Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja jag tänkte på dig och tänkte att självklart fungerar det! Men nej, nu har de korta brodd men snösulan hamnade så högt att den slutade strax över broddarna?! Hur knepigt som helst.Haft det på totalt tre hästar, aldrig minsta problem. Inte ens på barmark (tvärtom kunnat sätta på tidigare och av senare då det inte varit någon fara med barmark). Snösulan ligger under skon. Har varit olika märke på snösula med. Vanliga 8 mm järnskor.
Så trist det inte fungerat för dig med dubbla.
BARA hel sula ger hemska styltor.
Tillägg: Bullesula fungerade skitkasst på min. Visar det med att inget passar alla.
Min gammelman hade så några vintrar. Eftersom han alltid hade hela sulor fram, året pga sbh. Fick hemska styltor av sina helsulorOj?
Vanlig sula i sak brukar Funka mot snöklampar ofta. Att klämma på en snösula ovanpå har jag aldrig känt någon som gör
Svårt att få en bra skoning.
På min gammelman funkade inte Polar pads. Han pajade fästet till broddarna på några darJag har polarpad redo när det närmar sig snö, den här vintern lade vi på fasta snösulor i början av januari och det var bara någon vecka polarpaden (som fungerar bra) behövdes.
Ev sitter sulorna kvar nästa period också även om den sträcker sig in i april, brukar inte ha särskilt lerigt.
Min fick hemska styltor av sina helsulor.Även jag har erfarenheten att det kan bli rejäla styltor av helsula.
Bullesulan funkade på min gammelman.Haft det på totalt tre hästar, aldrig minsta problem. Inte ens på barmark (tvärtom kunnat sätta på tidigare och av senare då det inte varit någon fara med barmark). Snösulan ligger under skon. Har varit olika märke på snösula med. Vanliga 8 mm järnskor.
Så trist det inte fungerat för dig med dubbla.
BARA hel sula ger hemska styltor.
Tillägg: Bullesula fungerade skitkasst på min. Visar det med att inget passar alla.
Min hade de tjockaste vita plastsulorna pga sin sbh + snösulorVad är vanlig sula? Finns ju en uppsjö av sulor i plast och syntet i olika tjocklekar och hårdhet sedan finns ju lädersulor, gummi och och silikon och kombination med plast och läder och även plast och filt mm mm
Synd att du tycker det är svårt att få bra skoning med 2 sulor, har själv haft 2 sulor på en hel del kunder utan problem.
Med en 2,5mm sula och snösuls blir det ju inte mer mellan hov och sko än om jag bara använder 5mm sula.
Min fick hemska styltor av sina helsulor.
Värst var det när han hade ringskor fram. Liite bättre blev det när han fick ha vanliga skor + helsula
Ja ringsko + sula ger hemska styltorRingskor ger väldigt mycket problem med styltor.
Polarpadsen som du hade var, gissar jag, den första modellen som de återkallade och stoppade produktion på, pga att fästena inte höll .
När de sedan återkom i produktion var detta fixat
Ja ringsko + sula ger hemska styltor
De första PP var dåliga
Han fick styltor av minsta lilla snö med ringskornaAlltså ringsko i sak gör ju att ingen snösula/sula i världen fungerar mot packad snö.
Han fick styltor av minsta lilla snö med ringskorna
Ja. Kunde knappt gå utanför stalldörren utan att få styltor när det snöadeJa exakt, det får de av ringskor per automatik utifrån dessas utformning.
Hej, nu när det är en massa snö så fastnar det under hovarna.
Finns det något tips på att förhindra detta?
Har testat hov olja men det hjälper inte ett dugg.
Tacksam för alla tips!