Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon krävde att få veta sådant.
Alla de fyra exemplen skulle för övrigt kunna vara sådant som en kontrollerande partner ansåg 'påverkar förhållandet'.
Det behöver inte vara fel att vara väldigt öppen mot varann, men det är viktigt att man är eniga om vilken nivå man ska ha på öppenheten.
Krulltroll! Jag hoppas att du inte tar det som skrivs i tråden som skuldbeläggande av dig. Det tror jag inte att någon menar, vi tycker nog alla lika synd om dig som hamnat i en så jobbig situation. Försök läsa det mesta som skrivs som en diskussion om fenomenet snokande, istället för om just ditt snokande.
Det varierar nog, men som jag ser det får man leva utan "sanningen" då.
Om personen inte vill berätta sanningen betyder det att man inte har rätt till den. Inte att det då blir mer ok att snoka. Det är inte upp till dig att bestämma vad andra ska blotta för dig.
Vill vara säker på min åsikt om vad som hänt och vad jag vill med framtiden innan jag tar upp det till diskussion.
Och ingen har rätt att undanhålla sanningen för mig heller.
Inte genom att snoka i personens privata grejer.
Men om du tror att din man har bedragit dig med Lisa kan du ju fråga både honom och Lisa om det stämmer.
Jo. Nästan alla i hela världen undanhåller dig mängder med sanningar hela tiden. Jag också. Jag kan lätt komma på en massa frågor som du skulle kunna ställa till mig, och som jag inte skulle svara på. Och då vore det inte din sak att bestämma hur mycket av mig jag ska visa för dig.
Det är sist och slutligen rätt irrelevant ifall det är rätt eller fel, acceptabelt eller förståeligt att snoka.
Pointen är väl att man inte ska behöva känna ett behov av att snoka. Då är nåt fel, och det felet försvinner inte genom att snoka. Felet kan finnas hos den andra parten, eller hos en själv i form av osäkerhet och saknad av tillit.
Men som sagt förstår jag ts precis. Jag kanske hade gjort likadant i hennes situation.
Men snoka eller inte spelar nog ingen roll.
Ts, ta tjuren vid hornen nu. Ta en diskussion med personen i fråga, så att ni tillsammans kan fundera ut vad ni egentligen vill och hur det blev som det blev. Styrkekram!
Petruska;15809509I skrev:Och så undrar jag över det jag citerar. Varför vill du inte dela den processen med honom?