och mysiga. Om de står och slår den i magen el liknande säger jag till att de får dra in den. Har fått lära mig att det är ett dominant beteende.

Hästar visar också snopparna för varandra för att visa hur höga i Rang dom är .
Men även när dom är avslappade och mår gott !
Hej från hambo

okej tack för svaren. Det är olika, oftast hänger den men någon gång efter ridningen har den slagit. då ska jag säga åt honom.
Men hos oss har det varit och är väldigt tydligt att jag är ledaren så han kanske håller på att vilja klättra i rang, men har inte märkt något annat än just på detta.

Jag tolkar som avslappnad

Killar får ju ofta fjong när de känner välbehag. Låt den göra det

Vissa hingstar kan också onanera har jag fått förklarat för mig

Låt den ha mysigt

Live and let live - är mitt motto

Folk är rädda för hästar därför detta dominanstajffs

*knapp*
jag tror att han är avslappnad. så gjorde min f.d. foderhäst han var en vallack an gjorde så alltid när man borsta onom eller ja pysslade med honom.

Nej precis

ta det som en komplimang att han trivs med dig. :laugh:

Börjar du härja med snorren så lär han ju inte gilla dig i fortsättningen

jag skodde med en tokig norrman ett tag.
Han sa att det var skönt att vara naken - det fläktade skönt runt pungen ( ja det var hans ord inte mina) - tror inte killar här är så öppenhjärtliga att de avslöjar sånt :p

Kanske det är så det är. det är ju bra att de hänger ut den i hela längden.

De som inte får fjång funkar ju inte självrengöringen på

I och med att den sväller så släpper ju fnaset :idea:

mer stånd för hästens hygien :rofl:

Senast ändrad:

ja den behövs ju inte tvättas eller så:D
då låter jag min herre fortsätta gilla mig och tar det som en komplimang.:)
gjorde samma idag efter et varit ute ,men då handlar det verkligen om avslappning

hej!
jag undrar om någon vet en orsak till varför min valack har börjat att ha snoppen ute ofta.
Varje gång jag håller på med honom kommer den ut och då menar jag varje gång om jag bara så tar in honom från hagen,rycktar och nu efter ridningen igår var det samma sak.
detta betende har kommit mer och mer. Förut var det när jag pyssla med honom och då tolkade jag det som att han var avslappnad, kan det fortfarande vara så:confused:
någon som har en ide?

Om du gör en jämförelse med din pojkvän,, ser du ngt samband??

Personligen gillar inte jag den här typen av trådar,, det får mig osökt att associera till djursex.

Fast jag har full förståelse för att även detta "ämne" måste ventileras.

Jag lägger tråden på min ignore list.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 873
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Jag tränar belönings/relationsbaserat med min medelålders valack. När vi tränar hänger alltid snoppen ute. Detta händer både när vi...
Svar
2
· Visningar
1 240
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 863
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar